آغاز نمایش بسته اثر سینمایی‌های کوتاه زمستانی «آثار خلاقانه و تجربه» از مطالعات تاریخی ۲۰ دی

آغاز اکران بسته فیلم‌های کوتاه زمستانی «هنر و تجربه» از ۲۰ دی


پنج اثر سینمایی کوتاه برگزیده ایرانی، که در جشنواره‌های مختلف حضور داشتند، با عنوان “یک سانس؛ چند رویا” در سینماهای “آثار خلاقانه و تجربه” به صورت یک اثر سینمایی بلند سینمایی اکران می‌شوند. این اثر سینمایی‌ها شامل “تکه‌ای از تو” به کارگردانی هادی نوری، “رنگارنگ” به کارگردانی محمدرضا مرادی، “مریضخانه مرکزی” به کارگردانی وحید و نوید نامی، “بالا افتادن” به کارگردانی مریم بختیاری و “نَجان” به کارگردانی محمدمهدی باقری هستند. این اقدام در راستای حمایت از اثر سینمایی‌های کوتاه و فیلمسازان جوان صورت گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت این اثر سینمایی را تهیه کنند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از روابط‌عمومی پروژه، ۵ اثر سینمایی کوتاه برگزیده ایرانی که در دوره‌های مختلف جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی کوتاه تهران نیز حضور داشتند با عنوان «یک سانس؛ چند رویا» از ۲۰ دی ۱۴۰۲ در سینماهای «آثار خلاقانه و تجربه» در قالب یک اثر سینمایی سینمایی بلند؛ اکران می‌شوند.

اثر سینمایی‌های کوتاه «تکه‌ای از تو»، «رنگارنگ»، «مریضخانه مرکزی»، «بالا افتادن» و «نجان» در این بسته قرار دارند.

اثر سینمایی کوتاه «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری، که در ۴ رشته نامزد دریافت جایزه سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی کوتاه تهران شد؛ شامل کارگردانی، بازیگری، تصویربرداری و طراحی گریم که از میان این رشته‌ها توانست سه جایزه‌ بازیگری، تصویربرداری و طراحی گریم را دریافت کند.

اثر سینمایی کوتاه «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی، در چهل‌ و یکمین جشنواره اثر سینمایی فجر نامزد دریافت بهترین اثر سینمایی کوتاه داستانی شده بود و در سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی کوتاه، کارگردان این اثر سینمایی موفق به دریافت جایزه ویژه بنیاد سینمایی فارابی شد و اعتبارنامه اولین اثر سینمایی بلند خود را نیز کسب کرد.

اثر سینمایی کوتاه «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی مشترکِ وحید نامی و نوید نامی در سی‌ و نهمین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی کوتاه تهران، در رشته‌های تدوین و طراحی صحنه کاندید دریافت جایزه شد. هم‌چنین این اثر سینمایی در چهل‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی اثر سینمایی فجر نیز کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین اثر سینمایی کوتاه شده بود و در سیزدهمین دوره جوایز آکادمی ایسفا جز نامزدهایی نهایی شد.

اثر سینمایی کوتاه «بالا افتادن» به کارگردانی مریم بختیاری، جز اثر سینمایی‌های مورد توجه منتقدان در سی‌ و نهمین جشنواره اثر سینمایی کوتاه بود و تاکنون در چندین جشنواره بین‌المللی معتبر نیز حضور داشته است و همچنین، برنده‌ تندیس بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین اثر سینمایی‌نامه از نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نهال نیز شده است.

اثر سینمایی کوتاه «نَجان» به کارگردانی محمدمهدی باقری که به عنوان تنها نماینده ایران در جشنواره اثر سینمایی هویسکا اسپانیا (اسکار کوالیفای) حضور پیدا کرده بود و افتخاراتی به ترتیب زیر توانسته است، کسب کند.

بر این اساس، به جهت حمایت از اثر سینمایی‌های کوتاه و فیلمسازان جوان و آینده‌دار، این مجموعه ۵ اثر سینمایی کوتاه برگزیده، به شکل یک اثر سینمایی بلند سینمایی با همت گروه سینمایی «آثار خلاقانه و تجربه» موفق به گرفتن سانس در سراسر سینماهای منتخب «آثار خلاقانه و تجربه» شده است که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را تهیه و خریداری کنند.


۵ اثر سینمایی کوتاه برگزیده ایرانی با عنوان «یک سانس؛ چند رویا» در سینماهای «آثار خلاقانه و تجربه» اکران می‌شوند.
اثر سینمایی کوتاه «تکه‌ای از تو» به کارگردانی هادی نوری، جایزه‌ بازیگری، تصویربرداری و طراحی گریم را دریافت کرد.
اثر سینمایی کوتاه «رنگارنگ» به کارگردانی محمدرضا مرادی، جایزه ویژه بنیاد سینمایی فارابی را دریافت کرد و اعتبارنامه اولین اثر سینمایی بلند خود را نیز کسب کرد.
اثر سینمایی کوتاه «مریضخانه مرکزی» به کارگردانی مشترکِ وحید و نوید نامی، دریافت جایزه‌های تدوین و طراحی صحنه را کسب کرد.
اثر سینمایی کوتاه «بالا افتادن» به کارگردانی مریم بختیاری، جایزه‌های بهترین بازیگر زن، بهترین کارگردانی و دیپلم افتخار بهترین اثر سینمایی‌نامه را کسب کرد.
اثر سینمایی کوتاه «نَجان» به کارگردانی محمدمهدی باقری، در جشنواره اثر سینمایی هویسکا اسپانیا حضور پیدا کرده بود و افتخاراتی را کسب کرد.
این پنج اثر سینمایی کوتاه برگزیده توسط گروه سینمایی «آثار خلاقانه و تجربه» در سینماهای منتخب اکران می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *