ما بدهی‌های بین‌المللی ۱۰ ساله را پرداخت کردیم.

بدهی‌های بین‌المللی ۱۰ ساله را پرداخت کردیم


در این متن آمده است که به دلیل افزایش در تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم قزوین-زنجان، اهمیت این خط روزبه‌روز بیشتر می‌شود. مسئولان امیدوارند هزار میلیارد تومان در مسافرت دوم رئیس‌جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد. همچنین نیاز به اتصال شرکت صنعتی به ریل و جدیت در پرداخت بدهی‌های خطوط ریلی بررسی شده است. همچنین اشاره شده است که بدهی‌ها پول پرسنل زحمت‌کش خطوط ریلی بود که با انضباط مالی، پرداخت شده است. ادامه یافته است که مسئولان به صدور بارنامه بدون اعمال توصیه و سلیقه برای شرکت‌ها پرداخته و برای رعایت ایمنی قطارها، قطار با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل می‌شود.

به گزارش دیجیاتور، سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای اداری اداره‌کل خطوط ریلی شمال‌غرب، گفت: با توجه به افزایش تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم «قزوین- زنجان» اهمیت آن روزبه‌روز بیش‌تر می‌شود.

وی افزود: امیدواریم هزار میلیارد تومان در مسافرت دوم رئیس‌جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع اتصال شرکت صنعتی به ریل باید با جدیت دنبال شود اما باید مشارکت آن‌ها هم در طرح وجود داشته باشد تا قدر آن را بدانند.

صالحی با اشاره به شعار خطوط ریلی توانمند، ایران قدرتمند، گفت: یکی از الزامات تحقق این شعار، وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های خطوط ریلی است، البته بدهی‌های بین‌المللی خطوط ریلی که از ۱۰ سال قبل باقی‌مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد.

وی درباره وصول مطالبات از شرکت‌ها گفت: تعارفی با آن‌ها نداریم، برخی از شرکت‌ها بیش از ۷ سال است که به خطوط ریلی بدهکارند، با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل خطوط ریلی تصریح کرد: بدهی‌ها، پول پرسنل زحمت‌کش خطوط ریلی بود که در جیب شرکت‌ها قرار داشت، اکنون با انضباط مالی، این پول به جیب خود خطوط ریلی بازگشت.

صالحی گفت: ما از فرآیند همیشه بدهکار خطوط ریلی به فرآیند پرتلاش و امیدوار تغییر وضعیت می‌دهیم و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی‌ها از یکسو و جلو بردن پروژه‌های اصلی از سوی دیگر می‌کنیم. این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا خطوط ریلی توانمند محقق شود.

وی ادامه داد: ما وارث استخوان‌های لای زخم و انباشت بدهی‌ها هستیم اما اشکالی ندارد، تک‌تک آن‌ها را گام‌به‌گام آواربرداری و حل می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حذف سلیقه‌گرایی در شرکت خطوط ریلی، گفت: هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد، این حق را حتی از خود مدیرعامل هم گرفتیم و به سیستم آی‌تی و سامانه سپردیم تا بدون اعمال توصیه و سلیقه برای همه شرکت‌ها صدور بارنامه با شرط پرداخت بدهی‌های قبلی صورت گیرد.

صالحی بیان کرد: در آذر ماه گذشته ۳ اقدام اصلاحی مهم شامل حذف واگن‌های شیر بسته که نیازمند چندین زیر اقدام از جمله تأمین کفش ترمز بود، انضباط مالی و بستن بارنامه شرکت‌های بدهکار و جلوگیری از تشکیل قطارهای مخلوط مربوط به شرکت‌های مختلف که یکی ایمنی را رعایت نکرده بود یا یکی بدهکار بود انجام شد و از این پس قطار با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های دارای واگن رتبه‌بندی می‌شوند، از این رو صاحبان بار سراغ شرکت‌هایی می‌روند که هم واگن کافی دارند، هم خوش حساب هستند و هم ایمنی را رعایت می‌کنند.


تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم “قزوین- زنجان” افزایش یافته است. امیدواریم هزار میلیارد تومان در مسافرت دوم رئیس‌جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری کامل برسد. اتصال شرکت صنعتی به ریل باید با جدیت دنبال شود و مشارکت آن‌ها هم در طرح وجود داشته باشد. تحقق شعار “خطوط ریلی توانمند، ایران قدرتمند” نیازمند وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌های خطوط ریلی است. تعارفی با شرکت‌ها نداریم و برخی از شرکت‌ها بدهکارند و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی‌ها از یکسو و جلو بردن پروژه‌های اصلی از سوی دیگر می‌کنیم. بدهی‌های خطوط ریلی به جیب خود خطوط ریلی بازگشت و ما وارث استخوان‌های لای زخم و انباشت بدهی‌ها هستیم و این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا خطوط ریلی توانمند محقق شود. حذف سلیقه‌گرایی در شرکت خطوط ریلی صورت گرفته است و هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد. در آذر ماه گذشته ۳ اقدام اصلاحی مهم شامل حذف واگن‌های شیر بسته، انضباط مالی و بستن بارنامه شرکت‌های بدهکار و جلوگیری از تشکیل قطارهای مخلوط مربوط به شرکت‌های مختلف انجام شد و از این پس قطار با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل می‌شود. شرکت‌ها دارای واگن رتبه‌بندی می‌شوند و صاحبان بار سراغ شرکت‌هایی می‌روند که هم واگن کافی دارند، هم خوش حساب هستند و هم ایمنی را رعایت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *