تصویب کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام.

کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام تصویب شد


پس از بررسی مصوبه مورخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ در خصوص عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام و افزایش نرخ عوارض، سازمان بازار سهام و اوراق بهادار به پیگیری از مراجع ذیصلاح برای بازنگری در این مصوبه و کاهش آن پرداخته است. پس از اقدامات پیگیری، کمیسیون مالی حکومت و هیأت حکومت نیز تصمیم گرفته اند که نرخ عوارض صادراتی را بازنگری کرده و کاهش دهند. طبق مقررات سازمان بازار سهام و اوراق بهادار، در صورتی که کاهش نرخ عوارض صادراتی بر عملکرد ناشران اوراق بهادار تأثیر مهمی داشته باشد، ناشر باید این مسأله را به روش مناسب اعلام کند.

به گزارش دیجیاتور به نقل از بازار سرمایه، ولی‌اله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بازار سهام و اوراق بهادار گفت: پس از ابلاغ مصوبه مورخ ۲۱ تیر ماه ۱۴۰۲ عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام و افزایش چند برابری نرخ عوارض و در نتیجه تأثیر کاهنده آن بر سودآوری شرکت‌ها، این سازمان اقدام به پیگیری از مراجع ذیصلاح مبنی بر بازنگری در مصوبه یاد شده کرد.

وی افزود: متعاقب پیگیری‌های انجام شده، اخیراً کمیسیون مالی حکومت و هیأت حکومت اقدام به بازنگری در نرخ عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام و کاهش آن کرده است.

به گفته جعفری، طبق مقررات مصوب سازمان بازار سهام و اوراق بهادار، چنانچه کاهش نرخ عوارض صادراتی بر عملکرد ناشران اوراق بهادار تأثیر با اهمیت داشته باشد، ناشر باید موضوع را به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی کنند.


عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام و نرخ آن کاهش یافته است. سازمان بازار سهام و اوراق بهادار با ارجاع به مصوبه قبلی در خصوص عوارض صادراتی و افزایش نرخ آن، اقدام به بازنگری در مصوبه کرده است. کمیسیون مالی حکومت نیز با توجه به پیگیری‌های انجام شده، در نرخ عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه خام تغییراتی ایجاد کرده است. بنابراین ناشران باید در صورتی که کاهش نرخ عوارض تأثیر مهمی بر عملکرد آن‌ها داشته باشد، موضوع را به نحو مناسب به اطلاع عموم برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *