برگزاری مراسم گرامیداشت “ضابطی جهرمی”

بزرگداشت «ضابطی‌جهرمی» برگزار می‌شود 


در برگزاری اختتامیه ششمین جایزه سال سینمای ایران، بزرگداشت احمد ضابطی جهرمی، مستندساز برجسته کشورمان صورت می‌پذیرد. ضابطی جهرمی که استاد موسسه آموزش عالی صدا و سیما نیز است، در زمینه تدریس، پژوهش و تالیف کارهای بسیاری انجام داده است. او اولین استاد سینمای ایران بود که توسط فرهنگستان آثار خلاقانه تجلیل شد و تالیفات او شامل ۳۵ عنوان اثر ادبی و بیش از ۱۲۵ مقاله علمی تخصصی و پژوهشی در حوزه هنر هفتم و تلویزیون می‌باشد. احمد ضابطی جهرمی برای اثر سینمایی‌های مستند خود نیز از جشنواره‌های داخلی و خارجی بیش از ۱۹ جایزه دریافت کرده است. بزرگداشت این استاد و مستندساز برجسته در برگزاری اختتامیه جایزه سال سینمای ایران روی می‌دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی جایزه پژوهش سال سینمایی، همزمان با برگزاری اختتامیه ششمین جایزه سال سینمای ایران، بزرگداشت احمد ضابطی جهرمی از مستندسازان کشورمان برگزار خواهد شد.

احمد ضابطی جهرمی مستندساز و استادتمام موسسه آموزش عالی صدا و سیما، متولد ۱۳۳۰ در جهرم است.

وی دانش‌آموخته کارشناسی هنر هفتم و دکترای پژوهش آثار خلاقانه در شاخه‌های هنرهای دراماتیک گرایش هنر هفتم و تلویزیون است. تدریس، ترجمه، تالیف و پژوهش در حوزه هنر هفتم و تلویزیون، دبیری دومین جایزه پژوهش سال سینمای ایران و… بخشی از فعالیت‌های او بوده است.

ضابطی جهرمی اولین استاد سینمای ایران است که از سوی فرهنگستان آثار خلاقانه تجلیل شده و تالیفات او شامل ۳۵ عنوان اثر ادبی در حوزه‌های مختلف هنر هفتم و بالغ بر ۱۲۵ مقاله علمی تخصصی و علمی پژوهشی است.

از جمله اثر ادبی‌های او «اثر سینمایی مستند دورگه»، «شکل‌شناسی و گونه‌شناسی اثر سینمایی مستند»، «نظریه‌ها و گفتمان‌های سینمای مستند»، «همبستگی علم و آثار خلاقانه در سینمای مستند» و «زیبایی‌شناسی و مطالعات تاریخی تدوین اثر سینمایی» است.

اثر ادبی‌های «روان‌شناسی شناختی تدوین اثر سینمایی»، «همبستگی علم و آثار خلاقانه در سینمای مستند»، جدیدترین تالیفات او به شمار می‌رود.

همچنین اثر سینمایی‌های مستند ساخته او، ۱۹ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است.

ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران به دبیری قادر آشنا برگزار می‌شود.


بزرگداشت احمد ضابطی جهرمی مستندساز و استادتمام موسسه آموزش عالی صدا و سیما در همزمان با برگزاری اختتامیه ششمین جایزه سال سینمای ایران برگزار خواهد شد. احمد ضابطی جهرمی اولین استاد سینمای ایران است که از سوی فرهنگستان آثار خلاقانه تجلیل شده و تالیفات او شامل 35 عنوان اثر ادبی در حوزه‌های مختلف هنر هفتم و بالغ بر 125 مقاله علمی تخصصی و علمی پژوهشی است. اثر سینمایی‌های مستند ساخته او نیز ۱۹ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است. ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران به دبیری قادر آشنا برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *