افزایش سهم دانش مالی دیجیتال کشور از طریق استفاده از «سندباکس»

افزایش سهم اقتصاد دیجیتال کشور با «سندباکس»


در نشست خبری درباره سند باکس، حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتباربخشی سازمان تکنولوژی مخابرات ایران، اهداف و تأثیرات این پروژه را مطرح کرد. او بیان کرد که سند باکس به ایجاد پیشرفت و فعالیت‌های جدید و همچنین به افزایش سهم دانش مالی دیجیتال کمک می‌کند. این پروژه همچنین به اکوسیستم پیشرفت کشور کمک خواهد کرد و در توسعه فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های AI نیز سهیم است. سازمان تکنولوژی مخابرات به عنوان دبیرخانه این سند باکس عمل می‌کند و این پروژه می‌تواند به توسعه فناوری و پیشرفت کشور کمک کند.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، حامد منکرسی معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان تکنولوژی مخابرات ایران در نشست خبری با موضوع سند باکس که امروز صبح در محل سازمان تکنولوژی مخابرات ایران برگزار شد با اشاره به هدف ایجاد سند باکس گفت: سند باکس به ایجاد پیشرفت و فعالیت‌های جدید و همچنین به افزایش سهم دانش مالی دیجیتال کمک می‌کند.

وی افزود: سند باکس در کنار باقی سندباکس ها که در کارگروه ویژه این موضوع تأسیس شده قرار است به اکوسیستم پیشرفت کشور کمک کند و هدف اصلی این است که ما بتوانیم در فرایند تنظیم‌گری، مشارکت‌ها را داشته باشیم.

منکرسی در ادامه گفت: در حال حاضر عمده فناوری‌های جدیدی که شکل می‌گیرد در آن پیشرفت وجود دارد و امروزه رگولاتوری AI چالش اصلی است که در دنیا بحث می‌شود و این سند باکس به توسعه این فناوری در کشور کمک می‌کند.

وی افزود: سازمان تکنولوژی مخابرات به عنوان دبیرخانه این سند باکس مطرح است اما خدمات پست و لجستیک در این سند باکس مطرح می‌شود و در حوزه سازمان تنظیم مقررات و کمیسیون تنظیم مقررات اگر موضوعی قرار است بازنگری شود و استار آپی قرار است کار خود را توسعه دهد می‌تواند از سند باکس اقدام کند که ما پیگیری لازم را انجام دهیم.

منکرسی در پایان گفت: اگر فعالیت در چارچوب این موارد فناوری باشد سند باکس می‌تواند کمک کند و ماهیت پیشرفت و فناوری این است که ما با مشارکت، موضوعات جدید را وارد سند باکس کنیم.

به گزارش مهر، سندباکس یک محیط مجازی (متاورس) است که کاربران می‌توانند در آن اقدام به طراحی و ساخت دارایی‌های دیجیتال کنند.


سند باکس در جهت ایجاد پیشرفت و فعالیت‌های جدید و افزایش سهم دانش مالی دیجیتال کمک می‌کند. این سند باکس به توسعه فناوری و رفع چالش‌های موجود در حوزه AI کمک می‌کند. سازمان تکنولوژی مخابرات به عنوان دبیرخانه این سند باکس مطرح است و در آن خدمات پست و لجستیک نیز ارائه می‌شود. موضوعات جدید و پیشرفت‌های مختلف با مشارکت در این سند باکس آماده وارد شدن به بازار هستند. سند باکس به کاربران امکان طراحی و ساخت دارایی‌های دیجیتال را می‌دهد و کمک می‌کند تا موضوعات مختلف وارد این محیط مجازی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *