تشکیل بازرگانی ترجیحی با ازبکستان و ساخت و ساز مشترک در برنامه عملیاتی است.

برقراری تجارت ترجیحی با ازبکستان/ تولید مشترک در دستور کار است


یک هیأت تجاری ایران پیش از مسافرت وزیر صمت به کشور ازبکستان به این کشور مسافرت کرد و در این مسافرت، بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و شرکت‌های ازبکستانی صورت گرفت و پیش مذاکراتی برای گسترش روابط تجاری و صنعتی انجام شد. همچنین، چهار کمیته استخراج معدنی، وسایل نقلیه، بازرگانی و تولیدی و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل شد و تفاهماتی در حوزه ساخت و ساز مشترک و تامین مالی با ازبکستان انجام شد. جدیدترین مسافرت از ایران به ازبکستان جهت توسعه روابط تجاری و تامین مالی در این کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این مسافرت، هیأت تجاری ایرانی در حوزه‌های وسایل نقلیه، استخراج معدنی، لوازم خانگی، تجهیزات علوم درمانی، خدمات فنی و فناوری طراحی و انرژی با حضور چهار معاون وزیر به کشور ازبکستان مسافرت کرده است. مسافرت این هیأت تجاری شامل بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و آشنایی شرکت‌ها با فضای این مرکز و امکانات و تسهیلات موجود نیز بود. همچنین، تفاهماتی در حوزه لوازم خانگی و تجهیزات علوم درمانی به منظور ساخت و ساز مشترک و تامین مالی انجام شد و شرکت‌ها در حوزه وسایل نقلیه، استخراج معدنی و تجهیزات علوم درمانی از مرکز پیشرفت ایران بازدید و تفاهماتی صورت گرفت. هدف این مسافرت همچنین شامل پیگیری موضوع بازرگانی ترجیحی با ازبکستان و توسعه روابط تجاری بود. در این مسافرت، چهار کمیته استخراج معدنی، وسایل نقلیه، بازرگانی و تولیدی و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل شد و جلساتی در حوزه استخراج معدنی و وسایل نقلیه با مقامات ازبکستانی صورت گرفت و از معادن ازبکستان بازدید به عمل آمد. همچنین، تفاهماتی در حوزه وسایل نقلیه و قطعه‌سازی نیز انجام شد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، هیأت تجاری ایران پیش از مسافرت وزیر صمت به کشور ازبکستان به این کشور مسافرت کرد و ضمن بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و شرکت‌های ازبکستانی، پیش مذاکراتی برای گسترش روابط تجاری و صنعتی صورت داد. در این مسافرت چهار کمیته استخراج معدنی، وسایل نقلیه، بازرگانی و تولیدی و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل و تفاهماتی به منظور ساخت و ساز مشترک و تامین مالی با ازبکستان انجام شد.

اکبر گداری مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه بازرگانی با اشاره به مسافرت رئیس جمهوری به کشور ازبکستان در آبان ماه در اجلاس سران اکو و دیدار ایشان با مقام عالی رتبه ازبکستان گفت: در راستای تفامات صورت گرفته وزیر صمت نیز در رأس یک هیأتی به منظور توسعه روابط تجاری به ازبکستان مسافرت کرد.

به گفته او این مسافرت در راستای دعوت وزیر دانش مالی و تامین مالی ازبکستان انجام شد و پیگیری موضوع بازرگانی ترجیحی با ازبکستان در دستور کار مقامات کشور در مسافرت به ازبکستان قرار دارد.

گداری افزود: هیأت تجاری ایرانی در حوزه‌های وسایل نقلیه، استخراج معدنی، لوازم خانگی، تجهیزات علوم درمانی، خدمات فنی و فناوری طراحی و انرژی و در قالب بیش از ۲۰ شرکت و با حضور چهار معاون وزیر به کشور ازبکستان مسافرت کرده است.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه بازرگانی همچنین ادامه داد: بازدید از مرکز تجاری ایران در ازبکستان و آشنایی شرکت‌ها با فضای این مرکز و امکانات و تسهیلات موجود بخشی از برنامه مسافرت به این کشور بود.

به گفته گداری، در این مسافرت و در قالب دیدارهای صورت گرفته، تفاهماتی در حوزه لوازم خانگی و تجهیزات علوم درمانی به منظور ساخت و ساز مشترک و تامین مالی انجام شد. در ادامه همچنین برخی شرکت‌ها در حوزه وسایل نقلیه، استخراج معدنی و تجهیزات علوم درمانی از مرکز پیشرفت ایران بازدید و تفاهاماتی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه موضوع بازرگانی ترجیحی با ازبکستان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: در این مسافرت چهار کمیته استخراج معدنی، وسایل نقلیه، بازرگانی و تولیدی و خدمات به سرپرستی چهار معاون وزیر تشکیل شد. همچنین در حوزه استخراج معدنی با حضور معاون معدنی وزارت صمت، جلساتی صورت گرفت و از معادن ازبکستان بازدید به عمل آمد.

مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه بازرگانی ادامه داد: در حوزه وسایل نقلیه معاون خودرویی وزارت صمت به همراه مدیران خودروسازان بزرگ کشور و انجمن قطعه‌سازان دیدارهایی با مقامات ازبکستانی داشتند و از یکی از شرکت‌های خودروسازی این کشور بازدید و تفاهماتی در حوزه وسایل نقلیه و قطعه‌سازی صورت گرفت.

گفتنی است، در این مسافرت هیأت تجاری ایرانی جلساتی را با اتاق بازرگانی، انجمن‌های ذی‌ربط، اتحادیه نساجی، تجهیزات علوم درمانی و ازبکستان در دستور کار داشت و بازدیدها و تفاهماتی در این راستا انجام شد.


اکبر گداری، مدیرکل دفتر روسیه و قفقاز سازمان توسعه بازرگانی، درباره مسافرت وزیر تولیدی به ازبکستان اطلاعاتی ارائه داد. او گفت که مسافرت رئیس جمهوری به ازبکستان در آبان ماه در اجلاس سران اکو و دیدار ایشان با مقام عالی رتبه ازبکستان صورت گرفته است و وزیر تولیدی نیز با هیأتی به منظور توسعه روابط تجاری در ازبکستان حاضر شده است. او افزود که این مسافرت در راستای دعوت وزیر دانش مالی و تامین مالی ازبکستان انجام شده و در دستور کار مقامات کشور ما در مسافرت به ازبکستان پیگیری موضوع بازرگانی ترجیحی با ازبکستان قرار دارد. مسافرت هیأت تجاری ایرانی در حوزه‌های مختلفی مانند وسایل نقلیه، استخراج معدنی، لوازم خانگی، تجهیزات علوم درمانی، خدمات فنی و فناوری طراحی و انرژی به ازبکستان صورت گرفته است. در این مسافرت، تفاهماتی در حوزه لوازم خانگی و تجهیزات علوم درمانی برای ساخت و ساز مشترک و تامین مالی انجام شده و برخی شرکت‌ها نیز از مرکز پیشرفت ایران بازدید کرده و تفاهماتی در حوزه وسایل نقلیه، استخراج معدنی و تجهیزات علوم درمانی صورت گرفته است. در حوزه استخراج معدنی نیز بازدیدی از معادن ازبکستان صورت گرفته است. در حوزه وسایل نقلیه نیز دیدارهایی با مقامات ازبکستانی انجام شده و تفاهماتی در حوزه وسایل نقلیه و قطعه‌سازی صورت گرفته است. هیأت تجاری ایرانی همچنین در این مسافرت جلساتی را با اتاق بازرگانی، انجمن‌های ذی‌ربط، اتحادیه نساجی، تجهیزات علوم درمانی و ازبکستان نیز داشته و تفاهماتی در این زمینه انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *