حمل ریلی بار از سرخس به بندرعباس در مدت ۳ تا ۵ روز

0 نظر
[ad_1]
در همایش دانش مالی دریامحور، سید میعاد صالحی مدیرعامل خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد که مزیتهای رقابتی کشور در حوزه درون سرزمینی و بینالمللی، ریلی و دریایی بوده و با توجه به این نکته بهتر است بهجای ریل و بندر، به شقوق بزرگراهای و هوایی پرداخته شود. وی همچنین به ارتقا ظرفیتهای ریلی کشور، طبق توافقهای با کشورهای همسایه اشاره کرده و برنامههای بلندمدت گروهی ریلی-دریایی را برای کشورهای مبادی بار توصیه کرد.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، سید میعاد صالحی مدیرعامل خطوط ریلی جمهوری اسلامی ایران امروز (۲۳ بهمنماه) در همایش دانش مالی دریامحور، گفت: بر اساس تحقیقاتی که ۷ سال قبل انجام شد مزیتهای رقابتی کشور در حوزه درون سرزمینی، ریلی و در حوزههای بینالمللی، دریایی بود و کارشناسان معتقد بودند که بهجای ریل و بندر در کشور به شقوق بزرگراهای و هوایی پرداخته شدهاست.
صالحی با اشاره دو مرز ریلی مشترک با ترکمنستان بیان کرد: دو مرز سرخس و اینچه برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل میشوند و از طرف دیگر نیز به همین ترتیب به روسیه متصل میشویم که در نتیجه میتوان بهصورت تمام ریلی بار را به بندر عباس رساند.
وی با اشاره به ارتقا ظرفیتها و توانمندیهای ریلی کشور در حکومت سیزدهم گفت: در حال حاضر تعویض بوژی کمتر از یک روز زمان میبرد و در شبانهروز ۳۰۰ لکوموتیو باری در کشور خدمت رسانی میکند که قابلیت برنامه ریزی برای اولویت بخشی به بارهای ترانزیتی را دارند. همچنین رهگیری واگنها را برای برخی مشتریان فراهم کردهایم و این خدمات برای سایرین نیز در دست اقدام قرار دارد.
مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: طبق توافق با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مقرر شد طی ۳ تا ۵ روز، بار را از سرخس به بندرعباس برسانیم و برای بارهای بینالمللی تخفیف قائل شده و بارهای بینالمللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار دادهایم.
صالحی با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب ۶ محور ریلی دارد، گفت: ۲ کریدور در شرق، ۲ کریدور در غرب و دو کریدور بهواسطه دریای خزر به ریل متصل هستند که دو کریدور ریلی واقع در شرق دریای خزر، هم اکنون عملیاتی هستند و بارهای حوزه خلیج فارس از بندر عباس به سرخس و اینچه برون بهصورت ریلی حمل میشوند. در غرب دریای خزر نیز، بندر امیر آباد به ریل متصل است و بندر کاسپین در آینده نزدیک به ریل متصل میشود.
وی با اشاره بهضرورت لجستیک ریل پایه تأکید کرد: انتظار میرود، سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر بر روی ریل افزایش یابد و زیرساختهای لازم در بنادر فراهم شود. همچنین گمرکات انعطاف پذیری داشتهباشند تا ماندگاری بار کاهش یابد و یک مسیر جذاب ترانزیتی ریلی-دریایی برای کشورهای مبادی بار فراهم شود.
[ad_2]
مزیتهای رقابتی کشور در حوزه درون سرزمینی، ریلی بود و کارشناسان معتقد بودند که بهجای ریل و بندر در کشور به شقوق بزرگراهای و هوایی پرداختهاست. دو مرز سرخس و اینچه برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل میشوند. بیان کرد: دو مرز سرخس و اینچه برون با گذر از کشورهای همسایه در نهایت به کشور چین متصل میشوند. به بندر عباس رساند. طبق توافق با روسیه، قزاقستان و ترکمنستان مقرر شد طی ۳ تا ۵ روز، بار را از سرخس به بندرعباس برسانیم و برای بارهای بینالمللی تخفیف قائل شده و بارهای بینالمللی را در اولویت مسیرهای ریلی قرار دادهایم. ۲ کریدور در شرق، ۲ کریدور در غرب و دو کریدور بهواسطه دریای خزر به ریل متصل هستند. ۲ کریدور در شرق، ۲ کریدور در غرب و دو کریدور بهواسطه دریای خزر به ریل متصل هستند. انتظار میرود، سرعت تخلیه و بارگیری در بنادر بر روی ریل افزایش یابد و زیرساختهای لازم در بنادر فراهم شود.