حمایت از هنر صوتی مقامی و تلاش برای ساخت سالن‌های هنر صوتی

تلاش برای ساخت سالن‌های موسیقی/ از موسیقی مقامی حمایت می‌کنیم


وزیر میراث و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، در حضور در تالار وحدت تهران به تماشا و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر شرکت کرد. او از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ها و برنامه های هنری و فرهنگی صحنه نمایش، اثر سینمایی، ادبیات ردیف‌دار و هنرهای تجسمی قدردانی کرد و بیان کرد که نسخه ۳۹ جشنواره فجر به نحوی برنامه ریزی شده است که شامل کنسرت های جشنواره در منطقه جنوب تهران نیز می‌شود. همچنین از دستاوردهای اخیر در حمایت از هنر صوتی مقامی و هنرمندان این بخش خبر داد و امیدوار است که حمایت‌های این حوزه ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور ، محمدمهدی اسماعیلی وزیر میراث و ارشاد اسلامی شامگاه روز دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه با حضور در تالار وحدت تهران به تماشای کنسرت ارکستر هنر صوتی ملی ایران به رهبری ارکستر همایون رحیمیان و خوانندگی محمد معتمدی در تالار وحدت نشست و پس از آن نیز در جمع خبرنگاران به تعدادی از سوالات آن‌ها پاسخ داد.

وی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره های صحنه نمایش، اثر سینمایی، ادبیات ردیف‌دار، هنرهای تجسمی و هنر صوتی فجر توضیح داد: خوشبختانه پس از برگزاری باشکوه ۲ جشنواره صحنه نمایش فجر و جشنواره اثر سینمایی فجر شاهد برگزاری سی و نهمین جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر هستیم که توسط عزیزانم در معاونت اموری هنری وزارت میراث و ارشاد اسلامی و دفتر هنر صوتی در فشرده ترین زمان ممکن آماده و از امروز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است. برنامه هایی که امیدوارم مورد رضایت مخاطبان نیز قرار گیرد.

وزیر میراث و ارشاد اسلامی با اشاره به تفاوت های این رویداد در مقایسه با دوره های گذشته جشنواره هنر صوتی فجر تاکید کرد: امسال به ابتکار دوستانم در دبیرخانه جشنواره برنامه ریزی به نحوی بوده که کنسرت های جشنواره در منطقه جنوب تهران نیز پیش روی مخاطبان قرار گیرد. اقدامی که جا دارد از دبیر جشنواره و همه کسانی که برای اجرای این موضوع زحمت کشیدند قدردانی ویژه ای داشته باشم. به هر حال گسترش فضای فیزیکی سالن های اجرای برنامه های فرهنگی هنری جزو برنامه های مهم وزارت میراث و ارشاد اسلامی است که می دانم هم در دفتر هنر صوتی و هم دیگر مجموعه های وزارت ارشاد در حال پیگیری است. این روابط حکومتی مهم ماست که شرایط خوبی را برای گسترش فعالیت ها در همه جای ایران ایجاد کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: بی تردید برای اجرای برنامه های موسیقایی و حتی دیگر گونه های هنری با مشکلات زیادی رو به رو هستیم اما امیدوارم پس از ساخت پردیس جشنواره های فجر و اقدامات دیگری که در حوزه عمرانی خواهیم داشت بتوانیم در حوزه گسترش فضای عمرانی سالن ها اقدامات موثری را انجام دهیم.

رییس شورای عالی آثار خلاقانه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تاکید وزارت میراث و ارشاد اسلامی برای حمایت از هنر صوتی ایرانی و هنر صوتی مقامی اظهار کرد: هنر صوتی مقامی مورد حمایت جدی وزارت ارشاد است. اما من از معاونت امور هنری هم خواهش می کنم تا در حوزه های حمایتی توجه بیشتری به هنرمندان و آثار این بخش کند. اتفاقا یکی از وظایف اصلی برگزاری جشنواره های هنر صوتی تحت نظر وزارت میراث و اراشد اسلامی حمایت از هنرمندان و پیشکسوتان هنر صوتی مقامی است که باید بیشتر از قبل باشد. شرایطی که طی ماه های اخیر برنامه هایی خوبی هم انجام گرفته و امیدوارم استمرار هم پیدا کند.


نتیجه این متن اظهار نظر وزیر میراث و ارشاد اسلامی در مورد برگزاری جشنواره بین المللی هنر صوتی فجر و تاکید بر گسترش فضای فیزیکی سالن های اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سطح کشور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *