فرزین: سکه‌های جدید نهاد مالی به بازار عرضه می‌شود

فرزین: سکه های جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود


محمدرضا فرزین، رئیس کل نهاد مالی اعلام کرد که نهاد مالی در حال تعدیل قوانین مربوط به بازرگانی بین‌الملل طلا است. تلاش های اخیر نهاد مالی باعث افزایش ذخایر ارز و طلا کشور شده است و تصمیم جدید آنها این است که طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود. همچنین، نهاد مالی در دستور کار خود قرار داده است که سکه‌های جدیدی را با طرح و مطالعات تاریخی جدید ضرب کند و به بازار عرضه کند. این تصمیم به منظور افزایش عرضه طلا و سکه صورت گرفته است. نهاد مالی قصد دارد ابتدا طلا را به بازار عرضه کند و سپس در آینده تصمیمی درباره عرضه سکه می‌گیرد. مرکز مبادله نیز بستری برای مبادله طلا فراهم کرده است و برنامه نهاد مالی این است که این مرکز را تقویت کند.

به گزارش دیجیاتور، محمدرضا فرزین رئیس کل نهاد مالی با اعلام روابط حکومتی‌های جدید نهاد مالی در حوزه طلا و سکه گفت: نهاد مالی به دنبال تعدیل قوانین مربوط به بازرگانی بین‌الملل طلای کشور است؛ همواره تلاش داشتیم ذخایر طلای کشور افزایش یابد. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود.

او با اشاره به حضور در مرکز نشر اسکناس و ضرب سکه نهاد مالی گفت: سکه جدیدی در دستور کار این مرکز است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون مطالعات تاریخی و به صورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

رئیس کل نهاد مالی تأکید کرد: از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود.

فرزین با تأکید بر اینکه سکه‌های جدید نهاد مالی با با سکه‌های قبلی ضرب شده تفاوت‌هایی دارد، تصریح کرد: توان ضرب روزانه ۲۰ هزار سکه را داریم. فعلاً با ضرب سکه تمام کار را شروع می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه مرکز مبادله بستر مبادله طلا هم است و برنامه نهاد مالی تقویت این مرکز است، گفت: فعلاً قصد عرضه شمش در مرکز مبادله داریم؛ مقررات این کار در روزهای اخیر نهایی شده است، اگر بخواهیم سکه هم عرضه کنیم در آینده تصمیم‌گیری می‌کنیم.


نهاد مالی قصد دارد قوانین مربوط به بازرگانی بین‌الملل طلا را تعدیل کند تا ذخایر طلای کشور افزایش یابد. این اقدامات باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شده است. تصمیم جدید نهاد مالی این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود. سکه‌های جدید بدون مطالعات تاریخی و با طرح جدید نیز به بازار عرضه می‌شود. عرضه طلا به بازار از امروز افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی به بازار انجام می‌شود. توان ضرب روزانه نهاد مالی برای سکه ۲۰ هزار عدد است و فعلاً با ضرب سکه کار را شروع می‌کنند. قصد عرضه شمش در مرکز مبادله نیز وجود دارد و اگر بخواهند سکه هم عرضه کنند در آینده تصمیم‌گیری خواهند کرد. برنامه نهاد مالی نیز برای تقویت مرکز مبادله و بستر مبادله طلا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *