استفاده از خط آهن میانه – اردبیل در آینده

بهره برداری از راه آهن میانه - اردبیل در ماه‌های آینده


در این متن آمده است که در استان اردبیل ۲۴۴ پروژه راهداری اجرایی شده است و با اعتبار ۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، ۱۸۲ پروژه به بهره برداری رسیده است که شامل بهسازی و روکش راه‌ها، روشنایی، نصب علائم، رفع نقاط حادثه‌خیز و تجهیز ماشین‌آلات می‌شوند. همچنین ۶۲ پروژه جدید نیز در حوزه راهداری با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است. استان اردبیل در فصل زمستان با مشکلاتی نظیر سرما، بارش برف و باران مواجه است. هدف‌گذاری شده است که تا پایان حکومت سیزدهم ۸۷۰ نقطه پرحادثه در کشور رفع شود و در سال جاری تا ۴۰۰ نقطه پرحادثه نیز رفع خطر شود. همچنین نیاز به تجهیز و نوسازی ماشین‌آلات راهداری و راهسازی با ساخت و ساز داخلی و بازرگانی بین‌الملل نیز مطرح است. برخی از ماشین‌آلات راهسازی فرسوده شده و کمبودهایی در این حوزه وجود دارد که تا پایان حکومت سیزدهم قرار است تا جبران شود. همچنین پروژه راه آهن میانه به اردبیل که به مدت ۲۰ سال طول کشیده است، تا حدودی تکمیل شده و بخش نهایی آن در حال تکمیل است و به زودی پروژه راه آهن اردبیل به پارس آباد آغاز می‌شود. با اتصال ریل پارس آباد، کریدور شمال-جنوبی کشور تکمیل می‌شود و اردبیل به شاهراه شمال-جنوب متصل خواهد شد.

به گزارش دیجیاتور، مهرداد بذرپاش روز گذشته (۹ دی‌ماه) در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه راهداری در استان اردبیل، گفت: یکی از پروژه‌های مهمی که در برنامه وزارت راه و شهرسازی است اجرای پروژه‌های راهسازی و نگه‌داشت راه‌ها است. امروز با اعتبار یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، ۱۸۲ پروژه راهداری در استان اردبیل به بهره برداری رسید که این پروژه‌ها شامل روکش و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی، روشنایی، نصب علائم، رفع نقاط حادثه خیز و تجهیز ماشین آلات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌هایی است که در فصل زمستان با سرما و بارش برف و باران مواجه است، افزود: امروز همچنین ۶۲ پروژه جدید در حوزه راهداری با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل آغاز شده است.

بذرپاش رفع نقاط حادثه خیز استان اردبیل با همکاری سازمان راهداری و راهور فراجا را یکی از پروژه‌های حائز اهمیت استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هدف گذاری شده تا ۸۷۰ نقطه پرحادثه تا پایان حکومت سیزدهم در سراسر کشور رفع خطر شود و امسال در برنامه است تا ۴۰۰ نقطه از این نقاط رفع خطر شود.

به گفته بذرپاش، از ۱۳ نقطه حادثه خیز اردبیل حدود ۷ نقطه رفع خطر شده است.

تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری و راهسازی با ساخت و ساز داخل و بازرگانی بین‌الملل

وزیر راه و شهرسازی تجهیز ماشین آلات راهداری را بخشی دیگر از برنامه‌ها و روابط حکومتی‌ها در حوزه راهداری عنوان کرد و گفت: برخی از ماشین آلات راهسازی فرسوده شده است و همچنین در حوزه ماشین آلات راهداری و راهسازی کمبودهایی وجود دارد که در تلاش هستیم تا از ظرفیت داخلی و بازرگانی بین‌الملل کمبودها در بخش ماشین آلات راهداری و راهسازی جبران شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان حکومت سیزدهم بخش ماشین‌آلات راهداری و راهسازی تجهیز خواهد شد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از راه آهن میانه به اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه‌هایی است که مردم استان اردبیل انتظار ۲۰ ساله برای اتمام آن کشیدند. هم اکنون از این مسیر ۱۷۵ کیلومتری بخش عمده‌ای انجام شده است و هم اینک بخش‌های نهایی این پروژه در حال تکمیل است. جلسات مناسبی در این خصوص تشکیل شد و به زودی منابع مناسبی برای تکمیل بخش پایانی این پروژه در همکاری با سازمان برنامه و برنامه‌ریزی مالی و حداکثر دو هفته آینده تأمین می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۴۳ کیلومتر عملیات زیرسازی در برخی مناطق باقیمانده است که با تأمین اعتبار تکمیل خواهد شد. تلاش می‌کنیم طی چند ماه آینده در مسافرت رئیس‌جمهور این پروژه تحویل مردم استان شود. با این افتتاح استان اردبیل به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

بذرپاش مرحله بعدی این پروژه ریلی را مسیر اردبیل به پارس آباد عنوان و تاکید کرد: این مسیر ۲۴۰ کیلومتر خط ریلی است که پروژه دشواری است که با حضور رئیس جمهوری آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز انجام خواهد شد.

وی در خصوص توافق ایران با کشور آذربایجان توضیح داد: قطعه پارس آباد به ایمشیلی متصل خواهد شد که در پارس آباد باراندازی راه اندازی شود و با این کار گذرگاه جدیدی بین کشور ایران و کشور آذربایجان ایجاد شود. با اتصال ریل پارس آباد عملاً یکی از کریدورهای شمال- جنوبی کشور شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تمامی پروژه‌ها برای تکمیل زنجیره کریدوری ایران راه است که بخش زیادی از آن از مسیر کریدوری شمال-جنوب می‌گذرد که اردبیل نیز یکی از نقاط هدف ما برای اتصال شبکه ریلی و بزرگراه‌ای به سمت جنوب است. با این کار اردبیل به شاهراه شمال-جنوب کشور تبدیل خواهد شد.


پروژه‌های راهسازی و نگه‌داشت راه‌ها در استان اردبیل با اعتبار یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسید. این پروژه‌ها شامل روکش و بهسازی راه‌های اصلی و روستایی، روشنایی، نصب علائم و رفع نقاط حادثه خیز است.

هدف گذاری شده است که تا پایان حکومت سیزدهم ۸۷۰ نقطه پرحادثه در سراسر کشور رفع خطر شود و امسال نیز ۴۰۰ نقطه از این نقاط رفع خطر شود. در استان اردبیل از ۱۳ نقطه حادثه خیز ۷ نقطه رفع خطر شده است.

تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری و راهسازی نیز از برنامه‌ها و روابط حکومتی‌های وزیر راه و شهرسازی است. این بخش برای تکمیل ظرفیت داخلی و بازرگانی بین‌الملل کمبودها در ماشین آلات راهداری و راهسازی جبران خواهد شد و تا پایان حکومت سیزدهم تجهیز خواهد شد.

پروژه راه آهن میانه به اردبیل نیز در حال تکمیل است و به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد. در مجموع ۴۳ کیلومتر عملیات زیرسازی در برخی مناطق باقیمانده است که با تأمین اعتبار تکمیل خواهد شد و در چند ماه آینده به بهره‌برداری مردم استان رسیده خواهد شد.

مسیر اردبیل به پارس آباد نیز با حضور رئیس جمهوری آغاز عملیات اجرایی خواهد شد. با اتصال ریل پارس آباد یکی از کریدورهای شمال- جنوبی کشور شکل خواهد گرفت و اردبیل به شاهراه شمال-جنوب تبدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *