ایران از وزرای مالی آفریقا میزبان می‌شود

ایران میزبان وزرای اقتصادی آفریقا می‌شود 


در نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، برگزیدگان از سازمان توسعه بازرگانی و همچنین نمایندگان از وزارت تولیدی حضور داشتند. سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه بازرگانی، اعلام کرد که دومین اجلاس ایران و آفریقا همراه با نمایشگاه ایران اکسپو برگزار خواهد شد و برنامه‌های لازم برای انجام قراردادهای موثر با کشورهای آفریقایی در حال انجام است. این اجلاس بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است که در مطالعات تاریخی ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰ کشور آفریقایی در تهران برگزار شود و آفریقا با منابع غنی انرژی و معدنی خود توجه کشورهای جهانی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، نشست مقدماتی دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور مهدی ضیغمی، معاون وزیر و رئیس سازمان توسعه بازرگانی، سید محمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه بازرگانی و جمعی از نمایندگان معاونت‌های مختلف وزارت صمت برگزار شد.

قنادزاده در این نشست از برگزاری دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا همزمان با نمایشگاه ایران اکسپو خبر داد و افزود: سازمان توسعه بازرگانی ایران به عنوان متولی بازرگانی خارجی کشور بنا دارد دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا را در سطح وزرای مالی این قاره برگزار کند.

وی با بیان اینکه جهان متوجه اهمیت بازرگانی با کشورهای آفریقایی شده است، گفت: کمتر از ۲ ماه تا برگزاری این نمایشگاه فرصت داریم و بهتر است در این مدت باقی مانده برنامه‌ریزی‌ها را به‌گونه‌ای انجام بدهیم که دیدارها منتج به قرارداد با این کشورها شود.

قنادزاده اظهار کرد: دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور بیش از ۴۰ کشور آفریقایی در مرکز همایش‌های بین‌المللی اجلاس سران تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است آفریقا یک پنجم جمعیت کره زمین را دارد و حدود ۳۰ درصد از ذخایر معدنی، ۱۲ درصد از منابع هیدروکربن، ۸ درصد از منابع انرژی و ۵۰ درصد از ذخایر طلای جهان را داراست.


دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا، با حضور بیش از ۴۰ کشور آفریقایی، در مطالعات تاریخی ۷ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. آفریقا دارای یک پنجم جمعیت کره زمین است و دارای نقش مهمی در ذخایر معدنی، منابع هیدروکربن، منابع انرژی و طلا در جهان می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *