افزایش تقریباً سی درصدی تعرفه شبکه جهانی اپراتورهای ارتباطی

تعرفه اینترنت اپراتورهای ارتباطی حدود ۳۰درصد افزایش یافت


براساس تصمیمات اتخاذ شده در جلسه روز قبل، اپراتورهای ارتباطی متعهد شدند که کیفیت شبکه خود را افزایش داده و در این راستا، تعرفه شبکه جهانی آن‌ها حدود ۳۰٪ افزایش یابد. برای اطمینان از اجرای تعهدات اپراتورها، شروط رگولاتوری تعیین شد که شامل افزایش سایت‌های نسل پنجم، پوشش نسل چهارم و سرعت شبکه جهانی میانگین است. این تعهدات به صورت الحاقیه به پروانه فعالیت اپراتورها اضافه خواهد شد و در صورت عدم ایفای آن‌ها تعهدات، جریمه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی؛ براساس تصمیمات اتخاذ شده بعد از جلسه روز گذشته اپراتورها در رگولاتوری و پذیرش تعهدات مرتبط با افزایش کیفیت شبکه توسط آن‌ها مقرر شد که تعرفه شبکه جهانی اپراتورهای ارتباطی حدود ۳۰٪ افزایش یابد.

پیشتر نیز وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات و رئیس رگولاتوری اعلام کرده بودند که اصلاح نرخ شبکه جهانی فقط در صورتی مورد موافقت قرار می‌گیرد که اپراتورها متعهد به افزایش کیفیت شبکه شوند.

بر همین اساس مدیران عامل اپراتورها شب گذشته با حضور در سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی شروط رگولاتوری را پذیرفتند که برخی از این شروط به شرح زیر است:
۱. افزایش سایتهای نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳
۲- افزایش پوشش نسل چهارم در کشور به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳
۳- افزایش سی درصدی میانگین سرعت شبکه جهانی در شش ماه آینده

همچنین همانطور که پیشتر اعلام شده بود، این تعهدات به صورت الحاقیه به پروانه فعالیت آن ها پیوست می‌شود و در صورت عدم ایفای تعهدات در موعد مقرر جریمه برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.


افزایش تعرفه شبکه جهانی اپراتورها در نتیجه اعمال شرایط رگولاتوری به توافق مدیران عامل آنها پیوست و تعهدات افزایش کیفیت شبکه توسط اپراتورها به پروانه فعالیت آنها الحاق شده است. در صورت عدم ایفای تعهدات در موعد مقرر، جریمه برای آنها در نظر گرفته خواهد شد. براساس این تصمیمات، تعرفه شبکه جهانی اپراتورهای ارتباطی حدود ۳۰٪ افزایش خواهد یافت. همچنین شروط رگولاتوری شامل افزایش سایت‌های نسل پنجم به ۱۰ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳، افزایش پوشش نسل چهارم به ۹۶ درصد تا پایان سال ۱۴۰۳ و افزایش میانگین سرعت شبکه جهانی به صورت سی درصدی در شش ماه آینده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *