رییس‌جمهور/ یزد صاحب یک سالن مجهز برای اجرای اجراهای هنر صوتی سند ابلاغ می‌کند

ابلاغ سند موسیقی توسط رییس‌جمهور/ یزد صاحب یک سالن مجهز می‌شود


وزیر میراث و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره هنر صوتی فجر اظهار خوشحالی کرد و امیدواری کرد که ایرانیان همواره در پناه خداوند موفق باشند. وی اعلام کرد که یک سالن هنر صوتی در شهر یزد افتتاح خواهد شد و ابلاغ سند ملی هنر صوتی توسط مقام عالی رتبه نیز به تصویب نهایی رسیده است. همچنین، وی از تدوین سند ملی هنر صوتی و مشارکت بانوان هنرمند در جشنواره هنر صوتی فجر خبر داد و تاکید کرد که باید در این مسیر به هنر صوتی‌های محلی و مقامی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، وزیر میراث و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره هنر صوتی فجر ضمن فرا رسیدن اعیاد شعبانیه گفت: خوشحالیم که جشنواره هنر صوتی فجر امسال با شکوه بی مانند انجام شد و بسیار مایه خوشبختی است که آثار خلاقانه نزد ایرانیان در مقامی رفیع قرار دارد. مردم ایران که میراث پرور و هنرپرور هستند با ذوق و شوق از اهالی آثار خلاقانه استقبال می‌کنند و من از همه همکاران تشکر می‌کنم که جشنواره هنر صوتی فجر امسال را در همه جای ایران زمین اجرا کردند، شوق و ذوق فعالیت را با نوای دلنواز هنر صوتی به یادگار گذاشتند و در نهایت عدالت فرهنگی را با اجرای همزمان در ۱۶ استان و تهران پیاده کردند.

افتتاح یک سالن هنر صوتی در شهر یزد

وی افزود: امیدوارم لب ایرانیان همیشه خندان و دل‌هایشان همیشه شاد و در پناه خدای بزرگ مسیرشان هموارتر از همیشه باشد. به لطف خداوند تقویت هنرهای مختلف از هنرهای نمایشی و هنر هفتم و تجسمی گرفته تا هنر صوتی شکوه بی مانندی را خلق کرده است. بهمن، ماه پیروزی تحول اساسی با برنامه‌های فرهنگی هنری گره خورده است و تحول اساسی عزیز ما یک تحول اساسی فرهنگی است به همین دلیل همه برنامه‌های فرهنگی در این ایام مبارک برگزار می‌شود؛ شاهدی که گواه مناسبی برای توسعه میراث و آثار خلاقانه است.

اسماعیلی بیان کرد: به لطف خداوند توسعه زیرساخت‌ها و افزایش سالن‌های میراث و آثار خلاقانه جزو برنامه‌های اصلی وزارت میراث و ارشاد اسلامی است. البته که ما طی ماه‌های گذشته سالن‌های زیادی را در استان‌های مختلف افتتاح کردیم و به زودی هم با حضور رییس جمهور و اجرای برنامه ارکستر ملی ایران سالن باشکوهی را در یزد افتتاح می‌کنیم. ما تصمیم داریم زیر ساخت قابل توجه و مورد نیاز مردمان ناحیه‌های مختلف را آماده کنیم.

ابلاغ سند ملی هنر صوتی توسط مقام عالی رتبه

وزیر میراث و ارشاد اسلامی افزود: مشارکت بانوان هنرمند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های جشنواره هنر صوتی فجر امسال بود که در کنار هنرمندان کودک و نوجوان نشان دهنده یک حضور چشمگیر است که امیدوارم با قوت ادامه پیدا کند. البته اتفاق مبارک دیگری هم در حوزه هنر صوتی افتاد و آن تدوین سند ملی هنر صوتی بود که به تصویب نهایی رسید و طی روزهای آینده توسط آقای رییس جمهور ابلاغ می‌شود. این گام مهمی برای توسعه کمی و کیفی آثار خلاقانه هنر صوتی در کشور است. بسیاری از نکات مبهم حوزه هنر صوتی در این سند برطرف شده و همه بخش‌های کشور ملزم به رعایت اجرای مجوزهای وزارت میراث و ارشاد اسلامی هستند و هر مجوزی را دفتر هنر صوتی صادر کند بدون خدشه‌ای باید اجرا شود.

اسماعیلی یادآور شد: در این راه اصحاب فرهیخته هنر صوتی از فضای بسیار مناسبی که ایجاد می‌شود، استفاده کنند. شرایطی که امید می‌رود بسترهای لازم را برای توسعه و ارتقای کیفی هنر صوتی فراهم آورد.

اسماعیلی در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: ایرانیان از پیشگامان آثار خلاقانه هنر صوتی بودند و ما باید در این مسیر به هنر صوتی‌های محلی و مقامی توجه ویژه‌ای داشته باشیم. در این راه توجه به مسائل کاری و معیشتی به واسطه حضور صندوق اعتباری آثار خلاقانه امر مهمی است که باید دنبال شود. امیداورم خدمت‌های مناسبی را برای شما عزیزان داشته باشیم و همیشه جوانان این مرز و بوم در پناه خداوند موفق باشند.


مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره هنر صوتی فجر با شکوه و مایه خوشبختی برگزار شد. عدالت فرهنگی با اجرای همزمان در ۱۶ استان و تهران پیاده شد. یک سالن هنر صوتی در شهر یزد افتتاح خواهد شد. تقویت هنرهای مختلف از هنرهای نمایشی و هنر هفتم و تجسمی گرفته تا هنر صوتی شکوه بی مانندی را خلق کرده است. سند ملی هنر صوتی توسط مقام عالی رتبه ابلاغ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *