آیا انتشار گواهی سپرده خاص، زمینه‌ساز تورم است؟

انتشار گواهی سپرده خاص، زمینه‌ساز تورم است؟


نادر بذرافشان انتقاداتی را نسبت به تصمیم اخیر نهاد مالی در زمینه انتشار گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصدی اعلام کرده است. او با اظهار نگرانی از تشدید رکود و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه، معتقد است که این اقدام می‌تواند منجر به ایجاد تورم در دانش مالی کشور شود. بذرافشان تاکید دارد که تصمیم‌گیری‌های نهاد مالی نیاز به نگاه کارشناسانه‌تر به آینده دانش مالی دارد و واکنش‌های مردم و جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا پیامدهای مالی آنها مورد ارزیابی قرار گیرد. او با این توضیحات به شرایط التهابی و رکودی صنایع مختلف اشاره کرده و تصمیم نهاد مالی را مثبت ارزیابی نکرده است.

نادر بذرافشان ضمن انتقاد از تصمیم اخیر نهاد مالی در زمینه انتشار گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصدی به خبرنگار دیجیاتور اعلام کرد: تصمیم اخیر نهاد مالی در زمینه انتشار گواهی سپرده خاص منجر به تشدید رکود و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در این میان این اقدام نهاد مالی باعث ایجاد تورم در دانش مالی کشور خواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: مسؤولان نهاد مالی باید پاسخگوی چنین موضوعی باشند که چه رویکردی پشت این روابط حکومتی وجود داشته که چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران خاطرنشان کرد: کلیت این تصمیم نهاد مالی چندان درست نبود و باعث تشدید شرایط و بحران‌هایی می‌شود که در سطح دانش مالی کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: با این تصمیم نهاد مالی شرایط التهابی و رکودی موجود در صنایع مختلف افزایش پیدا می‌کند، بنابراین با توجه به چنین مسائلی نمی‌توان این تصمیم نهاد مالی را مثبت ارزیابی کرد.

بذرافشان با اعلام اینکه باید نسبت به اتخاذ تصمیماتی مانند نرخ سود سپرده‌های بانکی نگاه کارشناسانه‌تری وجود داشته باشد و آینده مورد توجه قرار گیرد، گفت: همچنین بهتر است در این راستا قبل از اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها واکنش‌های مالی مردم و جامعه مورد ارزیابی قرار بگیرد.


تصمیم اخیر نهاد مالی در زمینه انتشار گواهی سپرده خاص با سود ۳۰ درصدی منجر به تشدید رکود و کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود. این اقدام باعث ایجاد تورم در دانش مالی کشور خواهد شد. مسؤولان نهاد مالی باید پاسخگوی رویکرد خود در این موضوع باشند. تصمیم نهاد مالی باعث تشدید شرایط و بحران‌های مالی کشور شده است. شرایط التهابی و رکودی در صنایع مختلف با این تصمیم بیشتر می‌شود. باید نگاه کارشناسانه‌تری نسبت به تصمیماتی مانند نرخ سود سپرده‌های بانکی داشته شد و آینده مورد توجه قرار گیرد. ارزیابی واکنش‌های مالی مردم و جامعه قبل از اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *