تولیدی پوشش ریسک در سراسر جهان در حال تغییر و رقابت شدن است.

صنعت بیمه در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است


تحول دیجیتال در تولیدی پوشش ریسک به عنوان یکی از حکمران‌های رفاه اجتماعی و مالی در دنیای امروز مطرح است. تولیدی پوشش ریسک در داخل و خارج ایران تحت تأثیر فناوری‌های نوظهور قرار دارد و به سمت دیجیتال‌سازی پوست اندازی می‌کند. تغییر انتظار مشتریان و مدل‌های کسب و کار دیجیتالی، عواملی هستند که باعث چالش برای تولیدی پوشش ریسک شده‌اند و شرکت‌هایی که استراتژی‌های کسب و کار خود را همگام با فناوری‌های جدید نسبت به توسعه ندهند، از دایره رقابت خارج خواهند شد. در جهان، گسترش استارتاپ‌ها برای فروش پوشش ریسک، ورود نابیمه‌گران مانند گوگل و آمازون به عرصه پوشش ریسک‌گری، ظهور فناوری‌های موبایلی، استفاده از کلان اطلاعات، AI، ماشین لرنینگ و دیگر فناوری‌ها، بخشی از وظایف شرکت‌های پوشش ریسک را برعهده گرفته‌اند و نشان می‌دهد که تولیدی پوشش ریسک در حال تحول و رقابت است. پذیرش گسترده توزیع دیجیتال و تبدیل سایت‌ها و آپ‌های آنلاین به کانال‌های توزیع پوشش ریسک نیز از دیگر تغییرات در تولیدی پوشش ریسک است. در ایران، مفهوم رقابت در بین پوشش ریسک‌ها توسط فناوری‌های جدید تسهیل و عادلانه‌تر می‌شود. تعهد دیجیتال و داده‌کاوی نیز در تولیدی پوشش ریسک کمک به تحول دیجیتال می‌کنند و آئین نامه اینشرونس اکت نقطه تحول ورود به تولیدی پوشش ریسک را می‌تواند به همراه نمایندگان مجوز در تولیدی پوشش ریسک فراهم کند. همچنین، ورود AI و بحث پوشش ریسک سایبری نیز در تولیدی پوشش ریسک گام‌های مهمی به شمار می‌روند. به نظر می‌رسد که دیجیتال‌سازی زنجیره ارزش در تولیدی پوشش ریسک و الکترونیکی شدن فرآیندهای درونی در شرکت‌های پوشش ریسک، تحولات بزرگی را در این تولیدی به همراه خواهد داشت.

به گزارش دیجیاتور به نقل از وزارت امور مالی و دارایی، علی استادهاشمی، رئیس کل پوشش ریسک مرکزی با بیان اینکه تحول دیجیتال یکی از حکمران‌های رفاه اجتماعی و مالی در دنیای امروز است؛ گفت: تولیدی پوشش ریسک در ایران و جهان به دور از فرصت‌ها و تهدیدهای این پدیده فناوری‌های نوظهور نبوده و متأثر از تولیدی دیجیتال در ایران در حال پوست اندازی است.

وی افزود: این تحول در کنار تغییر انتظار مشتریان و مدل‌های کسب و کار دیجیتالی، روند متعارف کسب و کار تولیدی پوشش ریسک را دچار چالش کرده و شرکت‌هایی که نتوانند استراتژی‌های کسب و کار خود همگام با فناوری‌های جدید رشد دهند قطعاً از دایره رقابت خارج خواهند شد.

استادهاشمی ادامه داد: روندهای تأثیرگذار در جهان از جمله گسترش شرکت نوپا‌ها برای فروش پوشش ریسک، ورود نابیمه‌گران نظیر گوگل و آمازون به عرصه پوشش ریسک‌گری برای فروش راحت تر پوشش ریسک نامه‌ها، ظهور فناوری‌های موبایلی، استفاده از کلان اطلاعات، AI، ماشین لرنینگ و غیره، بخش وسیعی از وظایف شرکت‌های پوشش ریسک را به عهده گرفتند و نشان می‌دهد تولیدی پوشش ریسک در جهان در حال تحول و رقابتی شدن است.

وی با بیان اینکه اگر تولیدی پوشش ریسک را به شکل سنتی ادامه بدهیم باید با آن خداحافظی کنیم، تصریح کرد: اکنون کانال‌های توزیع دیجیتال به صورت گسترده‌تری مورد پذیرش قرار گرفتند و سایت‌ها و آپ‌های آنلاین به روش عمده توزیع پوشش ریسک تبدیل شدند.

رئیس کل پوشش ریسک مرکزی گفت: یکی از مهم‌ترین جاهایی که فناوری‌های آن در کل تولیدی پوشش ریسک دنیا امروز جایگاه خود را پیدا کرده؛ بحث فروش و به معنای توزیع تسهیل تر و عادلانه تر برای مفهوم رقابت در بین پوشش ریسک‌ها است.

وی دومین زمینه برای کمک به بحث دیجیتالی شدن پوشش ریسک را بحث داده‌کاوی در تولیدی عنوان کرد و افزود: نهاد ناظر پوشش ریسک هند جهت کمک به تعهد دیجیتال در تولیدی پوشش ریسک این کشور اخیراً هفت طرح را ایجاد کرده که یکی از آنها ایجاد بستر نرم‌افزاری‌ها برای همه نمایندگان شبکه فروش برای دیجیتالی کردن این شبکه است که باعث صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها در کشورها خواهد شد.

رئیس کل پوشش ریسک مرکزی با اشاره به اینکه پوشش ریسک گران دیجیتال جدید، فراتر از عرضه محصولات شبیه به یکدیگر و محدود رفته‌اند و در حال تجربه تجمیع اکوسیستمی و بهره‌مندی وسیع‌تر از داده‌کاوی هستند، بیان کرد: ما نیز در کشور به دنبال دیجیتال سازی زنجیره ارزش در تولیدی پوشش ریسک هستیم.

وی افزود: با نگاهی به تولیدی پوشش ریسک کشور در ۲۰ سال گذشته شاهد آن هستیم که ما نیز از قبل پذیرای تکنولوژی مخابرات در پوشش ریسک بوده‌ایم و امروز نیز با شدت گرفتن ورود فناوری‌های اطلاعات به صنایع مختلف مخصوصاً تولیدی مالی، تولیدی پوشش ریسک کشور نیز در این مسیر گام‌های بزرگی برداشته است.

استادهاشمی از الکترونیکی شدن فرآیندهای درونی در پوشش ریسک مرکزی و شرکت‌های پوشش ریسک خبر داد و افزود: از جمله نقاط عطفی که نشان می‌دهد تولیدی پوشش ریسک به فناوری‌های دیجیتال ورود کرده ابر سامانه سنهاب در پوشش ریسک مرکزی است. آغاز و گسترش فعالیت‌های شرکت نوپا‌های مقایسه‌گر قیمت یا کارگزاران برخط در چند سال گذشته در تولیدی پوشش ریسک شکل گرفته و اکنون در حال اصلاح اشکالات آن هستیم، و تاکنون مجوز یک شرکت در تولیدی پوشش ریسک کشور به صورت تمام دیجیتال گرفته شده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های فعال در تولیدی پوشش ریسک کشور از ۲۴ شرکت به بیش از ۴۰ شرکت افزایش پیدا کرده، اذعان داشت: تعداد نماینده‌ها نیز از ۲۵ هزار به بیش از ۱۰۰ هزار نماینده رسیده اما علی رغم این پیشرفت‌های کمی در تولیدی پوشش ریسک، ساختار و نیروی نظارتی ما در پوشش ریسک مرکزی هیچ گونه تغییری نداشته و به مدد توسعه بهره‌گیری تکنولوژی مخابرات در پوشش ریسک مرکزی و در تولیدی پوشش ریسک محقق شده است.

رئیس کل پوشش ریسک مرکزی اضافه کرد: در این راستا پروژه بزرگ کروکی برخط که اکنون در حال رفع نواقص آن هستیم اگر به طور کامل به اجرا برسد تحول بزرگی را در خدمات پوشش ریسک اتومبیل عرضه خواهد کرد که درصدد هستیم تا دو تا سه هفته آینده از آن رونمایی شود.

وی به ورود AI به چند شرکت پوشش ریسک‌ای اشاره کرد و گفت: بعد از حدود یک سال فراز و نشیب‌های زیاد آئین نامه اینشرونس اکت تولیدی پوشش ریسک را به تصویب رساندیم که قطعاً نقطه تحول و عطفی در ورود به تولیدی پوشش ریسک کشور خواهد بود که کسب مجوز محیط آزمون‌گری نیز می‌تواند در کنار این آئین نامه کمک بزرگی برای ورود به عرصه فناوری‌های جدید کند.

استادهاشمی یکی از دیگر جاهایی که در تولیدی پوشش ریسک دنیا و ایران می‌تواند در بحث فناوری‌های جدید حضور داشته باشد بحث پوشش ریسک سایبری عنوان کرد و گفت: تحول دیجیتال نه تنها از بُعد مدل‌های کسب و کار برای تولیدی پوشش ریسک تهدید و فرصت است بلکه تحول دیجیتال در سایر حوزه‌ها می‌تواند تهدیدها و فرصت‌هایی داشته باشد.


تحول دیجیتال در تولیدی پوشش ریسک از دیدگاه استادهاشمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *