آمادگی ایران برای فروش خارجی تجهیزات زراعت به ازبکستان

آمادگی ایران برای صادرات ادوات کشاورزی به ازبکستان


در یک دیدار، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع زراعت با شریف اف، مدیرکل مالی وزارت زراعت ازبکستان دیدار کرد. در این دیدار، ذوالفقاری به بخش‌های مختلف تجهیزات و ماشین‌آلات زراعت در ایران پرداخت. او با اشاره به قابلیت رقابت ایران در بخش تجهیزات و ادوات زراعت، نیاز ایران در حوزه تراکتور و کشنده‌ها را بررسی کرد. همچنین، ذوالفقاری به مشکل انتقال پول و مشکلات ارزی برای فروش خارجی به ازبکستان اشاره کرد. وی افزود که نیاز ایران شامل چاپرها، نشاکار برنج و کمباین پنبه، گوجه فرنگی و ذرت علوفه‌ای است.

به گزارش دیجیاتور، کریم ذوالفقاری، رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع زراعت با شریف اف، مدیرکل مالی وزارت زراعت ازبکستان دیدار کرد.

ذوالفقاری در این دیدار اظهار کرد: در حوزه تجهیزات، ماشین‌ها، ادوات، دنباله بندها و تراکتور امکانات ما به سه بخش تقسیم می‌شود که در بخش اول که شامل تجهیزات، ادوات و دنباله بندهای زراعت بوده، ایران قابل رقابت با کشورهای اروپایی است.

وی افزود: در حوزه تراکتور و کشنده‌ها وضعیت ما مطلوب نیست اما در حوزه پهپاد و فناوری‌های نوین توان ساخت و ساز ایران بیش از نیاز کشور است.

ذوالفقاری تاکید کرد: برای فروش خارجی ادوات، دنباله بندها و تکنولوژی به ازبکستان تجربیات لازم را داریم اما مشکل اصلی بحث انتقال پول و مشکلات ارزی است.

وی افزود: نیاز ما تأمین چاپرها، نشاکار برنج و کمباین پنبه، گوجه فرنگی و ذرت علوفه‌ای است.


ذوالفقاری به گزارش دیجیاتور اظهار کرد که در حوزه تجهیزات، ماشین‌ها، ادوات، دنباله بندها و تراکتور، ایران قابل رقابت با کشورهای اروپایی است. در حوزه تراکتور و کشنده‌ها وضعیت ما مطلوب نیست، اما در حوزه پهپاد و فناوری‌های نوین توان ساخت و ساز ایران بیش از نیاز کشور است. برای فروش خارجی ادوات، دنباله بندها و تکنولوژی به ازبکستان تجربیات لازم را داریم، اما مشکل اصلی بحث انتقال پول و مشکلات ارزی است. نیاز ما تأمین چاپرها، نشاکار برنج و کمباین پنبه، گوجه فرنگی و ذرت علوفه‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *