استفاده از خودروهای با کیفیت و دارای سوخت بنزینی یکی از راه‌های حل ناترازی است

استفاده از خودروهای بنزینی با کیفیت یک از راه‌کارهای حل ناترازی


سید رضی حاجی آقامیری، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، در گفت وگویی اشاره کرد که برای کنترل ناترازی بنزین، اقدام به ایجاد شرایطی برای وسایل نقلیه موتوری بنزینی کمترین مصرف سوخت را داشته باشیم. او همچنین بر اهمیت استفاده از خودروهای بنزینی نو و با تکنولوژی روز در کشورهای جهان و شاید حذف پیش ران های بنزینی و جایگزینی آن‌ها با پیش‌ران های برقی و هیبریدی تأکید کرد و همچنین بر اهمیت بازرگانی بین‌الملل خودروهای با کیفیت توسط بخش خصوصی واقعی تأکید داشت.

سید رضی حاجی آقامیری، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیاتور.، درباره علت بروز ناترازی بنزین و راه کار برون رفت از این شرایط گفت: بدیهی و روشن است که بنزین سوخت مورد استفاده برای خود روهاست و برای کنترل مصرف آن نخستین و درست‌ترین راه کار اقدام به ایجاد شرایطی است که وسایل نقلیه ی موتوری بنزینی کمترین مصرف سوخت را داشته باشند.

عضو کمیسیون توسعه فروش خارجی غیرنفتی اتاق ایران در ادامه بیان کرد: یکی از این راه‌ها برای کنترل ناترازی، استفاده از خودروهای بنزینی نو و با فن آوری روز که در همه ی کشورهای جهان برای همین منظور طراحی شده است.

حاجی آقامیری با بیان اینکه شاید کشورهای ساخت و ساز کننده این خودروها دو هدف را دنبال می‌کرده اند که اکنون به این مرتبه از تکنولوژی دست یافته اند توضیح داد: یکی از این اهداف کاستن از مصرف سوخت به لحاظ مالی و پیش‌گیری از مصرف بیش از حد منابع ارزی با بازرگانی بین‌الملل بنزین یا منابع هیدروکربن در دانش مالی کلان و دوم عنایت به بهبود اکوسیستم و سلامت شهروندان و شرایط بحرانی لایه‌ی اوزون و پیامدهای آن است.

عضو کمیسیون توسعه فروش خارجی غیرنفتی اتاق ایران ادامه داد: راه کار بعدی برای کنترل ناترازی بنزین، گام برداشتن در مسیر حذف پیش ران‌های بنزینی با جایگزین کردن پیش ران‌های برقی و هیبریدی است. تا امروز هنوز راه دیگری جز این دو راه پیدا نشده و ما نیز باید یکی یا هر دو این را ها را دنبال کنیم تا بتوانیم بین ساخت و ساز و مصرف بنزین تعادل ایجاد کنیم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران معتقد است که ما آنچنان در ساخت وسایل نقلیه پیشینه‌ی غیر قابل قبولی داریم که به نظر نمی‌رسد بتوانیم در داخل به اهدافی که به آن اشاره شد دست پیدا کنیم، حتی اگر به دلایلی بخواهیم از مسیر ادامه‌ی تولیدی مونتاژ این دشواری و ناهمواری فعلی را بر طرف کنیم، در پس بازرگانی بین‌الملل برندهای چینی به عنوان بازرگانی بین‌الملل خود روهای با تکنولوژی نو مسائلی است که نمی‌تواند دوای درد ما در این عرصه باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: من بر این باورم که حل این مشکل تنها در گرو آزاد کردن بازرگانی بین‌الملل خودروهای خارجی توسط بخش خصوصی واقعی (خود مردم) است و لاغیر. در این شرایط است که حتی برای وارد کردن خودروهای چینی مبادرت به خرید از برندهای با کیفیت آن کشور خواهد شد نه خودروهای بی کیفیت و غیر استانداردی که امروز حضور آنها را در بازار ایران مشاهده می‌کنیم.

حاجی آقامیری در پایان متذکر شد که ایجاد منابع ارزی برای بازرگانی بین‌الملل خودروهای مدرن با کیفیت مقرون به صرفه تر از وضعیت کنونی برای تأمین بنزین مصرفی است.


کنترل ناترازی بنزین، استفاده از خودروهای بنزینی نو و با فن آوری روز که در همه کشورهای جهان برای همین منظور طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *