ریختن بیش از ۴ میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری

تزریق بیش‌از ۴ میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری


با برنامه‌هایی که در بخش‌های تجاری، خانگی و صنایع غیر عمده اجرا شده و در عین حال پیش‌بینی‌ها و عملیات‌هایی که در زمینه ساخت و ساز بیشتر گاز انجام شده، از ابتدای امسال حدود ۴ میلیارد مترمکعب گاز بیشتر نسبت به سال گذشته تحویل خطوط گازرسانی برای استفاده در بخش‌های مختلف شده است. همچنین با پیش‌بینی پاداشی که برای مشترکان خانگی گذاشته شده، مصرف گاز حدود ۶ درصد در کل سال در بخش خانگی کمتر بوده است و در همه نقاط کشور توانسته‌اند در بالاترین فشار گاز را تحویل مشترکان در مناطق سردسیر دهند. همچنین توانسته‌اند نسبت به سال گذشته در ایام سرد کاهش دمای بیشتری را داشته باشند و گاز بیشتری را در بخش‌های مختلف تأمین کنند و در حال حاضر هیچ نقطه‌ای با قطعی گاز در معرض خطر نیست. در مجموع، روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز بیشتر به بخش نیروگاهی و ۲۰ میلیون مترمکعب بیشتر به صنایع عمده تحویل شده است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت منابع هیدروکربن، سعید عقلی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، گفت: با برنامه‌هایی که در بخش‌های تجاری، خانگی و صنایع غیر عمده اجرا کرده‌ایم و در عین حال پیش‌بینی‌ها و عملیات‌هایی که در زمینه ساخت و ساز بیشتر گاز انجام شده، از ابتدای امسال حدود ۴ میلیارد مترمکعب گاز بیشتر نسبت به پارسال تحویل خطوط گازرسانی برای استفاده در بخش‌های مختلف شده است.

وی افزود: با پیش‌بینی پاداشی که برای مشترکان خانگی گذاشته شده، مصرف گاز حدود ۶ درصد در کل سال در بخش خانگی کمتر بوده است. در همه نقاط کشور به‌ویژه در بخش انتهایی شبکه گازرسانی که هم‌اکنون در فصل یخبندان هستند، توانسته‌ایم در بالاترین فشار گاز را تحویل مشترکان در این شهرها بدهیم.

عقلی تصریح کرد: نسبت به پارسال در ایام سرد کاهش دمای بیشتری را داریم و توانسته‌ایم گاز بیشتری را در بخش‌های مختلف تأمین کنیم و هم‌اکنون هیچ نقطه‌ای با قطعی گاز روبه‌رو نیست.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز بیشتر (با افزایش ۱۴ درصدی) به بخش نیروگاهی و روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب بیشتر از این سوخت پاک (افزایش ۷ درصدی) به صنایع عمده تحویل شده است.


امسال حدود ۴ میلیارد مترمکعب گاز بیشتر نسبت به پارسال تحویل خطوط گازرسانی برای استفاده در بخش‌های مختلف شده است. مصرف گاز حدود ۶ درصد در کل سال در بخش خانگی کمتر بوده است. در همه نقاط کشور به‌ویژه در بخش انتهایی شبکه گازرسانی که هم‌اکنون در فصل یخبندان هستند، توانسته‌ایم در بالاترین فشار گاز را تحویل مشترکان در این شهرها بدهیم. نسبت به پارسال در ایام سرد کاهش دمای بیشتری را داریم و توانسته‌ایم گاز بیشتری را در بخش‌های مختلف تأمین کنیم و هم‌اکنون هیچ نقطه‌ای با قطعی گاز روبه‌رو نیست. تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز بیشتر (با افزایش ۱۴ درصدی) به بخش نیروگاهی و روزانه ۲۰ میلیون مترمکعب بیشتر از این سوخت پاک (افزایش ۷ درصدی) به صنایع عمده تحویل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *