بازنویسی عناوین به فارسی: 1. ساخت و ساز “این من نیستم” 2. مرد سوم 3. خشت/ اجرا به دهلی رفت

تولید «این من نیستم»، «مرد سوم» و «خشت»/ «اجرا » به دهلی رفت


اثر سینمایی کوتاه “این من نیستم” ساخت و ساز شده توسط باشگاه اثر سینمایی اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران و توسط علیرضا معروفی کارگردانی شده است. اثر سینمایی در حال حاضر در مرحله تدوین و صداگذاری قرار دارد. علیرضا معروفی پیش از این در عرصه صحنه نمایش فعالیت داشته و برخی از نمایش‌ها را روی صحنه برده است. بازیگران اصلی این اثر سینمایی شامل مهدی جاوید، لیلا میناوند، تارا گلکار و جلال موسوی است. خلاصه روایت خیالی اثر سینمایی درباره مردی جوان است که به دنبال هویت خود در لبه‌لای عکس‌های خود است. عوامل دیگر ساخت و ساز این اثر سینمایی شامل مدیر اثر سینمایی‌برداری، صدابردار و تدوین‌گر صدا، دستیاران کارگردان و بسیاری دیگر است.

اثر سینمایی کوتاه “مرد سوم” به نویسندگی و کارگردانی مجتبی غلامی نیز ساخت و ساز شده است. این اثر سینمایی ۱۴ دقیقه‌ای است و در حال حاضر آماده نمایش است. روایت خیالی اثر سینمایی درباره محسن است که در انتظار دوستش رضا بیرون پلاتو صحنه نمایش است. در این حین اتفاقی رخ می‌دهد و محسن درگیر کشف حقیقتی می‌شود که رضا آن را انکار می‌کند. بازیگران اصلی این اثر سینمایی شامل منصور رضایی، مرتضی عیسوندی و مهدی قپانچی هستند. عوامل دیگر این اثر سینمایی شامل نویسنده، کارگردان و تدوین‌گر، مدیر ساخت و ساز، اثر سینمایی‌بردار و بسیاری دیگر است.

اثر سینمایی کوتاه “خِشت” نیز توسط گروه هنری سونار ساخت و ساز شده است. این اثر سینمایی بر اساس روایت خیالی واقعی ساخته شده و جنایتکاری را به تصویر می‌کشد که با استفاده از ماشین شخصی یک دختر را می‌دزدند. تدوین این اثر سینمایی توسط محمد ستایش ولی‌پور انجام شده است و آماده نمایش است. عوامل دیگر این اثر سینمایی شامل تهیه کننده و کارگردان، نویسنده، مشاور کارگردان، اثر سینمایی‌بردار، صدابردار و بسیاری دیگر است.

اثر سینمایی کوتاه “اجرا” نوشته و کارگردانی رادوین خدادادی است و در جشنواره WE CARE هند رقابت خواهد کرد.

به گزارش دیجیاتور، فیلمبرداری اثر سینمایی کوتاه «این من نیستم» نخستین تجربه علیرضا معروفی، از تولیدات باشگاه اثر سینمایی اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران، به پایان رسید و هم‌اکنون وارد مرحله تدوین و صداگذاری شده است.

علیرضا معروفی پیش از این در عرصه صحنه نمایش، نمایش‌های «عقیم»، «شکم»، «تن‌ها»، «تلفات» و «جریان» را روی صحنه برده است.

بازیگران این اثر مهدی جاوید، لیلا میناوند، تارا گلکار و جلال موسوی هستند. در خلاصه روایت خیالی «این من نیستم» آمده است: «مردی جوان، لابه‌لای عکس‌های خود به دنبال هویتش می‌گردد.»

دیگر عوامل ساخت و ساز این اثر سینمایی کوتاه عبارتند از مدیر اثر سینمایی‌برداری: علی گلکار، صدابردار و تدوین‌گر صدا: سروش مدبر، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سیاوش کرمی، دستیاران: جواد موسوی، جلال موسوی و احسان خراط، منشی صحنه: مهدیه ناظری‌ها، طراح گریم: مرجان نداف، دستیار اثر سینمایی‌بردار: محمد محمودی، دستیار صدابردار: محمدحسین عبدالهی، اثر سینمایی‌بردار پشت صحنه: مجید دودانگه، عکاسان پشت صحنه: مجید دودانگه، احسان خراط، مدیر تدارکات: رضا مروتی، دستیار تدارکات: محمد همای.

«مرد سوم» آماده نمایش شد

مراحل فنی اثر سینمایی کوتاه «مرد سوم» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی غلامی به پایان رسید و این اثر سینمایی ۱۴ دقیقه‌ای آماده نمایش شد.

در خلاصه روایت خیالی «مرد سوم» آمده است: «محسن، مردی جوان، بیرون یک پلاتو صحنه نمایش منتظر دوستش رضا است تا با هم متن تئاتر مرد سوم را تمرین کنند. در این میان اتفاقی می‌افتد و محسن درگیر کشف حقیقتی می‌شود که رضا آن‌ را انکار می‌کند.»

منصور رضایی، مرتضی عیسوندی و مهدی قپانچی بازیگران «مرد سوم» هستند.

عوامل این اثر سینمایی کوتاه عبارتند از نویسنده، کارگردان و تدوین‌گر: مجتبی غلامی، مدیر ساخت و ساز: رضا چراغ چشم، دستیار ساخت و ساز: مهران گلخو، اثر سینمایی‌بردار: بابک زراعتی، صداگذار و اصلاح رنگ و نور: سیامک موسوی، صدابردار: الهام نگاران، مدیر صدا: مهدی شادفر، منشی صحنه: فاطمه لطفی‌بیان، عکاس: مهدی شهریارفر، تهیه‌شده در انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر دزفول.

اثر سینمایی کوتاه «خِشت» آماده نمایش شد

تدوین اثر سینمایی کوتاه «خِشت» به پایان رسید و آماده نمایش شد.

تدوین اثر سینمایی کوتاه «خِشت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد ستایش ولی‌پور که فیلمبرداری آن در حوالی شهریار انجام شده است، به پایان رسید و این اثر سینمایی کوتاه آماده نمایش شد.

این اثر سینمایی کوتاه که حاصل کار گروه هنری سونار است بر اساس داستانی واقعی ساخته شده و اقدام گروهی جنایتکار را به تصویر می‌کشد که با استفاده از ماشین شخصی به عنوان مسافرکش، یک دختر را می‌دزدند.

تولید «این من نیستم»، «مرد سوم» و «خشت»/ «اجرا » به دهلی رفت

عوامل و بازیگران این اثر سینمایی نیمه بلند عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: محمدستایش ولی پور، نویسنده: ژاله مروتی، مشاورکارگردان: مازیار جمشیدی، مشاور پروژه: اسدالله جهانی مقدم، فیلمبردار: محمد کیانپور، صدابردار: امین نظروند، منشی صحنه و مدیرتولید: عرفان خزایی، دستیار کارگردان: طاهر پارسه، طراح صحنه ولباس: سمیراصارمی، طراح گریم: پویا عمرانی، مجری گریم: برکه پاکزاد، مدیرروابط عمومی: فاطیما موسوی.

بازیگران این اثر سینمایی کوتاه محمد یزدی، ژاله مروتی، نصرت میرعظیمی، نرگس ایزدی فر، اسدالله جهانی مقدم، امیر دمیرچی، حمید حسینی، عرفان خزایی، ایلیا خدایاری، سوگند مردانی، طاهر پارسه، مازیار جمشیدی، محمدستایش ولی پور هستند.

«اجرا» به دهلی رفت

اثر سینمایی کوتاه «اجرا» به‌ نویسندگی و کارگردانی رادوین خدادادی در دومین حضور بین‌المللی خود در نوزدهمین دوره جشنواره WE CARE که زیر نظر یونسکو در هند برگزار می‌شود، رقابت خواهد کرد.

جشنواره We care دهلی تنها جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی است که به طور رسمی به‌عنوان شریک یونسکو شناخته می‌شود و این اثر سینمایی کوتاه در مطالعات تاریخی ۱۰ تا ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ در دهلی به نمایش درخواهد آمد.

«اجرا» روایت خیالی نابینایی را که می‌خواهد نمایشی به صحنه ببرد، روایت می‌کند. این اثر سینمایی پیش از این در جشنواره COLORTAPE استرالیا برنده جایزه کارگردانی شد.

سعید دشتی، مژگان چارانی، رضا افضلی زیارانی، آترین دادمهر در این اثر سینمایی کوتاه ایفای نقش دارند.

عوامل ساخت «اجرا» عبارتند از نویسنده و کارگردان: رادوین خدادادی، آهنگساز: ستار اورکی، صداگذار: علی ابوالصدق، اثر سینمایی‌بردار: محمد آقامحمدی، صدابردار: میثم کیامرثی، اصلاح رنگ: استودیو فام شهریار سپهری، تدوین‌گر: احسان واثقی، تهیه‌کننده: رادوین خدادادی، پخش بین‌المللی: Rech Film.


نتیجه گیری: اثر سینمایی کوتاه “این من نیستم” از تولیدات باشگاه اثر سینمایی اولی‌های انجمن سینمای جوانان ایران است. این اثر سینمایی در مرحله تدوین و صداگذاری قرار دارد. همچنین اثر سینمایی کوتاه “مرد سوم” نیز به پایان رسیده و آماده نمایش شده است. همچنین اثر سینمایی کوتاه “خِشت” نیز تدوین شده و آماده نمایش است. اثر سینمایی کوتاه “اجرا” نیز در جشنواره بین‌المللی WE CARE در دهلی رقابت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *