توسعه تولیدی زراعت با تمرکز بر دریا

توسعه بخش کشاورزی در گرو توسعه با محوریت دریا


در یک گزارش از نشست ستاد توسعه دریا محور بخش زراعت، سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، اهمیت دانش مالی دریا محور را برای توسعه بیان کرده است. وی تاکید کرده است که برای تصویری روشن از وضعیت موجود و مقایسه با سایر صنایع، باید شاخص‌های مدنظر را لحاظ کرد و با توجه به تجربه کشورهای موفق مانند استرالیا، سازمان‌های بین‌المللی را مشخص کرد و تعریف دقیق از توسعه دریا محور و مولد کردن دریا را ارائه داد. همچنین، توجه به پایداری برنامه‌ها و توجه به منطقه ماکران و محل ساخت و ساز نیز اهمیت دارد. برنامه راهبردی توسعه دریا محور بخش زراعت در همکاری با سازمان شیلات ایران و سایر نهادهای ذیربط تدوین و بررسی شده است.

به گزارش دیجیاتور، سیدحسین حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران در ششمین نشست ستاد توسعه دریا محور بخش زراعت، با اعلام اینکه دانش مالی دریا محور یکی از عوامل مهم توسعه محسوب می‌شود، گفت: تصویر وضعیت موجود، شاخص‌های مدنظر و مقایسه با سایر صنایع باید لحاظ شود.

وی اظهار داشت: در پایلوت تهیه شده، شیوه‌های عملیاتی کردن برنامه‌ها با تکیه بر اقدامات انجام شده در کشورهای موفقی چون استرالیا، مشخص کردن سازمان‌های بین‌المللی و ارائه تعریف جامع، روشن و واقعی از توسعه دریا محور و مولد کردن دریا به عنوان مزرعه، توجه به پایداری برنامه‌ها و توجه به سواحل مکران و محل ساخت و ساز مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است؛ ویرایش دوم برنامه راهبردی توسعه دریا محور بخش زراعت که با همکاری سازمان شیلات ایران، مؤسسه جهاد توسعه، بانک زراعت، سازمان ذخایر زمین و آبخیز داری، معاونت امور تولیدات دامی، سازمان امور اراضی، معاونت زراعت، صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش زراعت و سایر بخش‌های ذیربط ارائه و تحت بررسی قرار گرفت.


دانش مالی دریا محور راهبردی برای توسعه است. برنامه توسعه دریا محور نیاز به شاخص‌های مدنظر و مقایسه با سایر صنایع دارد. شیوه‌های عملیاتی کردن برنامه‌ها باید با تکیه بر اقدامات انجام شده در کشورهای موفق مشخص شود. تعریف جامع و واقعی از توسعه دریا محور و مولد کردن دریا به عنوان مزرعه و پایداری برنامه‌ها و توجه به سواحل مکران و محل ساخت و ساز مد نظر مهم است. برنامه راهبردی توسعه دریا محور بخش زراعت توسط چندین سازمان و نهاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *