توسعه شهری مبتنی بر ترانزیت عمومی است.
0 نظر
در این متن، افندی زاده، معاون ترانزیت وزیر راه و شهرسازی و عضو شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور، در گفتوگو با رادیو دانش مالی، درباره شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و شورای هماهنگی تردد کشور صحبت میکند. او بر اهمیت هماهنگی بین این دو شورا تاکید میکند و میگویید تعیین نماینده رابط بین دو شورا برای ارتباط بین تصمیمهای بین این دو شورا در طرحهای شهری و توسعه ترانزیت بسیار مهم است. افندی زاده در ادامه چهار پیشنهاد مهم برای هماهنگی بین این دو شورا ارائه میدهد و بیان میکند که با توسعه شهری و ترانزیت باید از ایستگاههای استانی برای کاهش بار ترافیکی شهرها استفاده شود. او همچنین هماهنگی بین طرحهای توسعه شهری را مهم دانسته و به اهمیت طرحهای جامع ترانزیت در شورای هماهنگی تردد اشاره میکند. در پایان، پیشنهاد آئیننامه معابر شهری و فضای مناسب پیاده روها را مطرح کرده و امیدوار است که در حکومت سیزدهم از این پتانسیل برای اصلاح و توسعه مسائل شهری استفادهای شود.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، افندی زاده معاون ترانزیت وزیر راه و شهرسازی و عضو شورای عالی هماهنگی تردد شهرهای کشور در گفتوگو با رادیو دانش مالی گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که دبیرخانه آن در وزارت راه و شهرسازی واقع شده و شورای هماهنگی تردد کشور که دبیرخانه آن در وزارت کشور است از دو شوراهای مهمی هستند که یکی در توسعه شهری، الگوهای شهرسازی و کاربری الحاقیه شهرها و دیگری در ساماندهی تردد، ترانزیت و توسعه شهرها برنامه ریزی میکند.
افندی زاده با تاکید بر هماهنگی بین دو شورای عالی افزود: تعیین نماینده رابط بین دو شورا برای ارتباط بین تصمیمهای بین شوراها در طرحهای شهری و توسعه ترانزیت بسیار مهم است.
وی چهار پیشنهاد مهم را برای هماهنگی بین دو شورا ارائه داد و تصریح کرد: با توسعه شهری و ترانزیت با توجه به بحثهای زیست محیطی، از ایستگاههای استانی برای کم کردن بار ترافیکی شهرها باید بهره برد.
افندی زاده هماهنگی بین طرحهای توسعه شهری را مهم دانست و اظهار داشت: تابه حال طرحهای جامع شهری در شورای عالی شهرسازی بوده و طرحهای جامع ترانزیت در شورای هماهنگی تردد که پیشنهاد میشود هماهنگی بیشتر برای تصمیمات دو شورا انجام گیرد.
وی در آخر پیشنهاد آئین نامه معابر شهری و فضای مناسب پیاده روها را پیشنهاد کرد و گفت: با نگاه ویژه ای که در حکومت سیزدهم به شورای عالی شده امید است که از این پتانسیل در جهت اصلاح و توسعه مسائل شهری بهره مند شویم.
توجه به هماهنگی بین دو شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و همچنین شورای هماهنگی تردد کشور بسیار اهمیت دارد. ایجاد نماینده رابط بین این دو شورا برای ارتباط و هماهنگی در طرحهای شهری و ترانزیت بسیار ضروری است. استفاده از ایستگاههای استانی برای کاهش بار ترافیکی شهرها در نظر گرفته میشود. همچنین توسعه و هماهنگی طرحهای شهری و ترانزیت مورد تاکید قرار میگیرد. ایجاد طرحهای جامع شهری در شورای عالی شهرسازی و طرحهای جامع ترانزیت در شورای هماهنگی تردد باعث هماهنگی بیشتر در تصمیمگیریهای دو شورا خواهد شد. در پایان، اهمیت استفاده از آئین نامه معابر شهری و فضای مناسب پیاده روها برای اصلاح و توسعه مسائل شهری تاکید شده است.