انتصاب رئیس دفتر بین‌الملل و توسعه فروش خارجی وزارت مخابرات

انتصاب مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و توسعه صادرات وزارت ارتباطات


وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، به همراه با تقدیر و تشکر از بهزاد احمدی، علی صانعیان را به سمت مشاور و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و توسعه فروش خارجی منصوب کرده است. هدف این منصوبیت، طراحی راهبردی برای نقش آفرینی مؤثر و فعال وزارت متبوع در دیپلماسی دیجیتال کشور است. صانعیان دارای تحصیلاتی در زمینه فناوری طراحی برق، حقوق، دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی است و تجربه‌ای طولانی در حوزه تکنولوژی مخابرات و دیپلماسی سایبری دارد. قبلاً در اداره دیپلماسی دو و چندجانبه فضای سایبر وزارت امور خارجه فعالیت می‌کرد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات، وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات ضمن تقدیر و تشکر از بهزاد احمدی، طی حکمی علی صانعیان را به سمت «مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و توسعه فروش خارجی» منصوب کرد.

طراحی راهبردی برای نقش آفرینی مؤثر و فعال وزارت متبوع در دیپلماسی دیجیتال کشور با همکاری سایر نهادهای مسئول، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای حضور و ایفای نقش مؤثر در مجامع بین‌المللی مرتبط با دانش مالی دیجیتال، تولیدی فاوا، پست و تولیدی فضایی، توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه با کشورهای همسایه و همسو در حوزه فاوا، دانش مالی دیجیتال، پست و تولیدی فضایی، بازار سازی برای محصولات، سکوها و خدمات بومی در کشورهای هدف با همکاری معاونت فناوری و پیشرفت و پیگیری و شتاب بخشی به توسعه روابط سیاسی و مالی با کشورهایی که مسئولیت کمیسیون مشترکِ مالی آن با این وزارتخانه است، از اهم انتظارت وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات از صانعیان است که در حکم انتصاب وی آمده است.

علی صانعیان دارای مدرک کارشناسی فناوری طراحی برق، کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی است.

وی بیش از ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه تکنولوژی مخابرات و ۹ سال سابقه فعالیت در حوزه دیپلماسی سایبری دارد.

صانعیان پیش از این در اداره دیپلماسی دو و چندجانبه فضای سایبر وزارت امورخارجه مشغول به فعالیت بوده است.


علی صانعیان به سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و توسعه فروش خارجی منصوب شد. او طراحی راهبردی برای نقش آفرینی مؤثر و فعال وزارت متبوع در دیپلماسی دیجیتال کشور را برعهده خواهد داشت. این طرح شامل برنامه‌ریزی و هماهنگی برای حضور و ایفای نقش در مجامع بین‌المللی مرتبط با دانش مالی دیجیتال، تولیدی فاوا، پست و تولیدی فضایی و همچنین توسعه همکاری‌های دو و چندجانبه با کشورهای همسایه و همسو در حوزه فاوا، دانش مالی دیجیتال، پست و تولیدی فضایی، بازار سازی برای محصولات، سکوها و خدمات بومی در کشورهای هدف می‌باشد. صانعیان دارای مدرک کارشناسی فناوری طراحی برق، حقوق و دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی است و تاکنون بیش از ۱۵ سال در زمینه تکنولوژی مخابرات و ۹ سال در حوزه دیپلماسی سایبری فعالیت داشته است.قبل از این منصب، وی در اداره دیپلماسی دو و چندجانبه فضای سایبر وزارت امور خارجه فعالیت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *