حذف بسته‌های اینترنتی با افزایش بیش از ۳۴ درصد

حذف بسته‌های اینترنتی که شایبه افزایش بالای ۳۴ درصد داشتند


وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات، عیسی زارع پور، اعلام کرد که اپراتورها حق ندارند هیچ یک از بسته‌های اینترنتی که تا روز پنج شنبه در دسترس مردم بوده را حذف کنند و هیچ بسته‌ی جدیدی نباید بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته باشد. سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی همچنین دستور داد تا بسته‌هایی که بیش از این میزان افزایش قیمت دارند را حذف کنند و بر اساس قیمت جدید قانونی تعرفه گذاری شود. هیچ بسته شبکه جهانی از جمله بسته‌های شبانه حذف نشده است و اپراتورها مجاز هستند تا افزایش قیمت شبکه جهانی را با سقف ۳۴ درصد اجرا کنند. در صورتی که مردم خلاف این موضوع را مشاهده کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند تا مورد رسیدگی قرار گیرد. هر بسته‌ی اینترنتی که قبلاً وجود داشته ضرب در یک و سی چهار صدم درصد افزایش قیمت داردکه به این ترتیب قیمت جدید تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عیسی زارع پور وزیر مخابرات و تکنولوژی مخابرات در خصوص افزایش تعرفه شبکه جهانی و وضعیت بسته‌های شبکه جهانی گفت: اپراتورها حق ندارند هیچ یک از بسته‌های اینترنتی که تا روز پنج شنبه در دسترس مردم بوده را حذف کنند و هیچ بسته‌ی جدیدی نباید بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت داشته باشد.

وی افزود: در بسته‌های اپراتورها مواردی بود که بیش از ۳۴ درصد افزایش قیمت شبکه جهانی داشتند که سازمان تنظیم مقررات و مخابرات رادیویی به اپراتورها دستور داد این موارد را حذف کنند و بر اساس قیمت جدید قانونی تعرفه گذاری شود.

زارع پور ادامه داد: هیچ بسته شبکه جهانی از جمله بسته‌های شبانه حذف نشده است و تمام اپراتور افزایش قیمت شبکه جهانی را تا سقف ۳۴ درصد مجاز هستند. اگر مردم خلاف این مورد را دیدند می‌توانند با سامانه ۱۹۵ تماس بگیرند تا رسیدگی شود.

وی در خصوص نحوه محاسبه افزایش ۳۴ درصدی شبکه جهانی اپراتورها گفت: بسته‌های شبکه جهانی اپراتورها متفاوت و در قالب بلند مدت و کوتاه مدت وجود دارد بنابراین هر بسته‌ای که قبلاً وجود داشته ضرب در یک و سی چهار صدم درصد می‌شود و قیمت جدید به دست می‌آید.


افزایش تعرفه شبکه جهانی به میزان ۳۴ درصد مجاز است و هر بسته اینترنتی که افزایش قیمت بالاتری داشته باشد، باید حذف شود. با توجه به نوع بسته (بلند مدت و کوتاه مدت)، قیمت جدید محاسبه می‌شود. همچنین، بسته‌های شبانه تحت تاثیر این افزایش قرار نگرفته اند. در صورت صحت نداشتن افزایش قیمت شبکه جهانی، مردم می‌توانند با تماس به سامانه ۱۹۵ به مشکل خود رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *