بعضی از افراد به انتخاب نرسیدند! / سلامتی از ۳ اثر سینمایی تکراری

برخی به نامزدی نرسیدند!/ استقبال از ۳ فیلم تکراری


در روز دهم از جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر، تمامی ۳۳ اثر سینمایی جشنواره نمایش داده شدند و مراسم اختتامیه نیز در حال برگزاری بود. در این روز، دکوراسیون‌ها در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد نصب می‌شدند و تمامی فعالیت‌های جشنواره به پایان رسید. نشست معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف با تاخیر برگزار شد و در این روز، بعضی از اثر سینمایی‌ها بار دیگر نمایش داده شدند که با استقبال بالایی همراه بود. همچنین بخش‌های مختلف رسانه‌ای و منتقدان به بررسی لیست نامزدهای جشنواره پرداختند و بحث‌های زیادی درباره نامزدها و آثارشان انجام شد. در پایان، مراسم آتش‌بازی در برج میلاد به مناسبت یوم‌الله بیست و دوم بهمن برگزار شد که مهمانان خارجی جشنواره نیز به آن شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، روز شنبه ۲۱ بهمن، چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر دهمین روز برگزاری خود را سپری کرد و در این روز تمامی ۳۳ اثر سینمایی جشنواره نمایش داده شدند و همچنین چند نشست از جمله نشست معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف جشنواره برگزار شد.

دکورها مشغول نصب هستند

سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد در آخرین روز جشنواره اثر سینمایی فجر شاهد حضور عوامل فنی برای نصب دکور و انجام امور مربوط به مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر بود و آخرین روز خود را بدون نمایش اثر سینمایی و برگزاری نشست رسانه‌ای آثار سپری کرد.

استقبال از ۳ اثر سینمایی تکراری

در روزی که همه ۳۳ اثر سینمایی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر دوباره نمایش داده شدند، استقبال از نمایش اثر سینمایی‌های «صبحانه با زرافه»، «بی‌بدن» و «تمساح خونی» بسیار بالا بود. البته ظرفیت سالن‌هایی که تکرار نمایش اثر سینمایی‌ها در آن‌ها انجام می‌شد، پایین بود و برخی اثر سینمایی‌ها نیز با تاخیر به نمایش درآمدند و همین امر باعث بروز شرایط نامطلوبی برای حضور علاقه‌مندان برای تماشای دوباره این آثار شد.

شروع نامزدی با تاخیر

نشست معرفی نامزدهای بخش‌های مختلف جشنواره اثر سینمایی فجر با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره با تاخیر برگزار شد.

بررسی وضعیت نامزدها توسط خبرنگاران و منتقدان

معرفی نامزدهای جشنواره باعث شکل‌گیری گروه‌های مختلف رسانه‌ای شد و در فضاهای مرکز همایش‌های برج میلاد، اصحاب رسانه‌ها و منتقدان به بررسی لیست نامزدهای جشنواره چهل و دوم اثر سینمایی فجر پرداختند و درباره بودن یا نبودن برخی اثر سینمایی‌ها و هنرمندان در این لیست بحث و گفت‌وگو کردند.

کسی سروش صحت را ندید

اثر سینمایی «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت از جمله اثر سینمایی‌های پرطرفدار جشنواره چهل و دوم اثر سینمایی فجر، در میان نامزدهای هیچ کدام از بخش‌های مختلف جشنواره قرار نگرفت.

تنها یک «آغوش باز» برای بهروز شعیبی

اثر سینمایی «آغوش باز» بهروز شعیبی نیز تنها در بخش صدابرداری نامزد دریافت سیمرغ جشنواره اثر سینمایی فجر شد و شعیبی و فیلمش بعد از «صبحانه با زرافه‌ها» سروش صحت، نادیده‌گرفته‌ترین کارگردان و اثر سینمایی در میان لیست نامزدهای سیمرغ شد.

فعالیت برخی غرفه‌ها تا لحظات پایان جشنواره

برخی از غرفه‌های رسانه‌ای تا ساعات پایانی آخرین روز چهل و دومین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر به فعالیت خود ادامه دادند.

آتش‌بازی در برج میلاد

به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله بیست و دوم بهمن، طبق سنت هر ساله، شامگاه شنبه ۲۱ بهمن، برج میلاد تهران شاهد برگزاری مراسم جشن و آتش‌بازی شد. این مراسم برای مهمانان خارجی جشنواره جذاب بود.


جشنواره اثر سینمایی فجر برگزار شد و ۳۳ اثر سینمایی نمایش داده شد. دکورها نصب شد. استقبال بالایی از اثر سینمایی‌های تکراری صبحانه با زرافه، بی‌بدن و تمساح خونی شد. نامزدهای جشنواره با تاخیر معرفی شدند و بررسی وضعیت نامزدها توسط خبرنگاران صورت گرفت. اثر سینمایی صبحانه با زرافه‌ها به کارگردانی سروش صحت نامزد نشد و اثر سینمایی آغوش باز تنها در بخش صدابرداری نامزد شد. غرفه‌های رسانه‌ای تا پایان جشنواره فعالیت داشتند و مراسم آتش‌بازی در برج میلاد برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *