تاثیر قوی پارک علم و فناوری در کاهش میزان مهاجرت و ارتقای بازگشت

تاثیرگذاری پارک علم و فناوری در کاهش نرخ مهاجرت و افزایش بازگشت


دکتر علی اسدی، رییس پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران، درباره مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی صحبت می‌کند و می‌گوید که این دو مفهوم مرتبط با رفتار افراد هستند و می‌توانند به سبک زندگی و تفکری افراد در تمام جنبه‌های زندگی پی ببرند. وی معتقد است که بدون رعایت مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، سازمان‌ها نخواهند توانست موفق شوند. مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای به رفتار و بینش افراد نیز نیاز دارد و در مسئولیت‌پذیری اجتماعی قابل مشاهده است. اسدی بیان می‌کند که پارکعلم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران با توجه به ارتباط مستقیمی که با منابع یک کشور و سازمانها دارد، باید تلاش کند تا به دستاوردهای مثبتی مانند حفظ اکوسیستم، کاهش آلاینده‌ها، رفع فقر و … برسد. وی همچنین به اهمیت مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در رشد علم و فناوری اشاره می‌کند و می‌گوید که پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران از دستاوردهای مثبتی مانند ایجاد بستری برای خلق ثروت و اشتغال‌زایی و حمایت از صاحبان ایده برخوردار است. به همین دلیل، برنامه‌های اجرایی در این مجموعه بر پایه رعایت اصول مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی شکل گرفته است. همچنین، پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران برنامه‌هایی برای حمایت از متخصصان ایرانی خارج از کشور نیز دارد و از دانش تخصصی این افراد برای جامعه ایران استفاده می‌کند. اسدی در ادامه به برنامه‌های دیگر پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران می

به گزارش دیجیاتور به نقل از موسسه آموزش عالی تهران، دکتر علی اسدی، رییس پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران در آستانه دهمین همایش ملی و دومین همایش بین‌المللی مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی که اول بهمن ماه در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود، گفت: مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای؛ اصول و استانداردی است که تعیین‌کننده رفتار افراد به شمار می‌رود و از طریق مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای می‌توان به سبک زندگی و تفکری افراد در تمام جنبه‌های زندگی پی برد.

وی افزود: مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی دارای ارتباط مستقیم هستند و می‌توان گفت آگاهی از مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای ضروری است اما برای تکمیل مسیر این موضوع، باید مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای در رفتار و بینش افراد نیز نمود پیدا کند و مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای را می‌توان در مسئولیت‌پذیری اجتماعی مشاهده کرد. بنابراین مسئولیت‌پذیری اجتماعی، آیینه مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای به شمار می‌رود.

رییس پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران با تاکید بر اینکه سازمان‌ها در مقیاس‌های گوناگون و با محورهای فعالیت متفاوت بدون رعایت مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، موفق نخواهند شد؛ اظهار داشت: با توجه به ارتباط مستقیمی که میان تمامی اجزای یک جامعه و منابع یک کشور و سازمان‌ها وجود دارد، این انتظار می‌رود که تلاش‌های یک سازمان به دستاوردهای مثبتی مانند حفظ اکوسیستم، کاهش آلاینده‌ها، رفع فقر و… و. بیانجامد.

دکتر اسدی، یکی از مسائل اساسی جوامع بشری در دنیای امروز را موضوع مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی خواند و افزود: رشد پرشتاب علم و فناوری به اهمیت این موضوعات افزوده است. پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران در زمره یکی از مهمترین نهادهای کشور و پیشتاز در حمایت از صاحبان ایده، افراد با استعداد، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان است و به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان گوناگون از فرد تا تیم‌های فناور و شرکت‌ها و … از دامنه تاثیر گسترده‌ای برخوردار است.

وی ارزش‌آفرینی در قالب ایجاد بستری برای خلق ثروت، اشتغال‌زایی، توجه به اکوسیستم، کاهش نرخ مهاجرت و همچنین کمک به افزایش نرخ بازگشت به کشور و … را از جمله دستاوردهای ارزشمند پارک علم و فناوری برای جامعه و کشور دانست و اظهار داشت: به همین علت بنای تفکرات و رفتار و همچنین برنامه‌های اجرایی در این مجموعه بر پایه رعایت اصول مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی شکل گرفته است.

دکتر اسدی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اساسی پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران، راه‌اندازی ناحیه پیشرفت تهران با هدف محوری گسترش فضای بازیگران زیست‌بوم پیشرفت و جلب مشارکت تمام کنشگران ناحیه پیشرفت تهران است؛ خاطرنشان کرد: ناحیه پیشرفت تهران با شعار زندگی پایدار، سبز و هوشمند، جلوه‌ای از رعایت مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که در خرداد سال جاری با همکاری معاونت علمی، فناوری و دانش مالی دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازماندهی شهری و موسسه آموزش عالی تهران افتتاح شد.

وی در ادامه توضیح داد: توجه به تمامی اعضای جامعه از جمله استعدادها، کارآفرینان، استارتاپ‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، سازمان‌های مختلف و… و همچنین تاکید بر موضوعاتی مانند بهره‌مندی از منابع تجدیدپذیر انرژی، به حداقل رساندن ضایعات، سازماندهی در سه بخش منابع آبی، انرژی و پسماند، بهره‌وری و استفاده از منابع برای شهروندان حال و آتی شهر و کشور، امکان ایجاد خدمات هوشمند از جمله سلامت هوشمند، ترانزیت هوشمند و ساخت و ساز هوشمند و … نشان‌دهنده محور قرار گرفتن مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در سیر تحول پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران است.

استاد دانشکدگان زراعت و ذخایر زمین موسسه آموزش عالی تهران به توضیح برنامه دیگری از پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران پرداخت و افزود: برنامه حمایت از متخصصان ایرانی خارج از کشور از جمله برنامه‌های مبتنی بر مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی است که با حمایت پارک علم و فناوری اجرا می‌شود و به استفاده از دانش تخصصی شبکه حرفه‌ای متخصصان و صاحب‌نظران ایرانی خارج از کشور به جامعه ایران اسلامی منتج می‌شود.

دکتر اسدی از راهبری پروژه افتتاح و بهره‌برداری پردیس علم و فناوری شهیدچمران موسسه آموزش عالی تهران توسط پارک علم و فناوری سخن گفت و اظهار داشت: این پروژه از جمله فعالیت‌های پارک علم و فناوری است که با محوریت ایجاد موسسه آموزش عالی کارآفرین و در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ توسط پارک علم و فناوری صورت گرفت.

وی ادامه داد: پردیس علم و فناوری شهید چمران بستری برای ایجاد ارتباط میان موسسه آموزش عالی و تولیدی به شمار می‌رود و با ایجاد فرصت‌های متعدد به گسترش تفکر خلاق، کار تیمی، حل مسئله و… پرداخته و امید است در آینده شاهد حل مسائل شرکت‌های فعال در منطقه اشتهارد و سراسر کشور به دست پرورش‌یافتگان این پردیس باشیم.

رییس پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران خاطرنشان کرد که در تدوین و اجرای تمامی برنامه‌های حمایتی، خدمات و فعالیت‌های پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران، بیانیه رعایت مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.


انتظار می‌رود که برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران، با رعایت مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، منجر به دستاوردهای مثبتی مانند حفظ اکوسیستم، کاهش آلاینده‌ها، رفع فقر و ایجاد اشتغال‌زایی می‌شود. نتیجه‌ای که در مورد مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی به دست می‌آید، نشان‌دهنده ارتباط مستقیمی است که بین آن‌ها وجود دارد. همچنین، مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای تعیین‌کننده رفتار افراد است و می‌تواند تفکر و زندگی افراد را در تمام جنبه‌های زندگی تحت تأثیر قرار دهد. هدف اصلی از مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، رشد پرشتاب علم و فناوری و ایجاد ارتباط بین موسسه آموزش عالی و تولیدی است. استفاده از مطالعات ارزش‌ها حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیری اجتماعی در برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران، به ارزش‌آفرینی می‌انجامد و باعث می‌شود که دستاوردهای ارزشمندی مانند ایجاد اشتغال‌زایی، توجه به اکوسیستم و حفظ منابع، کمک به رشد مالی و افزایش بازگشت به کشور و …. برای جامعه و کشور به دست آید. این رویکرد اصلی در تدوین و اجرای تمامی برنامه‌های حمایتی و خدمات پارک علم و فناوری موسسه آموزش عالی تهران مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *