افزایش سرمایه بانک بازرگانی به سهصد و سی و پنج میلیارد و هشتصد هشتاد و نه میلیون ریال

افزایش سرمایه بانک تجارت به ۳۳۵.۸۸۹ میلیارد ریال


در مجمع عمومی بانک بازرگانی با حضور سهامداران و ریاست مرتضی ترک‌تبریزی، افزایش ۵۰ درصدی سرمایه بانک توسط سهامداران از محل سود انباشته تصویب شد. این افزایش، به میزان ۱۱۱.۹۶۳ میلیارد ریال بدون نیاز به نقدینگی انجام شد و در قالب سهام جایزه به سهامداران اختصاص یافت. با این تصمیم، سرمایه بانک از ۲۲۳.۹۲۶ میلیارد ریال به ۳۳۵.۸۸۹ میلیارد ریال افزایش یافت و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی و امکان گسترش فعالیت‌های سوداور بانک بازرگانی، با بهبود ساختار سرمایه و سرمایه نظارتی، تضمین شد. همچنین، سرمایه نظارتی بانک از ۴۱۲ هزار میلیارد ریال به ۵۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافت و نسبت کفایت سرمایه این بانک نیز افزایش یافت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از سازماندهی روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک بازرگانی، در این مجمع که ساعت ۹ صبح روز سه‌شنبه هشتم اسفندماه با حضور حداکثری سهامداران و به ریاست مرتضی ترک‌تبریزی رئیس هیات‌مدیره این بانک برگزار شد، پس از ارائه گزارش حسابرس قانونی، سهامداران با افزایش ۵۰ درصدی سرمایه بانک بازرگانی از محل سود انباشته موافقت کردند.

این افزایش سرمایه بدون نیاز به آورده نقدی از سوی سهامداران بانک بازرگانی و به میزان ۱۱۱.۹۶۳ میلیارد ریال صورت گرفت تا در قالب سهام جایزه به سهامداران این بانک تعلق گیرد.

به‌موجب تصویب سهامداران در این مجمع، سرمایه بانک بازرگانی از ۲۲۳.۹۲۶ میلیارد ریال به ۳۳۵.۸۸۹ میلیارد ریال افزایش یافت.

با این مصوبه‌ی مجمع عمومی فوق‌العاده بانک بازرگانی این شرکت بورسی از مزایای مالیاتی موضوع بند (ه) تبصره ۲ مقررات برنامه‌ریزی مالی کل کشور در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شده و همچنین امکان توسعه و گسترش فعالیت‌های سودآور بانک با بهبود ساختار سرمایه و سرمایه نظارتی فراهم خواهد شد.

بر اساس تصویب افزایش سرمایه بانک بازرگانی سرمایه نظارتی این بانک نیز از مبلغ ۴۱۲ هزار میلیارد ریال به ۵۱۸ هزار میلیارد ریال افزایش یافته و نسبت کفایت سرمایه این بانک در سال ۱۴۰۲ از ۴.۹۴ به ۶.۲۱ درصد افزایش می‌یابد.


افزایش سرمایه بانک بازرگانی بدون نیاز به آورده نقدی از سوی سهامداران انجام شد. سهامداران با افزایش ۵۰ درصدی سرمایه بانک بازرگانی از محل سود انباشته موافقت کردند. با تصویب افزایش سرمایه، سرمایه بانک بازرگانی از ۲۲۳.۹۲۶ میلیارد ریال به ۳۳۵.۸۸۹ میلیارد ریال افزایش یافت. این مصوبه امکان توسعه و گسترش فعالیت‌های سودآور بانک بازرگانی را فراهم خواهد کرد. سرمایه نظارتی بانک نیز با افزایش سرمایه افزایش یافته و نسبت کفایت سرمایه آن در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *