تجلیل وزیر دانش مالی از بانک فروش خارجی به عنوان حامی دانش‌بنیان‌ها

تجلیل وزیر اقتصاد از بانک صادرات برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها


بانک فروش خارجی ایران در یک لوح به امضای رئیس هیئت‌عامل صندوق پیشرفت و شکوفایی ریاست جمهوری نیز رسیده و با اشاره به دستاوردهای درخشان حاصل‌شده در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با نقش‌آفرینی مسئولانه نظام بانکی کشور، به مدیرعامل بانک فروش خارجی ایران خطاب می‌کند. بانک فروش خارجی ایران در توسعه نظام تأمین مالی پیشرفت و حمایت از زیست‌بوم پیشرفت و دانش‌بنیان کشور تلاش کرده و از همراهی و همکاری مجدانه بانک فروش خارجی ایران در توسعه نظام تأمین مالی پیشرفت و حمایت اثربخش از زیست‌بوم پیشرفت و دانش‌بنیان کشور قدردانی می‌کند. بانک فروش خارجی ایران در تأمین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور نحوه‌ی تخصیص منابع و استفاده از محصولات و خدمات متنوع بانک را بهبود بخشیده است. همچنین، بانک فروش خارجی ایران بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه را به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده است و روند عقد قرارداد برای پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها با جدیت در دستور کار بانک است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی بانک فروش خارجی ایران، سید احسان خاندوزی در بخشی از این لوح که به امضای محمدصادق خیاطیان، رئیس هیئت‌عامل صندوق پیشرفت و شکوفایی ریاست جمهوری نیز رسیده است، ضمن اشاره به دستاوردهای درخشان حاصل‌شده در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با نقش‌آفرینی مسئولانه نظام بانکی کشور، خطاب به محسن سیفی، مدیرعامل بانک فروش خارجی ایران آمده است:

«بدینوسیله از همراهی و همکاری مجدانه جنابعالی و مجموعه مدیران و کارکنان گرانقدر بانک فروش خارجی ایران در توسعه نظام تأمین مالی پیشرفت و حمایت اثربخش از زیست‌بوم پیشرفت و دانش‌بنیان کشور قدردانی نموده و امیدواریم با استمرار این رویکرد و کوشش بیش از پیش در فراهم‌سازی ابزارها و راهکارهای تأمین مالی خلاقانه و کارآمد، شاهد توسعه دانش مالی دانش‌بنیان، تحقق اهداف عالیه دانش مالی مقاومتی و بالندگی و اعتلای ایران اسلامی باشیم.»

سید کاظم مرتضوی اسکویی، معاون شعب بانک فروش خارجی ایران در حاشیه این نشست که با عنوان «نقش شبکه بانکی در تأمین مالی زیست‌بوم فناوری و پیشرفت کشور» که با برپایی نمایشگاه ویژه دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و با حضور وزیر امور مالی و دارایی، مدیران عامل بانک‌ها، رئیس هیئت‌عامل صندوق پیشرفت و شکوفایی و مدیران این صندوق و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد، با ارائه گزارشی از حمایت‌هایی بانک فروش خارجی ایران از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور، گفت: نگاه بانک فروش خارجی ایران حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نگاه راهبردی به جایگاه و اهمیت پیشرفت در ساخت و ساز و ارتقای سهم فناوری‌های‌نوین از ساخت و ساز ناخالص داخلی و همچنین گره‌گشایی از دانش مالی کشور و رفاه عمومی است. از این رو تلاش شده تا با ارائه بهترین راهکارها و استفاده از محصولات و خدمات متنوع بانک برای همراهی و همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های دانش‌بنیان، از قابلیت‌های موجود، به بهترین تعاملات و دستاوردها برسیم.

او با اشاره به اینکه بانک فروش خارجی ایران همواره در این همکاری و تعاملات جایگاه برتر را به خود اختصاص داده است، ضمن ارائه گزارشی از خدمات بانک از ابتدای سال ۹۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان و افتتاح باجه ویژه در محل صندوق پیشرفت و شکوفایی، گفت: بیش از ۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات و بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه از ابتدای سال ۹۸ توسط بانک فروش خارجی ایران به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

معاون شعب بانک فروش خارجی ایران افزود: در سال جاری نیز نزدیک به ۲,۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و بیش از ۳,۰۰۰ میلیارد ریال ضمانت‌نامه نیز به این شرکت‌ها پرداخت شده و روند عقد قرارداد برای پرداخت تسهیلات و تعهدات به آنها با جدیت و حمایت در دستور کار بانک است.


بانک فروش خارجی ایران با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش مهمی در توسعه نظام تأمین مالی پیشرفت و حمایت اثربخش از زیست‌بوم پیشرفت و دانش‌بنیان کشور داشته است. این همکاری و تعاملات همچنان ادامه خواهد یافت و با استفاده از راهکارها و محصولات متنوع بانک، امیدواریم به تحقق اهداف عالیه دانش مالی مقاومتی و بالندگی و اعتلای ایران اسلامی برسیم. بانک فروش خارجی ایران تسهیلات مالی و ضمانت‌نامه‌های بالایی را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه داده است و در دستور کار بانک قرار دارد که این همکاری‌ها و تعهدات ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *