کشفترین نشت اطلاعات در مطالعات تاریخی به دست آمد

کشف نشتی بی سابقه از اطلاعات کاربران


یک مخزن تازه از اطلاعات نشتی کشف شده است که حجم آن حدود ۱۲ ترابایت است. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که حدود ۲۶ میلیارد سابقه داده در این مخزن موجود است که احتمالاً توسط هکرها یا دلال‌های داده جمع آوری شده است. این اطلاعات می‌توانند برای حملات مختلف از جمله سرقت هویت، فیشینگ پیشرفته، حملات سایبری هدفمند و دسترسی غیرمجاز به حساب‌های شخصی استفاده شوند. سوابق کاربران پیام رسان‌ها و رسانه‌های مجازی مختلف از جمله تنست، ویبو، توییتر، دراپ باکس و… نیز در این مخزن یافت می‌شوند. این مسئله نگران‌کننده است که سوابق داده از سازمان‌های دولتی نیز در این مخزن وجود دارد. هرچند این اطلاعات پیشرفت ندارند، اما سوابق هزاران نشتی قبلی نیز در این مخزن انبار شده‌اند و مایکروسکوپی زیادی از اطلاعات دوباره کپی شده‌اند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از فوربس، به گفته محققانSecurity Discovery وCyberNews حجم مخزن تازه کشف شده از اطلاعات نشتی حدود ۱۲ ترابایت است.

محققان معتقدند ۲۶ میلیارد سابقه داده که در یک مخزن باز رصد شده اند، احتمالا توسط هکرها یا دلال های داده جمع آوری شده اند. به گفته آنها هکرها می توانند از داده های جمع آوری شده برای حملات مختلف از جمله سرقت هویت، حمله های فیشینگ پیشرفته، حملات سایبری هدفمند و دسترسی غیرمجاز به حساب های شخصی و حساس استفاده کنند.

سوابق کاربران پیام رسان چینی تنست و بستر نرم‌افزاری مجازی ویبو و همچنین کاربران توییتر، دراپ باکس، لینکدین، ادوبی، کانوا و تلگرام نیز در این مخزن یافت می شود. نکته نگران کننده آن است که محققان معتقدند این سوابق داده از سازمان های دولتی نیز در این مخزن پیدا می شود.

هرچند که به نظر می رسد این داده ها جدید نباشند در عوض محققان معتقدند سوابق هزاران نشتی قبلی در این مخزن رویهم انبار شده اند. مقدار زیادی از داده ها دوباره کپی شده اند.


محققان دریافتند که حجم مخزن اطلاعات نشتی حدود ۱۲ ترابایت است.

۲۶ میلیارد سابقه داده در مخزن باز رصد شد، احتمالاً توسط هکرها یا دلالان داده جمع آوری شده اند.

این هکرها می توانند از داده های جمع آوری شده برای حملات مختلف از جمله سرقت هویت، حمله های فیشینگ پیشرفته، حملات سایبری هدفمند و دسترسی غیرمجاز به حساب های شخصی و حساس استفاده کنند.

سوابق کاربران پیام رسان چینی تنست و بستر نرم‌افزاری مجازی ویبو و همچنین کاربران توییتر، دراپ باکس، لینکدین، ادوبی، کانوا و تلگرام نیز در این مخزن یافت می شود.

محققان با نگرانی مشاهده کردند که این سوابق داده حاوی اطلاعات از سازمان های دولتی نیز هستند.

اگرچه به نظر می رسد که این داده ها جدید نیستند، اما محققان معتقدند سوابق قبلی هزاران نشتی نیز در این مخزن ذخیره شده اند.

بیشتر داده ها دوباره کپی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *