با ادامه بازرگانی بین‌الملل برنج، تامین کردن بازار بدون کمبود خواهیم داشت.

با استمرار واردات برنج؛ در این بازار کمبودی نخواهیم داشت


با توجه به گفته‌های مسیح کشاورز، دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران، اگر توانایی تأمین برنج مورد نیاز کشور تا پایان سال برآورده شود، مشکلی در بازار برنج به وجود نخواهد آمد. او همچنین اشاره کرد که درصورت داشتن بازرگانی بین‌الملل برنج در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن تا پایان سال قمری، کمبود و گرانی در بازار برنج خارجی نبوده و این امر می‌تواند در تنظیم بازار نقش موثری ایفا کند. او همچنین اعلام کرد که با تأسیس کارخانه‌های صنعتی جدید و همکاری با سایر کارخانه‌های ساخت و ساز برنج، کیفیت و قیمت برنج داخلی کاهش یافته است و برنج ایرانی بدون واسطه در فروشگاه‌های زنجیزه عرضه می‌شود. او همچنین تأکید کرد که حکومت به قول‌های خود عمل کرده و بازرگانی بین‌الملل برنج در سطح کلان بر عهده جهاد زراعت است.

به گزارش دیجیاتور مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران در گفت‌وگو با رادیو دانش مالی اظهار داشت: اگر بتوانیم تا پایان سال برنج مورد نیاز کشور را تأمین کنیم تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پایان سال علاوه بر نوروز مصادف با ماه مبارک رمضان است؛ گفت: اگر بتوانیم تا پایان سال ۳۰۰ تا ۵٠٠ هزار تن بازرگانی بین‌الملل برنج داشته باشیم، در بازار برنج خارجی کمبود و گرانی نخواهیم داشت.

کشاورز گفت: امسال تنوانستیم با راه اندازی کارخانه‌های صنعتی جدید و همکاری با سایر کارخانه‌های ساخت و ساز برنج کیفیت و قیمت برنج داخلی کاهش پیدا کرد. برنج ایرانی بدون واسطه به فروشگاه‌های زنجیزه ای عرضه می‌شود. با این اقدام اختلاط برنج ایرانی و خارجی از بین رفت. اگر بازار تنظیم باشد کسی نمی‌تواند سودجویی کند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین کنندگان برنج ایران گفت: حکومت به قول‌هایی که داده عمل کرده است، بازرگانی بین‌الملل برنج در سطح کلان بر عهده جهاد زراعت است و مستمر در حال انجام است.


تأمین برنج مورد نیاز کشور تا پایان سال مشکل داشته نخواهد شد.
با بازرگانی بین‌الملل ۳۰۰ تا ۵٠٠ هزار تن برنج، در بازار برنج خارجی کمبود و گرانی نخواهد بود.
با راه اندازی کارخانه‌های صنعتی جدید، کیفیت و قیمت برنج داخلی کاهش پیدا کرد.
برنج ایرانی بدون واسطه به فروشگاه‌های زنجیزه عرضه می‌شود.
اختلاط برنج ایرانی و خارجی از بین رفته است.
بازرگانی بین‌الملل برنج بر عهده جهاد زراعت است و مستمر در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *