استفاده از ایستگاه گرفتن تصاویر ماهواره‌ای در قشم

بهره برداری از ایستگاه اخذ تصاویر ماهواره‌ای در قشم


ایستگاه اخذ تصویر ماهواره‌های سنجش از دور در فرکانس کاری باند X با هدف توسعه مرکز فضایی قشم بهره برداری شد. با راه اندازی این سامانه و اخذ مجوزهای لازم، امکان اخذ تصویر از بسیاری از ماهواره‌های تجاری امکانپذیر خواهد بود. سامانه به روز و بر اساس استانداردها و ملاحظات فنی در زمینه سازه، مکانیزم و مخابرات توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی و ساخته شده است. عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از مدیران این سازمان دیدار کرد و در این نشست طرح‌های توسعه‌ای مرکز فضایی قشم و قابلیت‌های آن در خدمات دهی به منطقه و ظرفیت‌های اشتغالزایی آن مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، بهره برداری از ایستگاه اخذ تصویر ماهواره‌های سنجش از دور در فرکانس کاری باند X با هدف توسعه مرکز فضایی قشم صورت گرفت. با راه اندازی این سامانه و اخذ مجوزهای لازم، امکان اخذ تصویر از بسیاری از ماهواره‌های تجاری امکانپذیر خواهد بود.

سامانه مذکور بر اساس استانداردها و ملاحظات فنی به روز در عرصه بین‌المللی در زمینه سازه، مکانیزم و مخابرات توسط شرکت‌های دانش بنیان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

عادل پیغامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از مدیران این سازمان ضمن دیدار با دکتر سالاریه، معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران از مرکز فضایی قشم سازمان فضایی ایران بازدید کردند.

در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌ها و مأموریت‌های مرکز فضایی قشم، طرح‌های توسعه‌ای این مرکز و قابلیت‌های آن در خدمات دهی به منطقه و ظرفیت‌های اشتغالزایی آن تشریح شد.


با بهره‌برداری از ایستگاه اخذ تصویر ماهواره‌های سنجش از دور در فرکانس کاری باند X، مرکز فضایی قشم توانست تصویرهای ماهواره‌های تجاری را بدون مشکل دسترسی به آن‌ها، دریافت کند. سامانه اخذ تصویر ماهواره‌ها بر اساس استانداردها و ملاحظات فنی به روز طراحی و ساخته شده است. مدیران سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فضایی ایران در بازدیدی از مرکز فضایی قشم به طرح‌های توسعه‌ای و قابلیت‌های آن پرداختند و نقش آن در خدمات دهی به منطقه و ایجاد شغل بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *