کمک مالی به هزینه‌های صحنه نمایش فجر تا پایان جشنواره/ در بازه ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان

پرداخت کمک‌هزینه‌های تئاتر فجر تا پایان جشنواره/از ۵۰ تا۸۰ میلیون

0 نظر


درباره پرداخت کمک‌هزینه به گروه‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر، امیرحسین شفیعی، دبیر اجرایی جشنواره، اعلام کرد که قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های مسابقه صحنه نمایش ایران و صحنه نمایش خیابانی پرداخت شده است و ظرف یک روز آینده هم قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های هویت ملی، غزه و مهمان نیز پرداخت می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که تا زمان پایان جشنواره، تمامی مبالغ کمک‌هزینه به گروه‌ها پرداخت خواهد شد. شفیعی درباره سقف کمک‌هزینه برای گروه‌ها یادآور شد که در فراخوان سقفی تعیین شده بود ولی تصمیم گرفته شد کمک‌هزینه اکثر گروه‌ها نزدیک به سقف تعیین شده باشد و برای برخی گروه‌هایی که دکور سنگین دارند و از شهرهای دورتر آمده‌اند، سقف کمک‌هزینه را در نظر بگیرند. در بخش تازه‌های صحنه نمایش ایران سقف کمک‌هزینه ۸۰ میلیون تومان، در بخش مرور ۵۰ میلیون تومان و در بقیه بخش‌ها تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است. شفیعی همچنین اعلام کرد که بخش دانشجویی با همکاری وزارت علوم برگزار می‌شود و بعد از پرداخت تعهدات وزارت علوم به دبیرخانه جشنواره، کمک‌هزینه بخش دانشجویی نیز پرداخت خواهد شد. در آخر شفیعی تاکید کرد که مبالغ کمک‌هزینه کمتر از نیاز گروه‌ها است ولی با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها در سال جاری، ظرفیت برنامه‌ریزی مالی جشنواره اجازه نمی‌دهد که مبالغ را بیشتر کنند.

امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی چهل و دومین جشنواره بین‌المللی صحنه نمایش فجر، درباره وضعیت پرداخت کمک‌هزینه به گروه‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره به خبرنگار دیجیاتور گفت: قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های مسابقه صحنه نمایش ایران و صحنه نمایش خیابانی را پرداخت کردیم. ظرف یک روز آینده هم قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های هویت ملی، غزه و مهمان نیز پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: تا روز پایانی جشنواره، تمامی مبالغ کمک‌هزینه‌ها به گروه‌ها پرداخت خواهد شد.

شفیعی درباره میزبان کمک‌هزینه در نظر گرفته‌شده برای گروه‌های حاضر در بخش‌های مختلف جشنواره چهل و دوم، یادآور شد: در فراخوان سقفی را برای تمام بخش‌ها در نظر گرفتیم ولی تصمیم گرفتیم کمک‌هزینه اکثر گروه‌ها را نزدیک به سقف تعیین‌شده و برای برخی گروه‌هایی که دکور سنگین دارند و از شهرهای دورتر به جشنواره آمده‌اند، سقف کمک‌هزینه را در نظر بگیریم.

دبیر اجرایی جشنواره چهل و دوم صحنه نمایش فجر، درباره مبلغ کمک‌هزینه در نظر گرفته‌شده، عنوان کرد: در بخش تازه‌های صحنه نمایش ایران ۸۰ میلیون تومان سقف کمک‌هزینه، در بخش مرور ۵۰ میلیون تومان و عموما سقف کمک‌هزینه باقی بخش‌ها هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی درباره کمک‌هزینه بخش صحنه نمایش دانشجویی، تاکید کرد: بخش دانشگاهی با کمک وزارت علوم برگزار می‌شود و بلافاصله بعد از این‌که تعهدات ایجادشده وزارت علوم برای دبیرخانه جشنواره صحنه نمایش فجر، به ما پرداخت شود، کمک‌هزینه بخش دانشجویی را هم پرداخت می‌کنیم.

شفیعی تصریح کرد: با توجه به تورم‌ها و با توجه به این‌که هزینه‌های ساخت و ساز در سال جاری زمین تا آسمان با حتی یک سال پیش فاصله دارد، این کمک هزینه‌های ناچیز پاسخگوی همه نیاز گروه نیست بلکه ظرفیت مالی و اعتباری ما تا این حد اجازه می‌داد. به عنوان یک کارگردان و تهیه‌کننده صحنه نمایش برای من قابل درک است که این مبالغ کمک‌هزینه کم هست ولی ظرفیت برنامه‌ریزی مالی جشنواره به ما اجازه نمی‌داد تا کمک‌هزینه‌ها را بالاتر ببریم.


– قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های مسابقه صحنه نمایش ایران و صحنه نمایش خیابانی پرداخت شده است.
– قسط اول کمک‌هزینه بخش‌های هویت ملی، غزه و مهمان هم در آینده پرداخت می‌شود.
– تمامی مبالغ کمک‌هزینه‌ها به گروه‌ها پرداخت خواهد شد.
– سقف کمک‌هزینه برای تمام بخش‌ها در نظر گرفته شده است.
– برخی گروه‌هایی که دکور سنگین دارند و از شهرهای دورتر آمده‌اند، سقف کمک‌هزینه را در نظر گرفته می‌شود.
– در بخش تازه‌های صحنه نمایش ایران سقف کمک‌هزینه ۸۰ میلیون تومان است.
– در بخش مرور سقف کمک‌هزینه ۵۰ میلیون تومان است.
– سایر بخش‌های جشنواره سقف کمک‌هزینه ۵۰ میلیون تومان دارند.
– بخش دانشجویی با کمک وزارت علوم برگزار می‌شود و پس از پرداخت تعهدات وزارت علوم، کمک‌هزینه بخش دانشجویی پرداخت خواهد شد.
– مبالغ کمک‌هزینه ناچیز نیست اما ظرفیت مالی و اعتباری جشنواره مجاز به افزایش مبالغ نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *