استفاده ۹۰ درصد روستاهای ایران از منابع انرژی تا پایان سال ۱۴۰۲

بهره‌مندی ۹۰ درصد روستاهای ایران از گاز طبیعی تا پایان ۱۴۰۲


بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در آستانه دومین مسافرت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد. مجید چگنی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در این مراسم با حضور در روستای “ماری”، به زحمات کارکنان تولیدی گاز استان و استاندار زنجان قدردانی کرده و تأکید کرد که توسعه تولیدی گاز کشور و خدمات‌رسانی آن نقش مهمی در رشد و پیشرفت کشور و بهره‌مندی هموطنان از این نعمت ارزشمند دارد. طی دو سال اخیر، بیش از ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا به شبکه گاز متصل شدند و بیش از ۸۳۰۰ تولیدی جدید نیز به شبکه گاز وصل شدند. در ادامه، چگنی از اقدامات انجام‌شده در زمینه گازرسانی کشور در دو سال گذشته به تفصیل بحث کرد و اعلام کرد که تا پایان امسال آمار روستاهای بهره‌مند از منابع انرژی به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید. در جریان این مسافرت، طرح‌های گازرسانی استان زنجان نیز به بهره‌برداری رسید و ۸۱۰۰ خانوار زنجانی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. تأمین گاز برای حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی نیز وظیفه شرکت ملی گاز ایران می‌باشد و پایداری این خدمت‌رسانی نیازمند سازماندهی بهینه مصرف گاز است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مجید چگنی، روز گذشته (جمعه، ۱۵ دی‌ماه) در آئین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان که در آستانه دومین مسافرت سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، با حضور در روستای «ماری» ضمن قدردانی از زحمات کارکنان تولیدی گاز استان و مساعی استاندار زنجان اظهار کرد: توسعه تولیدی گاز کشور و خدمات‌رسانی آن در بخش‌های مختلف همچنین بهره‌مندی هموطنان از این نعمت ارزشمند به برکت نظام جمهوری اسلامی، مرهون مجاهدت و ایثار شهدای تحول اساسی و دفاع مقدس است. لذا درود و سلام ویژه خود را نثار شهدا و ایثارگران تحول اساسی و نظام اسلامی می‌کنم، شهدایی که جان پاک‌شان را تقدیم کشور کردند تا ما بتوانیم در سایه‌سار این رشادت و ایثار، خدمت‌رسانی به مردم را انجام دهیم.

گازرسانی به ۵ هزار و ۳۵۰ روستا و ۴۳ شهر از زمان آغاز به‌کار حکومت سیزدهم

وی در ادامه درباره اقدام‌های انجام‌شده در زمینه توسعه گازرسانی کشور در دو سال گذشته گفت: روحیه تلاش و پشتکار شخص رئیس‌جمهوری سبب شده تا وزرا و مدیران این حکومت نیز تلاش دوچندانی را در مسیر خدمت‌رسانی به هم‌میهنان در دستور کار داشته باشند، بنابراین طی دو سال اخیر ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا که عمدتاً در مناطق سخت‌گذر هستند به شبکه گاز متصل شده‌اند. افزون بر این در این مدت بیش از ۸۳۰۰ تولیدی خرد و بزرگ جدید به شبکه گاز وصل شدند که اشتغال‌زایی خوبی را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: به لطف خداوند متعال و با مساعی ارزشمند همه همکاران ارزشمندم در بخش‌های پالایش، انتقال و توزیع گاز طی دو سال گذشته و از زمان آغاز به‌کار حکومت سیزدهم، طرح‌های گازرسانی روستایی در کشور شتاب چشمگیری داشته است و کارکنان شرکت ملی گاز ایران به‌منظور برخورداری مردم میهن‌مان گام‌های مؤثری برداشته‌اند و برای استمرار جریان گاز شبانه‌روز در تلاش هستند.

چگنی در ادامه با ارائه آماری از گازرسانی شهری و روستایی در کشور تصریح کرد: به برکت تحول سیاسی اکنون بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان امسال با تکمیل طرح‌های جاری، آمار روستاهای بهره‌مند از منابع انرژی در کشور به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

گازرسانی به بیش از ۸۱۰۰ خانوار زنجانی با افتتاح طرح‌های جدید

وی با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان در جریان دومین مسافرت رئیس‌جمهوری به این استان گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها و گازرسانی به هشت روستای ماری، سیلمان بلاغی، باش سیز، قاضی‌آباد، چومالو، بیرونده، قره حصارلو، بایندر و پروژه‌ای نهضت ملی مسکن جمعیت ۸۱۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد. افزون بر این ۴۵ واحد صنعتی نیز در فرآیند بهره‌برداری پروژه‌های امروز به شبکه گاز کشور متصل می‌شوند.

معاون وزیر منابع هیدروکربن در امور گاز اظهار کرد: شرکت ملی گاز ایران روزانه گاز حدود ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تأمین می‌کند و پایداری این خدمت‌رسانی عظیم نیازمند سازماندهی بهینه مصرف گاز در تمامی بخش‌ها است که به مدد خداوند متعال و با تلاش و دقت هم‌میهنان میسر خواهد شد.


توسعه تولیدی گاز کشور و خدمات‌رسانی آن به هموطنان ارزشمند در بخش‌های مختلف، به برکت نظام جمهوری اسلامی، مرهون مجاهدت و ایثار شهدای تحول اساسی و دفاع مقدس است.

گازرسانی به ۵ هزار و ۳۵۰ روستا و ۴۳ شهر از زمان آغاز به‌کار حکومت سیزدهم.

روحیه تلاش و پشتکار شخص رئیس‌جمهوری سبب شده که وزرا و مدیران این حکومت نیز تلاش دوچندانی را در مسیر خدمت‌رسانی به هم‌میهنان داشته باشند، بنابراین طی دو سال اخیر ۴۳ شهر و ۵۳۵۰ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند.

حضور طرح‌های گازرسانی در مناطق سخت‌گذر باعث افزایش اشتغال و توسعه تولیدی گاز است.

به برکت تحول سیاسی، بیش از ۹۸.۵ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و تا پایان امسال آمار روستاهای بهره‌مند از منابع انرژی به بیش از ۹۰ درصد خواهد رسید.

با بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی استان زنجان، ۸۱۰۰ خانوار زنجانی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

شرکت ملی گاز ایران روزانه ۳۰ میلیون مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی و نیروگاهی را تأمین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *