ایران جزو بین ۲۰ کشور بزرگ دریانوردی دنیا است
0 نظر
امروز در همایش دانش مالی دریا محور و کریدور، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که بیش از ۸۰ فروند کشتی در سطح جهان با حمل بیش از ۱۱ تن کالا، عامل اصلی یکپارچه و جهانی شدن دانش مالی دریا محور است. وی همچنین اشاره کرد که بازار کشتیسازی از چندین سال گذشته رونق گرفته و قیمتهای در بازار خرید و فروش کشتی همچنان پایدار است. صفایی همچنین بیان کرد که مسیر ترانزیت دریایی در آینده با توجه به قوانین سازمان دریایی دشوار خواهد شد و اظهار داشت که ترانزیت دریایی مهمترین سهم را در دانش مالی دریا محور دارد.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی امروز (۲۳ بهمنماه) در همایش دانش مالی دریا محور و کریدور، گفت: بیش از ۸۰ فروند کشتی در سطح دنیا با حمل بیشاز ۱۱ تن کالا، عامل اصلی یکپارچه و جهانی شدن دانش مالی دریا محور است. این ترانزیت قطعاً قابل اعتماد است که این اعتماد موجب شد تا تمام تجار دنیا به نحو احسنت از این حوزه برای بازرگانی استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازار کشتی سازی از چندین سال گذشته رونق گرفت و برخی از کشتیسازیهای بزرگ تا ۲۰۲۸ امکان ثبت سفارش ندارند به دلیل حجم بالای تقاضا؛ تفاوتی که امروزه بین قیمتهای اجازه وجود دارد اما در بازار خرید و فروش کشتی قیمتها همچنان پایدار است و با اسقاط فاصله زیادی وجود دارد.
وی گفت: مسیر ترانزیت دریایی قطعاً در آینده با توجه به قوانین سازمان دریایی دشوار خواهد بود و باید بتوانیم این فضا را در داخل کشور سازماندهی کنیم. تعیین کرایه بر اساس عرضه و تقاضا است اما با توجه به اتفاقات سیاسی که اخیراً رخ داده میتواند چنین مواردی قطعاً میتوانند تأثیر بسیار زیادی در بازار کرایه، ترانزیت دریایی داشته باشند.
صفایی خاطرنشان کرد: مجوزهای اصلی توسعه دریا محو از لحاظ مالی، امنیتی، منابع زنده و غیر زنده است. ترانزیت دریایی مهمترین سهم را در دانش مالی دریا محور دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سالیانه ۱۴۰ هزار فروند کشتی در بنادر کشور تردد میکنند و ناوگان ایران در بین ۲۰ کشور دریانوردی بزرگ دنیا قرار دارد و بنادر کشور با ظرفیت بیشاز ۲۹۵ تن، ظرفیت مناسبی را دارا هستند؛ در حالی که در برخی از مناطق دنیا رشد صفر یا منفی مشاهده میشود. همچنین در کانتینر شاهد رشد ۹ درصدی هستیم.
افزایش ترانزیت دریایی در سطح جهان باعث یکپارچه شدن دانش مالی دریا محور و جهانی شدن آن شده است. این ترانزیت قابل اعتماد و موجب شده تا تمام تجار دنیا از این حوزه برای بازرگانی استفاده کنند. امکان ثبت سفارش برای کشتیسازیهای بزرگ تا ۲۰۲۸ وجود ندارد به دلیل حجم بالای تقاضا؛ اما قیمتها در بازار همچنان پایدار است. مسیر ترانزیت دریایی در آینده دشوار خواهد بود و میتواند تأثیر زیادی در بازار کرایه، ترانزیت دریایی داشته باشد. ترانزیت دریایی مهمترین سهم را در دانش مالی دریا محور دارد و ایران در بین ۲۰ کشور دریانوردی بزرگ دنیا قرار دارد با ظرفیت بیشاز ۲۹۵ تن.