ترانه ایرانی به اثر سینمایی بنگلادشی اختصاص یافت/ روز اول به ایرج تقی‌پور تقدیم شد

ترانه ایرانی روی فیلم بنگلادشی/ روز اول به ایرج تقی‌پور تقدیم شد


نشست خبری اولین روز جشنواره اثر سینمایی فجر پس از اکران اثر سینمایی سینمایی “دروغ‌های زیبا” در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. در این نشست، محمدرضا مقدسیان اعلام کرد که در جشنواره، هر روز به یکی از درگذشتگان هنر هفتم تقدیم خواهد شد. همچنین مجتبی امینی دبیر جشنواهه، اعلام کرد که امسال با شروع فصل جدید هنر هفتم، قطار چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر حرکت کرده است. پس از سخنرانی‌ها، مهمانان و هنرمندان مختلف از جشنواره، به یادگار به خانواده‌های درگذشتگان تقدیم شدند. همچنین کارگردان اثر سینمایی “دروغ‌های زیبا” درباره انتخاب موضوع اثر سینمایی صحبت کرد و برخی از بازیگران و هنرمندان حاضر نیز در مورد پروژه و همکاری با هنرمندان ایرانی صحبت کردند. در پایان اعلام شد فتوکال اثر سینمایی “دروغ‌های زیبا” بعد از این نشست برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، اولین نشست خبری چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر پس از اکران اثر سینمایی سینمایی «دروغ‌های زیبا» در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

پیش از برگزاری نشست، محمدرضا مقدسیان اعلام کرد که قرار شده هر روز جشنواره اثر سینمایی فجر به یکی از درگذشتگان هنر هفتم تقدیم شود.

مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر نیز گفت: خداراشاکریم وارد فصل جدیدی از هنر هفتم شدیم و قطار چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر حرکت کرده است و امیدواریم شاهد آثار جریان‌ساز باشیم و از زحمات همکاران لذت ببریم. حدود ۱۰ روز در کنار یکدیگر خواهیم بود و مهمانان بخش بین‌الملل نیز از ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه به ما اضافه می‌شوند و امیدوارم با حال خوب و نشاط دست به دست هم دهیم تا فصل چهل و دوم را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وی با عذرخواهی از کاستی‌هایی روز اول عنوان کرد: چون برج میلاد را دیر تحویل گرفتیم، هنوز در حال آماده‌سازی هستیم و امیدواریم دست به دست هم دهیم تا جشنواره بهتر برگزار شود، چون میراثی است که از گذشته به دست ما رسیده است.

امینی همچنین بیان کرد: از روی ادب هر روز را به یکی از بزرگان هنر هفتم که امسال از دست دادیم تقدیم می‌کنیم و در سینماهای مردمی نیز پخش می‌شود.

سپس محمدرضا مقدسیان از خانواده زنده‌یاد تقی‌پور دعوت به حضور کرد و مجتبی امینی سیمرغی را به یادگار به خانواده آن مرحوم تقدیم کرد.

مرتضی آتش‌زمزم نیز که برای نشست فیلمش در سالن حضور داشت، از طرف پروژه «دروغ‌های زیبا» یک شال بنگلادشی را به خانواده آن مرحوم تقدیم کرد.

در ادامه نشست اثر سینمایی آغاز شد و آتش‌زمزم کارگردان «دروغ های زیبا» درباره انتخاب موضوع اثر سینمایی گفت: از روز اولی که به بنگلادش برای ساخت و ساز مستند رفتم بازی رنگ‌ها برایم عجیب و جذاب بود. اولین موردی که در بنگلادش با آن مواجه می‌شوید، ریکشامن‌ها هستند و از بعد پرداختن به استعمار، با خودم گفتم حتما باید برای این‌ها کاری انجام دهم.

ممیت رشید نویسنده پروژه نیز در سخنانی عنوان کرد: ایران را کشور دوم خودم می‌دانم چون در موسسه آموزش عالی تربیت مدرس شش سال درس خواندم و در ایران عمل قلب انجام دادم و به همین دلیل قلبم را از ایران دارم.

وی با بیان این‌که امسال از طرف یونسکو، رنگ ریکشاها ثبت جهانی شده است، تاکید کرد: خیلی خوشحالم که یک دوست ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و فیلمی در مورد این ریکشاها ساخت. ریکشامن روزی چهار پنج دلار بیشتر دریافت نمی‌کنند و حتی مسؤولان کشور نمی‌دانستند که این‌ها چه مشکلاتی دارند.

جایا احسن از بازیگران ستاره و مطرح بنگلادش و هندوستان نیز درباره چالش‌هایی که برای این نقش داشته است، گفت: واقعا خوشحالم که در ایران هستم و در سراسر جهان وقتی درباره هنر هفتم صحبت می‌کنیم باید حتما درباره سینمای ایران هم صحبت کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این‌که دوست دارد با کدام هنرپیشه ایرانی کار کند، بیان کرد: آثار داریوش مهرجویی، عباس کیارستمی و مجید مجیدی را همیشه می‌بینم و کار برخی بازیگران ایرانی هم دنبال می‌کنم.

آتش‌زمزم در پاسخ به این‌که چرا در ایران اثر سینمایی نمی سازد، بیان کرد: در سینمای ایران کار کردن سخت شده است، چراکه اینقدر هنر هفتم گران شده که فقط یکسری خاص با برنامه‌ریزی مالی‌های خاص اثر سینمایی می‌سازند و نکته بعدی این‌که دوست دارم کار جدید انجام دهم.

فواد حجازی آهنگساز در پاسخ به این‌که چرا در سکانسی از اثر سینمایی از قطعه هنر صوتی ایرانی «پرسون پرسون» استفاده شده است، گفت: سال‌هاست کار هنر صوتی اثر سینمایی می‌کنم چون در این عرصه فضای آن‌چنانی پیدا نشد، چراکه کارگردانان عموما آهنگساز را دقیقه نود سوپرایز می‌کنند. من هم با ترسون ترسون، پرسون پرسون به این پیشنهاد پاسخ دادم. اما خود اثر سینمایی گویای قصه بود و به نظر من، باید از این موضوعات گذر کنیم. اما مطمئن هستم این هنر صوتی در بنگلادش حتما تاثیرگذار خواهد بود و باید رضایت مردم را نیز در نظر بگیریم و نباید مته به خشخاش بگذاریم.

آتش‌زمزم نیز در این مورد بیان کرد: حتما به بازار اثر سینمایی در بنگلادش فکر می‌کنیم اما در مورد این قطعه هنر صوتی باید بگویم که قطعه‌ای بنگلادشی ساخته شد اما آماده نشد تا به جشنواره برسد و مجبور شدیم هنر صوتی دیگری را جایگزین کنیم که این هنر صوتی را نیز من انتخاب کردم و اگر اشکالی داشته باشد، ایراد از من بوده است.

کاووس آقایی تدوینگر اثر سینمایی درباره سختی این پروژه مطرح کرد: چون کار دست حرفه‌ای‌ها بود کارم زیاد سخت نبود و چون زبان اثر سینمایی فارسی نبود، آقای آتش‌زمزم کنار من برای کار بودند و با سختی کار مواجه نبودم.

فرامرز مختاری صدابردار اثر سینمایی در پایان درباره مشکلات صدابرداری در بنگلادش گفت: علاوه بر صداهای بسیار در خیابان‌های این کشور، فقط چون متوجه صحبت‌شان نبودیم، سختی کار دوچندان می‌شد.

در پایان اعلام شد فتوکال اثر سینمایی «دروغ‌های زیبا» پس از برگزاری نشست خبری در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.


اولین نشست خبری چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر پس از اکران اثر سینمایی سینمایی «دروغ‌های زیبا» در سالن مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
محمدرضا مقدسیان اعلام کرد قرار شده هر روز جشنواره اثر سینمایی فجر به یکی از درگذشتگان هنر هفتم تقدیم شود.
مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر نیز گفت خداراشاکریم وارد فصل جدیدی از هنر هفتم شدیم و قطار چهل و دومین جشنواره اثر سینمایی فجر حرکت کرده است و امیدواریم شاهد آثار جریان‌ساز باشیم و از زحمات همکاران لذت ببریم.
حدود ۱۰ روز در کنار یکدیگر خواهیم بود و مهمانان بخش بین‌الملل نیز امیدوارم با حال خوب و نشاط دست به دست هم دهیم تا فصل چهل و دوم را به خوبی پشت سر بگذاریم.
بعدی در مورد مشکلات نشست روز اول صحبت کرد چون برج میلاد را دیر تحویل گرفتیم هنوز در حال آماده‌سازی هستیم که دست به دست هم دهیم تا جشنواره بهتر برگزار شود چون میراثی است که از گذشته به دست ما رسیده است.
محمدرضا مقدسیان خانواده زنده‌یاد تقی‌پور را دعوت به حضور کرد و مجتبی امینی سیمرغی را به یادگار به خانواده آن مرحوم تقدیم کرد.
مرتضی آتش‌زمزم نیز برای یکی از صحنه‌های اثر سینمایی‌اش یک شال بنگلادشی به خانواده آن مرحوم تقدیم کرد.
ممیت رشید نوشت از ایران را کشور دوم خودم می‌دانم چون در موسسه آموزش عالی تربیت مدرس شش سال درس خواندم و در ایران عمل قلب انجام دادم و به همین دلیل قلبم را از ایران دارم.
جایا احسن از بازیگران ستاره و مطرح بنگلادش و هندوستان نیز واقعا خوشحالم که در ایران هستم و در سراسر جهان وقتی درباره هنر هفتم صحبت می‌کنیم باید حتما درباره سینمای ایران هم صحبت کنیم.
آتش‌زمزم در جواب به این سوال که دوست دارد با کدام ه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *