20 هزار کاربر چینی که قربانی اپل آیدی برای کلاهبرداری وام شدند

آیفون ۱۶ با دوربین ۴۸مگاپیکسلی می‌آید/ از خودروی اپل چه خبر!


مقامات چینی تعدادی از کلاهبرداران وام اپل آیدی را دستگیر کرده‌اند. این کلاهبرداری به صاحبان آیفون‌ها حمله می‌کند و هویت دیجیتال آن‌ها را به خطر می‌اندازد. در این روش، کلاهبرداران صاحبان آیفون‌ها را به ارائه اطلاعات شخصی خود از جمله وام اپل آیدی تشویق می‌کنند و سپس از این آی‌دی‌ها سواستفاده کرده و در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظر، تهدید و اطلاعات شخصی آن‌ها را منتشر می‌کنند. در این عملیات کلاهبرداری بیش از ۲۰ هزار نفر قربانی شده‌اند و مقامات چینی بیش از ۴۰ نفر را دستگیر کرده‌اند. این مشکل بسیار خطرناک است زیرا ریسک دزدیده شدن هویت دیجیتال افراد را افزایش می‌دهد.

به گزارش دیجیاتور به نقل از گیزموچاینا، اخیرا مقامات چینی در رابطه با کلاهبرداری «وام اپل آی دی» افراد متعددی را دستگیر کردند. این کلاهبرداری کاربران آیفون را هدف گرفته و در حقیقت نشان دهنده چالش فزاینده کلاهبرداری آنلاین و اهمیت حفاظت از هویت های دیجیتال است.

در این کلاهبرداری، مجرمان صاحبان آیفون را فریب می دادند تا در ازای وام «اپل آی دی» خود را فاش کنند. کلاهبرداران از این آی دی ها سواستفاده می کردند، قربانیان را با نرخ های سود بالا و افشای اطلاعات خصوصی در صورت عدم پرداخت مبالغ تهدید می کردند. این مشکل بسیار حیاتی بود زیرا حریم خصوصی و امور مالی افراد را به خطر می اندازد.

مقامات بیش از ۴۰ فرد را در رابطه با این کلاهبرداری ها دستگیر کردند که بیش از ۲۰ هزار قربانی در ۲۱ ایالت چین داشت. این عملیات گسترده نشان دهنده تهدید جدی برای سرقت هویت دیجیتال افراد است.

برخی از کلاهبرداران از نام خانوادگی تیم کوک( مدیر ارشد اجرایی اپل) برای اعتبار بخشیدن به طرح های مجرمانه خود استفاده می کردند. جزییات این عملیات های مجرمانه نشان می دهد چطور کلاهبرداران اعتماد افراد را به بازی می گرفتند.

در چین از هر ۵ نفر یک فرد آیفون دارد و ریسک چنین کلاهبرداری هایی بسیار بالا است.


کلاهبرداری «وام اپل آی دی» تهدید جدی برای حفاظت از هویت دیجیتال است. مقامات چینی بیش از ۴۰ فرد را در این کلاهبرداری دستگیر کردند. بیش از ۲۰ هزار قربانی در ۲۱ ایالت چین از این کلاهبرداری رنج بردند. استفاده از نام خانوادگی تیم کوک برای اعتبارسنجی طرح های مجرمانه، نشان از چگونگی عملکرد کلاهبرداران دارد. ریسک انجام این کلاهبرداری در چین بسیار بالا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *