ارائه 100 هزار کارت اعتباری در طرح عید به عید

برپایی نمایشگاه بهاره از ۱۵ اسفند با تخفیف ۲۰ تا ۶۰ درصدی کالاها


با اجرای طرح‌های سه گانه برای سازماندهی بازار در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان، اقدامات متفاوتی انجام شده است. در طرح فروش فوق‌العاده، بیش از ۳۸ هزار واحد صنفی برای دریافت مجوز ثبت‌نام کرده‌اند و خرید کالای با کیفیت با قیمت مناسب امکان‌پذیر است. طرح عید تا عید به همکاری وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و بانک بازرگانی انجام شده و مردم می‌توانند با استفاده از کارت اعتباری خرید انجام دهند. همچنین، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم با کیفیت بالا و قیمت مناسب برگزار می‌شود و تازه‌ترین اقدامات برای تقویت نظارت بر واحدهای صنفی در ایام خاص در نظر گرفته شده است. این اقدامات به مردم اطمینان می‌دهد که اجناس با کیفیت و با قیمت مناسب قابل دسترسی هستند و تازه‌ترین تکنولوژی‌ها برای نظارت بر بازار بکار گرفته شده است.

به گزارش دیجیاتور، مهدی امیدوار اظهار کرد: امسال، کمی متفاوت از سال‌های قبل، طرح‌های سه گانه‌ای را برای سازماندهی بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجرا کرده‌ایم. فروش فوق‌العاده (طرح اول) بر اساس ظرفیت‌های قانونی و با مجوزی که اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف به واحدهای صنفی ارائه می‌دهند، فروش‌های فوق‌العاده اجرایی می‌شود که تا امروز حدود ۳۸ هزار واحد صنفی (ذیل ۴۰۰ اتاق اصناف ایران) برای دریافت مجوز فروش فوق‌العاده ثبت‌نام کرده‌اند. این میزان از استقبال، نوید بخش بازاری خوب با قیمت مناسب و با کیفیت برای واحدهای صنفی است و مردم می‌توانند کالای با کیفیت را با قیمت مناسب در واحدهای صنفی تهیه کنند.

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: در طرح عید تا عید (طرح دوم) با همکاری وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و بانک بازرگانی اجرا می‌شود. لذا واحدهای صنفی به بانک بازرگانی مراجعه کرده و برنامه تلفن همراه مربوطه یا دستگاه پز اندرویدی را تأمین کنند. مردم نیز ضمن اعتبارسنجی از سوی بانک، کارت اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان را تهیه کرده و می‌توانند تا روز عید فطر از این واحدهای صنفی خرید کنند و ۵ اردیبهشت توسط بانک با واحدهای صنفی تسویه می‌شود. تا امروز ۱۰۰ هزار کارت اعتباری ۲۰ میلیون تومانی از بانک بازرگانی دریافت شده است. لازم به ذکر است، در طرح عید تا عید، لوازمی همچون کیف و کفش، پوشاک، کالای اساسی، لوازم خانگی و … عرضه می‌شود.

امیدوار بیان کرد: نمایشگاه‌های عرضه مستقیم (طرح سوم) نیز با همکاری سازمان‌های صمت و با سازماندهی اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها برگزار می‌شود. یکی از کارهای خوبی که امسال انجام شده است اینکه، مجوز برگزاری نمایشگاه و نظارت آن فقط به اتاق‌های اصناف داده شد و همین موجب افزایش کیفیت و کاهش قیمت کالا در نمایشگاه‌های عرضه مستقیم خواهد بود. حدود ۳۸۰ نمایشگاه بهاره از اول اسفند برنامه‌ریزی شده است و هر کدام حدود یک هفته برپا بوده است. میزان تخفیف قیمت کالا در این نمایشگاه‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده و با نظارت اتحادیه‌ها گاهاً تخفیف‌های بیشتری هم اعمال شده است. این نمایشگاه‌ها حول محور کالای اساسی، کیف و کفش، پوشاک، میوه و تره بار، گوشت و مواد پروتئینی برپا شده است.

عضو اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اتاق اصناف ایران تاکید بسیار زیادی بر تشدید نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی در ایام خاص دارد. به این جهت ۱۵۰۰ بازرس در ۴۰۰ اتاق اصناف به صورت دو شیفت مشغول به کار هستند. علاوه بر این بر اساس بند (ط) ماده ۳۰، اتحادیه‌ها نیز مجاز هستند از بازرسان خود برای نظارت بر بازار استفاده کنند. علاوه بر این، گشت‌های مشترک با سازمان‌های صمت، تعزیرات و دستگاه‌های مربوطه برگزار خواهد شد.

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: یکی از رویکردهای اتاق اصناف ایران رسیدگی سریع به شکایات است و از این رو کمیسیون‌های بازرسی را مجاب کرده است که بر اساس ظرفیت‌های قانونی بر اعضای اتحادیه نظارت کنند. مردم هم در صورت نیاز با تلفن‌های بازرسی اتاق اصناف یا سامانه ۱۲۴ ارتباط برقرار کرده و شکایت خود را ثبت کنند. همچنین در مال‌ها و پاساژهای بزرگ و میادین شهری نیز نقاطی مشخص شده است که مردم برای شکایت می‌توانند مراجعه کنند.

امیدوار از افزایش امکانات بازرسان صنفی خبر داد و گفت: کاورهای متحدالشکلی برای بازرسان اصناف تهیه شده است. همچنین با ظرفیت خوبی که هیأت عالی نظارت و وزیر صمت ایجاد کرده‌اند، ماشین‌هایی با قیمت مصوب به اتاق‌های اصناف ارائه شد که از نظر لجستیکی به کمک بازرسان آمده است و به زودی از محل تبصره ۷ ماده ۷۲ مقررات نظام صنفی موتورسیکلت و لپ‌تاپ هم در اختیار بازرسان قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، از محل یک در هزار مالیاتی و تبصره ۷ ماده ۷۲ نیز منابعی ایجاد شده است تا بتوانیم مجموعه اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌ها را قادر به نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی کنیم.

بر اساس اعلام اتاق اصناف ایران، وی اظهار کرد: اتاق اصناف ایران این قول را به مردم خواهد داد که با طرح‌های مذکور با خیال راحت‌تری اجناس با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنند و از سوی دیگر به تولیدکنندگان می‌گوید اگر رضایتمندی مردم را از کیفیت کالای خود به دست آورند با این طرح‌ها فروش بسیار خوبی را در شب عید نوروز و ماه مبارک رمضان خواهند داشت.


طرح‌های سه گانه‌ای برای سازماندهی بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان در سراسر کشور اجرا شده است. تا امروز حدود ۳۸ هزار واحد صنفی برای دریافت مجوز فروش فوق‌العاده ثبت‌نام کرده‌اند. استقبال مردم از این طرح‌ها نشان دهنده بازاری خوب با قیمت مناسب و با کیفیت است. نمایشگاه‌های عرضه مستقیم نیز با حدود ۳۸۰ نمایشگاه بهاره برگزار شده است. عضو اتاق اصناف ایران از تشدید نظارت بر واحدهای صنفی در ایام خاص بر اساس بند (ط) ماده ۳۰ خبر داده است. اتاق اصناف ایران در این طرح‌ها به مردم قول داده است که با خیال راحتتری اجناس با کیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنند و تولیدکنندگان نیز اگر رضایت مردم را از کیفیت کالای خود به دست آورند، فروش خوبی را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *