آمادگی قم برای ارائه خدمات با کیفیت ارتباطی به زائران

آمادگی قم برای ارائه خدمات باکیفیت ارتباطی به زوار


در این خبر آورده شده است که جواد غلام پور، مدیرکل مخابرات استان قم، از ارتقای مخابرات استان در یک سال اخیر و فراهم سازی زیرساخت‌ها برای پذیرش زوار در مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه خبر داده است. وی اشاره کرده است که ۸ ایستگاه ارتباطی ثابت و ۵ ایستگاه کوییک در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه مستقر شده است و شبکه فیبرنوری نیز در بلوار حرم تا حرم پیامبر اعظم اجرایی شده و آماده خدمت رسانی به زائران و موکب ها است. افزایش ایستگاه‌های ارتباطی نسل پنجم و امکان بهره‌مندی زائران از خدمات الکترونیکی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت مخابرات و تکنولوژی مخابرات، جواد غلام پور مدیرکل مخابرات استان قم با اشاره به حضور مشتاقان امام زمان (عج) در روز نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران، از ارتقای مخابرات استان قم در یک سال اخیر و فراهم سازی زیرساخت‌ها برای پذیرش زوار و آمادگی حوزه مخابرات برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و استقرار ایستگاه‌های سیار در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی کارورهای (اپراتورهای) موبایل با توجه به حضور گسترده زائران در نیمه شعبان، گفت: ۸ ایستگاه ارتباطی ثابت و ۵ ایستگاه کوییک در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه (س) مستقر شده است.

غلام پور افزود: شبکه پرسرعت فیبرنوری نیز در بلوار حرم تا حرم پیامبر اعظم (ص) در مسیر حرم حضرت فاطمه معصومه (س) به سمت مسجد مقدس جمکران نیز اجرایی شده است و قابل خدمت رسانی به موکب ها، زائران و شادپیماها است.

مدیرکل مخابرات و تکنولوژی مخابرات استان قم با اشاره به آمادگی ایجاد شده برای خدمت رسانی به زائران و مجاوران در نیمه شعبان در این استان، خاطر نشان کرد: در این راستا کارگروه مخابرات با حضور اداره کل مخابرات و تکنولوژی مخابرات استان قم، نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت و کارورهای خصوصی بخش ارتباطی تشکیل شد و تمهیدات و هماهنگی‌های لازم از قبیل افزایش ظرفیت‌های ارتباطی، راه اندازی ایستگاه‌های سیار، راه اندازی مراکز ارائه خدمات در مناطق پرتردد، تمهید گروه‌های فنی و عملیاتی آماده به کار برای رفع هرگونه اختلال ارتباطی احتمالی در روز نیمه شعبان اندیشیده شده است و به طور منظم، مستمر و برخط وضعیت شبکه پایش می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام نیمه شعبان امکان بهره‌مندی زائران از خدمات الکترونیکی و درگاه‌های مربوطه استانی نیز فراهم است، افزود: یکی از اهداف عملیاتی سال ۱۴۰۲، ارتقای مخابرات و افزایش پهن باند استان قم بود که دریک سال اخیر با افزایش ۵۰ ایستگاه ارتباطی نسل پنجم نسبت به سال قبل و در مجموع ۵۴ ایستگاه ارتباطی با موفقیت انجام شد.

غلام‌پور با اشاره به تحت پوشش بودن بیش از ۹۲ درصد خانوارهای استان قم در دسترسی به شبکه جهانی پرسرعت ثابت و همچنین شروع عملیات عمرانی فیبرنوری در تمام شهرهای استان قم گفت: در نظر است در سال ۱۴۰۲ مخابرات همراه ۴ روستای با احداث ایستگاه استان ارتقا و بهبود یابد.


ارتقای مخابرات در استان قم و فراهم آوردن زیرساخت‌ها برای پذیرش زائران و ایجاد ایستگاه‌های سیار در اطراف مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) انجام شد. ایستگاه‌های ارتباطی ثابت و کوییک برای خدمت رسانی به زائران مستقر شده و شبکه پرسرعت فیبرنوری نیز در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) اجرایی شده است. پهنای باند استان قم افزایش یافته و با احداث ایستگاه‌های نسل پنجم، خدمات ارتباطی بهبود یافته است. بیش از ۹۲ درصد خانوارهای استان به شبکه جهانی پرسرعت دسترسی دارند و عملیات عمرانی فیبرنوری در تمام شهرهای استان در دست انجام است. بهره‌مندی زائران از خدمات الکترونیکی و پهنای باند افزایش یافته برای اهداف عملیاتی سال ۱۴۰۲ مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *