ایجاد نهصد و هفتاد هزار فرصت شغلی در ۹ سال گذشته

ایجاد ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در ۹ امسال


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی در بازدید از مرکز نظام جامع اطلاعات بازار کار بیان کرد که طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد. وزیر کار همچنین افزود که با داشتن اطلاعات جامع و دقیق، برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور راهیابی خواهد شد. او اعلام کرد که بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است و نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر حکومت سیزدهم محقق شده است. همچنین، وی در مورد صحت‌سنجی ۷۱ درصدی ایجاد اشتغال بر اساس سامانه رصد اشتغال خبر داد و درخواست کرد تا همه مدیران‌کل استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه اجرایی اشتغال‌آفرین در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ اهتمام ویژه‌ای نشان دهند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مرکز نظام جامع اطلاعات بازار کار، گفت: طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار در آینده نزدیک بخش عمده‌ای از نیازهای داده‌محور اشتغال کشور را مرتفع خواهد کرد.

وی افزود: با داشتن اطلاعات جامع و دقیق می‌توان به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار در حوزه اشتغال کشور دست پیدا کرد. با گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی می‌کند و تا امروز بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است. در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر حکومت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

وزیر کار از صحت‌سنجی ۷۱ درصدی ایجاد اشتغال بر اساس سامانه رصد اشتغال خبر داد و گفت: همه مدیران‌کل استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه اجرایی اشتغال‌آفرین در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ اهتمام ویژه‌ای انجام دهند.


طراحی و راه‌اندازی سامانه‌های جامع اطلاعات بازار کار باعث می‌شود نیازهای داده‌محور اشتغال کشور برطرف شود. داشتن اطلاعات جامع و دقیق در حوزه اشتغال کشور به برنامه‌ریزی مناسب و نظارت دقیق و اثرگذار کمک می‌کند. در سال ۱۴۰۲ تا اکنون بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است. حدود ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفر حکومت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است. صحت‌سنجی ۷۱ درصدی ایجاد اشتغال بر اساس سامانه رصد اشتغال تأیید شده است. مدیران‌کل استانی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه اجرایی اشتغال‌آفرین باید در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ توجه ویژه‌ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *