تعریف “چیستان” به عنوان یک عبارت چیست؟

در مسائل چیستان، اغلب یک نکته منحرف کننده به کار برده می‌شود که ما را از پاسخ صحیح دور می‌کند. برای اینکه از منحرف شدن از مسیر درست جلوگیری کنیم، باید با هوش و ذکاوت عمل کنیم. یکی از نوع‌های این چیستان‌ها، مواردی است که اطلاعات عمومی شما را به چالش می‌کشد. این نوع چیستان‌ها از ذهن شما استفاده می‌کنند و باعث می‌شوند تا ذهن شما درگیر شود و از زوال عقل جلوگیری نماید. باید هوشمندانه به این نوع چیستان‌ها پاسخ داد تا از دست ندهیم.

چیستان سوالی است که معمولا در آن نکته‌ای انحرافی نهفته است. این نکات منحرف کننده باعث می‌شوند که ما از پاسخ صحیح دور شویم. اینجاست که باید با هوش و ذکاوت از منحرف شدن نسبت به مسیر درست جلوگیری کنیم. 

چیستان زیر دقیقا یکی از همین نوع چیستان‌هاست که اطلاعات عمومی شما را به چالش می‌کشد. شما باید در لحظه همه غذاها، اعضای بدن و لوازمی که در هنر تصویربرداری مورد نیاز است را در کنار هم قرار داده و به جواب مورد نظر برسید. همین عمل و فعالیت است که ذهن را درگیر کرده و در طولانی مدت می‌تواند از زوال عقل جلوگیری نماید. 

چیستان هنر تصویربرداری، غذا و اعضای بدن

آن کدام حشره است که اگر حرف وسطش را برداریم نام فلزی خواهد شد؟

.

.

.

.

.

.

.

.

.

۱۰ ثانیه شما تمام شد ولی نا امید نباشید. کمی بیشتر فکر کنید. قطعا به پاسخ صحیح خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: اون چه پایتخت اروپایی است که یکی از اعضای خانواده درونش پنهان شده است؟

.

.

.

.

.

.

.

آیا توانستید به جواب برسید؟ به نظر شما پاسخ چیست؟ 

پاسخ چیستان هنر تصویربرداری، غذا و اعضای بدن

بله درست حدس زدید پاسخ صحیح عدسی است.

عدسی نام غذای بسیار مشهوری است که در هنر تصویربرداری و چشم انسان هم وجود دارد. بدون عدسی در چشم اجسام قابل دیدن نیستند و بدون عدسی هیچ دوربین هنر تصویربرداری هم نمی‌تواند کار کند.

کپی برداری بدون ذکر نام دیجیاتور و لینک چیستان مربوطه ممنوع می‌باشد.

بیشتر بخوانید: کدام یک از سبزیجات است که اگر حرف اولش را برداریم نام حیوانی می‌شود؟

آیا می‌دانید تفاوت چیستان و معما چیست؟

در دانشنامه ویکی‌پدیا تفاوت چیستان و معما به این صورت بیان شده است.

با توجه به شباهت و همانندی چیستان و معما، ظاهراً در ابتدا این دو را از یک نوع می‌دانسته‌اند. اما به‌طور کلی دربارهٔ تفاوت چیستان و معما سه نظر متفاوت وجود دارد:

الف) در بسیاری از منابع بلاغی، چیستان (لغز) و معما یکسان یا شبیه به یکدیگر دانسته شده‌است. معمولاً این منابع، معمایی را که به صورت سؤال باشد چیستان نامیده‌اند.

ب) برخی دیگر هم معتقدند که «معما» چیستان دشوار و پیچیده و دیریاب است. این دسته معتقدند که با ورود صنایع ادبی و پیچیدگی‌های لفظی در ادبیات ردیف‌دار، رفته رفته لغز تغییر یافت و صورت پیچیده تری یافت و «معما» نام گرفت.

پ) گروه سوم معما را چیزی غیر از چیستان دانسته‌اند و گفته‌اند: معما در لغت به معنی چیز پوشیده و پنهان داشته شده‌است. و در اصطلاح بدیع، اشاره به اسمی در یک یا دو بیت به زبان رمز است. و بهترین معما آن است که در نگاه نخست معلوم نشود که معماست. طولانی نباشد و ذوق سلیم از آن رویگردان نباشد و بتواند آن را حل کند.

دیدگاه شما نسبت به طرح این چنین سوالاتی تحت عنوان چیستان چیست؟ لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما به اشتراک گذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *