بغض در آغوش بهروز شعیبی باز نگشت!/ روزی بدون حضور صورتهای بازیگری
0 نظر
در چهارمین روز جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر، اثر سینماییهایی با نام زندهیاد پروانه معصومی، بازگشت یک سیمرغ به خانه و آغوش باز نمایش داده شدند. حامی اصلی اثر سینمایی “میرو” مادر کارگردان آن بود و اثر سینماییهای آغوش باز و دست ناپیدا توانستند انتظارات را برآورده نکنند. در این روز، حضور چهرههای شناخته شده بازیگری و کارگردانی در جشنواره کم بود و فقط چند بازیگر در نشست رسانهای شرکت کردند. در مجموع، اثر سینماییهای این روز حرفی برای گفتن نداشتند، با این حال اثر سینمایی “میرو” در کارنامه کارگردان آن گامی به جلو بود.
به گزارش خبرنگار دیجیاتور، روز یکشنبه ۱۵ بهمن، چهل و دومین جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر چهارمین روز خود را سپری کرد؛ روزی خلوت برای جشنواره اثر سینمایی فجر که خالی از آثاری بود که بتوانند انرژی را به چهارمین روز تزریق کنند.
چهارمین روز اثر سینمایی فجر با نام پروانه معصومی
ستاد برگزاری جشنواره اثر سینمایی فجر چهل و دوم، اثر سینماییهای روز چهارم جشنواره را با نام زندهیاد پروانه معصومی، بازیگر فقید سینمای ایران، نمایش داد.
با حضور مجتبی امینی دبیر این دوره، از خانواده زندهیاد معصومی قدردانی به عمل آمد.
حامی اصلی «میرو» مادر بود
حسین ریگی کارگردان اثر سینمایی سینمایی «میرو» در نشست رسانهای این اثر سینمایی تاکید کرد که تنها حامی اصلی اثر سینمایی «میرو» دعای خیر مادرش است و این امر بزرگترین حامی ساخت و ساز این اثر سینمایی سینمایی بوده است.
بازگشت یک سیمرغ به خانه
محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی وزارت میراث و ارشاد اسلامی عصر روز یکشنبه ۱۵ بهمن در سالن همایشهای برج میلاد با اصحاب رسانه و منتقدان دیدار و گفتوگو کرد.
وی در بازدید خود از غرفه رسانههای مختلف، درباره وضعیت سیمرغ مردمی جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر اعلام کرد که این سیمرغ از دوره چهل و سوم به جشنواره اثر سینمایی فجر بازمیگردد.
روزی خالی از چهرههای بازیگری
چهارمین روز چهل و دومین جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر روزی خلوت به لحاظ حضور چهرههای شناخته شده بازیگری و کارگردانی هنر هفتم بود. در این روز تنها امیررضا دلاوری، حمید ابراهیمی و سودابه بیضایی بازیگران اثر سینمایی «میرو» و وحید نفر و جواد خواجوی بازیگران «آغوش باز» بازیگرانی بودند که در سالن همایشهای برج میلاد حضور پیدا کردند که البته تنها بازیگران «میرو» در نشست رسانهای این اثر سینمایی شرکت کردند.
آغوش بهروز شعیبی باز نشد!
«آغوش باز» بهروز شعیبی فیلمی بود که تصور میشد لحظات قابل تاملی را در چهارمین روز جشنواره چهل و دوم اثر سینمایی فجر رقم بزند اما این اتفاق رخ نداد.
«آغوش باز» با روند داستانی کمعمق و شخصیتپردازی کلیشهای یک اثر سینمایی عادی در کارنامه کاری بهروز شعیبی شد و بر خلاف انتظاراتی بود که از کارگردان اثر سینماییهایی همچون «دهلیز» و «سیانور» وجود داشت.
تنها لحظات قابل قبول این اثر سینمایی سینمایی سکانسهای مرتبط با نقشآفرینیهای مهدی هاشمی و احترام برومند بود که البته قصه این سکانسها هم از همان ابتدای شروع قابل حدس بود.
در این اثر سینمایی که به نوعی به حوزه هنر صوتی هم مربوط بود، کارگردان نشان داد که شناخت درست و مناسبی از اجراهای زنده عرصه هنر صوتی ندارد.
بهروز شعیبی در نشست رسانهای اثر سینمایی معتقد بود که اثر سینمایی خوبی ساخته است و اگر برخی انتظار اثر سینمایی بهتری از او داشتند باعث خوشحالی است اما «آغوش باز» فیلمی است که در کارنامه کاری شعیبی جایی برای خوشحالی باقی نمیگذارد زیرا این آغوش از همان ابتدا برای مخاطب باز نشد.
روزی که اثر سینماییها حرفی برای گفتن نداشتند
چهارمین روز چهل و دومین جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر با نمایش «دست ناپیدا» انسیه شاهحسینی، «میرو» حسین ریگی»، «آغوش باز» بهروز شعیبی و انیمیشن «رویاشهر» محسن عنایتی سپری شد؛ روزی که اثر سینماییهای آن حرفی برای گفتن نداشتند هر چند «میرو» در کارنامه حسین ریگی گامی رو به جلو بود.
چهل و دومین جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر در چهارمین روز خود را سپری کرد. این روز یک روز خلوت بود و بدون حضور چهرههای شناخته شده بازیگری و کارگردانی هنر هفتم بود. نمایش اثر سینماییهای «میرو»، «آغوش باز»، «رویاشهر» و «دست ناپیدا» در این روز برگزار شد. این جشنواره سیمرغ مردمی خود را از دوره چهل و سوم به جشنواره بازگرداند. تنها بازیگران «میرو» و «آغوش باز» در نشست رسانهای این اثر سینماییها حضور پیدا کردند. اثر سینمایی «آغوش باز» بهروز شعیبی دچار ناکامی بود و توانست انتظارات را برآورده نکند. در کل، چهارمین روز جشنواره بینالمللی اثر سینمایی فجر روزی بود که اثر سینماییها حرفی برای گفتن نداشتند.