برنامه تلفن همراه جدید توسط بنیانگذاران اینستاگرام به تعطیلی رسید

اپلیکیشن جدید بنیانگذاران اینستاگرام تعطیل شد


با اعلام بنیانگذاران سابق اینستاگرام، برنامه تلفن همراه خبری آرتیفکت که در کمتر از یک سال پس از راه اندازی این اپ تعطیل شده است. این برنامه تلفن همراه برای ویژگی های AI محور و اظهار نظر و پست محتوا شهرت یافته بود و تا پایان فوریه 2024 قابلیت خوانش اخبار آنلاین را فراهم می کرد. اما بنا به اظهارات بنیانگذاران، با چالش هایی روبرو شدند و تصمیم گرفتند بر روی یک پروژه جدید AI محور تمرکز کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از انگجت، آرتیفکت(Artifact) برنامه تلفن همراه اخبار پرسر و صدایی که کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیانگذاران سابق اینستاگرام تاسیس کرده بودند کمتر از یک سال پس از راه اندازی، اکنون تعطیل می شود.

سیستروم در یادداشتی اعلام کرد: قابلیت های اصلی خوانش اخبار تا پایان فوریه 2024 میلادی آنلاین خواهند بود اما ویژگی های اظهار نظر و پست محتوا به سرعت حذف می شوند.

این اپ به غیر از تیم بنیان گذاران مشهورش برای ویژگی های AI محور و همچنین قابلیت هایی مانند اظهار نظر و پست محتوا (مانند بستر نرم‌افزاری مجازی ردیت) شهرت یافته بود. آرتیفکت با استقبال خبرنگارانی روبرو شد که از ویژگی های گزارش دهی آن مانند صفحه مخصوص مولفان تمجید کردند. همچنین برنامه تلفن همراه مذکور در فروشگاه های برنامه تلفن همراه اپل و گوگل عرضه شده بود.

اما به نظر می رسد سیستروم و کریگر پس از حدود یک سال فعالیت با بسیاری از چالش هایی روبرو شدند که توسعه دهندگان برنامه تلفن همراه های اخبار دیگر نیز با آن دست و پنجه نرم می کردند. سیستروم در این باره نوشت: ما چیزی ابداع کردیم که هسته مرکزی کاربران مان آن را دوست داشتند اما به این نتیجه رسیدیم که فرصت های موجود در بازار برای تضمین سرمایه گذاری به این شیوه کافی نیست.

هرچند بنیانگذاران اپ اعلام نکردند گام بعدی آنها چیست اما از یادداشت سیستروم چنین بر می آید که او احتمالا روی یک پروژه جدید AI محور تمرکز خواهد کرد. وی در این باره نوشته بود: من درباره ساخت محصولات جدید هیجان زده هستم، هرچند زمان مشخص می کند ماهیت این محصول چه چیزی باشد. ما در عصری هیجان انگیز زندگی می کنیم که AI همه چیز را دگرگون می کند و فرصت ها برای ایده های جدید بی نهایت هستند.


آرتیفکت برنامه تلفن همراه اخبار تاسیس شده توسط بنیانگذاران اینستاگرام، کمتر از یک سال پس از راه اندازی تعطیل می شود. قابلیت های خوانش اخبار تا پایان فوریه 2024 برقرار خواهد ماند، اما قابلیت های اظهارنظر و پست محتوا به سرعت حذف خواهند شد. آرتیفکت به دلیل ویژگی های AI و اظهارنظر و پست محتوا مشهور شده بود. برنامه تلفن همراه در فروشگاه های برنامه تلفن همراه عرضه شده بود. بنیانگذاران اپ تصمیم دارند بر روی یک پروژه AI محور تمرکز کنند. زمان مشخص نیست که محصول جدید آنها چه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *