بدون نیاز به قرار قبلی و انتقال امید/ اهمیت روابط انسانی برای من.

«بدون قرار قبلی» و انتقال امید/ روابط انسانی برای من اهمیت دارد


در این متن، اثر سینمایی “بدون قرار قبلی” به کارگردانی بهروز شعیبی روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در موسسه آموزش عالی مولتی مدیا مالزی نمایش داده شد و پس از نمایش، جلسه نقد و بررسی برگزار شد. بهروز شعیبی در بررسی اثر، بر اهمیت نقش زنان در اثر سینمایی‌های خود و آمیزه‌گویی بین دو میراث ایران و مالزی تأکید کرد. دومین جشنواره اثر سینمایی‌های ایرانی در مالزی با حمایت از موسسه ASIAWE و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شده و شش اثر سینمایی ایرانی در سه شهر کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ نمایش داده می‌شود.

به گزارش دیجیاتور به نقل از ارتباطات سازمانی، «بدون قرار قبلی» پنجمین اثر سینمایی بهروز شعیبی، روز پنجشنبه ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۲ مصادف با ۲۹ فوریه ۲۰۲۴، با حضور این کارگردان در موسسه آموزش عالی مولتی مدیا مالزی نمایش داده شد.

پس از نمایش اثر سینمایی که با استقبال اعضای هیات علمی دانشکده هنرهای سینمایی و دانشجویان رشته‌های آثار خلاقانه و هنر هفتم و همچنین چند تن از کارگردانان و استادان این موسسه آموزش عالی، جلسه نقد و بررسی برگزار شد و حاضران در این جلسه با بهروز شعیبی به پرسش و پاسخ درباره این اثر سینمایی و البته سینمای ایران پرداختند.

بهروز شعیبی در بخشی از صحت‌های خود با تاکید بر ظرفیت‌های هنر هفتم برای گفت‌وگو و انتقال پیام‌های انسانی، عنوان کرد: در روزگاری هستیم که با وجود اخبار و اتفاقاتی که در کشورهای مختلف دنیا شاهد آن هستیم و باعث ناامیدی انسان امروز شده است، «امید» مهمترین دلیل برای زندگی به شمار می‌رود و من به عنوان یک سینماگر تلاش دارم بخش‌های خوب زندگی را نشان دهم و قطعاً هنر هفتم ابزاری است که من می‌توانم با آن، امید را به دیگران منتقل کنم.

وی با اشاره به میراث مشترک دو کشور ایران و مالزی از استقبال مردم مالزی تشکر کرد و در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان درباره فعال بودن شخصیت زنان در اثر سینمایی‌های همچون «دهلیز»، «دارکوب» و «بدون‌قرارقبلی» پاسخ داد: روابط انسانی برای من اهمیت دارد و در درام به پرداختن به روابط انسانی قایل هستم و با توجه به جایگاه زنان و این‌که نمود زیبای احساسات انسان را می توان در زنان یافت، زنان در آثار من جایگاه ویژه‌ای دارند و معتقدم که قهرمان زن در قصه باعث عمق و همذات‌پنداری بیشتر برای مخاطب می‌شود.

دومین جشنواره اثر سینمایی های ایرانی در مالزی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و موسسه شرق و غرب آسیا (ASIAWE) در مالزی، از ۸ اسفندماه ۱۴۰۲ و با استقبال علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه ایران در سالن سینمای گلدن اسکرین میدولی کوالالامپور آغاز به کار کرده است و قرار است که شش اثر سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی، «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری، «شیار ۱۴۳» ساخته نرگس آبیار، «امروز» ساخته رضا میرکریمی، «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا و «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در سینماهای سه شهر کوالالامپور، پوتراجایا و پینانگ از مطالعات تاریخی ۱۰ تا ۲۰ اسفندماه به نمایش گذاشته شوند.

عبدالرضا عالمی دبیر اجرایی این رویداد و مدیر موسسه مطالعاتی پژوهشی شرق و غرب آسیا درباره برگزاری این دوره توضیح داده است: این دومین دوره از جشنواره اثر سینمایی های ایرانی در مالزی است، که با درخواست سینماگران و تماشاگران مالزیایی برنامه‌ریزی شده است و با یک وقفه چند ساله بعد از سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شود، که البته با همت حبیب‌رضا ارزانی رایزن فرهنگی و نمایندگی دیپلماتیک ایران در مالزی برگزار شد و جا دارد از حامیان این هفته اثر سینمایی؛ سینماهای گلدی اسکرین مالزی، هنر هفتم آنلاین مالزی، مرکز توسعه همکاری‌های سینمایی مالزی با حمایت آژانس مسافرتی Better Booking، محل غذاخوری کابل دربار و آژانس مسافرتی Pearl Island Holiday که برای برگزاری این هفته اثر سینمایی سپاسگزاری کرد.

اولین دوره جشنواره اثر سینمایی های ایرانی در مالزی با اکران ۶ اثر سینمایی و با حضور کارگردانان و بازیگران ایرانی در روزهای ۱۶ تا ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۹۶ به مدت ۱۱ روز در سه شهر مالزی برگزار شده بود.


نمایش اثر سینمایی «بدون قرار قبلی» اثر سینمایی بهروز شعیبی در موسسه آموزش عالی مولتی مدیا مالزی برگزار شد و پس از آن نقد و بررسی اثر سینمایی توسط اعضای هیات علمی دانشکده هنرهای سینمایی و دانشجویان برگزار شد. در جلسه پس از نمایش، بهروز شعیبی بر ظرفیت‌های هنر هفتم برای انتقال پیام‌های انسانی تاکید کرد و همچنین درباره اهمیت امید در زندگی صحبت کرد. همچنین اشاره کرد که در آثار خود به روابط انسانی و جایگاه زنان توجه ویژه‌ای دارد و معتقد است که نمایش قهرمان زن در قصه باعث ایجاد عمق و همدلی بیشتر برای مخاطب می‌شود. دومین جشنواره اثر سینمایی‌های ایرانی در مالزی با حضور علاقه‌مندان به میراث و آثار خلاقانه ایران آغاز به کار کرده و شش اثر سینمایی مختلف به نمایش گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *