تلاش برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان دانش مالی دیجیتال

تلاش برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان اقتصاد دیجیتال


در این متن اعلام شده است که دکتر سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با مدیران سکوها و فعالان فضای مجازی استان خراسان رضوی دیدار کرد. در این دیدار، مدیران سکوها به دبیر شورای عالی فضای مجازی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در حوزه‌های مختلف از جمله دانش مالی دیجیتال، توسعه تکنولوژی مخابرات، گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان و سکوهای فعال در فضای مجازی بیان کردند و پیشنهادات خود را برای رفع مشکلات ارائه کردند. همچنین، دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد که از توسعه دانش مالی دیجیتال حمایت می‌کند و به‌ویژه استان خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌های فعال در این حوزه شناخته می‌شود و امیدوار است با کمک حکومت و مرکز ملی فضای مجازی، وضعیت استان‌های فعال در این حوزه بهبود یابد. همچنین، رئیس مرکز ملی فضای مجازی بیان کرد که در حال جستجوی راهکارهای مختلف برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان در حوزه دانش مالی دیجیتال هستند و امیدوارند با کمک شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه، بتوانند در این زمینه موفقیت‌هایی کسب کنند. علاوه بر این، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حل مشکل کمبود نیروی امریه و به‌روزرسانی آئین‌نامه امریه سربازی تاکید کرد و به موضوع دانش مالی محتوای فضای مجازی اشاره کرد و نیاز به بازطراحی اساسی این دانش مالی را بیان کرد. به علاوه، اعلام شد که مهم است در حوزه سکوها به خدمات بین‌المللی فکر شود و مرکز ملی فضای مجازی آماده است تا برنامه‌ها و راهبردهای لازم را برای کمک به دستگاه‌ها در این زمینه تدوین کند. در پایان، اشاره شد که با توجه به تردد زوار خارجی در مشهد، سکوها می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و ظرفیت‌های فناوران ایرانی را به زائران معرفی کنند و نیازهای آن‌ها را در قالب سکوهای بومی رفع کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدمحمد امین آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی با جمعی از مدیران سکوها و فعالان فضای مجازی استان خراسان رضوی دیدار کرد.

مدیران سکوها در این دیدار به صورت مبسوط دیدگاه‌ها و نظرات خود را در حوزه‌های دانش مالی دیجیتال، توسعه حوزه تکنولوژی مخابرات، گسترش زیرساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و سکوهای فعال در حوزه فضای مجازی و … بیان و پیشنهادات خود را در زمینه رفع مشکلات موجود، به دبیر شورای عالی فضای مجازی ارائه کردند.

محمد امین آقامیری نیز در این نشست با بیان اینکه شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی از توسعه دانش مالی دیجیتال در کشور حمایت می‌کند، گفت: استان خراسان رضوی جز استان‌های فعال در حوزه دانش مالی دیجیتال و فضای مجازی است و ما امیدواریم که با کمک حکومت و مرکز ملی فضای مجازی، وضعیت استان‌های فعال در این حوزه بهتر از قبل شود.

وی افزود: مشهد بستر بسیار مناسبی برای توسعه دانش مالی دیجیتال و سکوها است، البته با توجه به مشکلات روبروی سکوهای فضای مجازی به خصوص همین مواردی که درباره سکوهای فعال در مشهد مطرح شد، در برنامه هفتم برنامه‌ریزی خوبی برای رفع مشکلات این زیست‌بوم صورت داده‌ایم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی تصریح کرد: ما دنبال راهکارهای مختلف برای کمک به جلوگیری از مهاجرت نخبگان در حوزه دانش مالی دیجیتال هستیم و امیدواریم با کمک شرکت‌های دانش بنیان فعال در این حوزه، بتوانیم در این زمینه هم گام‌های مثبتی برداریم.

آقامیری با اشاره به مطالب مطرح شده توسط مدیران سکوها درباره مشکلات به‌کارگیری نیروی امریه، یکی از راه‌های کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را حل همین مشکل دانست و تاکید کرد: به نظر می‌رسد که نیاز است با به روز رسانی آئین‌نامه امریه سربازی در حوزه دانش مالی دانش‌بنیان، هم بتوان سهمیه شرکت‌ها را افزایش داد و هم اینکه برای حفظ نخبگان این حوزه گام بلندتری برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع لزوم توجه به “دانش مالی محتوا” اشاره کرد و گفت: دانش مالی محتوای فضای مجازی در کشورمان نیازمند به بازطراحی اساسی است و این باعث شکل‌نگرفتن زیست بوم ساخت و ساز محتوا شده و ما در مرکز ملی در حال طراحی یک سازوکار جدید برای توسعه این حوزه هستیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: تا زمانی که در حوزه سکوها صرفاً به خدمات داخلی فکر کنیم، موفق نخواهیم بود لذا مرکز ملی فضای مجازی آماده است که روابط حکومتی‌ها و راهبردهای لازم جهت کمک به دستگاه‌ها برای حمایت از بین‌المللی شدن این سکوها را تدوین کند.

آقامیری در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: با توجه به تردد زوار خارجی در شهر مقدس مشهد، این فرصت خوبی برای سکوهاست تا زائران را با ظرفیت‌های فناوران ایرانی آشنا کرده و خدمات مورد نیاز این زائران را در قالب سکوهای بومی رفع کنند.


کمک به توسعه دانش مالی دیجیتال، حمایت از استان‌های فعال در حوزه فضای مجازی، رفع مشکلات سکوهای فعال در مشهد، جلوگیری از مهاجرت نخبگان در حوزه دانش مالی دیجیتال، افزایش سهم شرکت‌های دانش‌بنیان، حفظ نخبگان در حوزه دانش مالی دانش‌بنیان، بازطراحی دانش مالی محتوا، طراحی سازوکار جدید برای توسعه دانش مالی محتوا، حمایت از بین‌المللی شدن سکوها، معرفی ظرفیت‌های فناوران ایرانی به زائران و رفع نیازهای آنها توسط سکوهای بومی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *