چین اعلام می‌کند برنامه‌های خود برای تراشه‌های تولیدی وسایل نقلیه را

چین برنامه های خود را برای تراشه‌های خودروسازی اعلام می‌کند


وزارت تولیدی و تکنولوژی مخابرات چین بیش از ۳۰ استاندارد کلیدی برای تراشه های خودروسازی و بیش از ۷۰ استاندارد مرتبط با این تولیدی تا ۲۰۳۰ میلادی تعیین کرده است. این قدم در راستای تنظیم مجدد قوانین صنایع مختلف توسط چین است. همچنین، چین با دسترسی محدود به تراشه های نوین مجهز به AI روبرو است به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا و وادارسازی پیمانان به عدم فروش خارجی تجهیزات تراشه سازی نوین به این کشور.

به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، وزارت تولیدی و تکنولوژی مخابرات چین تا ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۳۰ استاندارد کلیدی برای تراشه های خودروسازی و بیش از ۷۰ استاندارد مرتبط با این تولیدی تا ۲۰۳۰ میلادی تعیین می کند.

این درحالی است که چین قصد دارد قوانین صنایع مختلف خود از جمله بخش های مرتبط با فناوری را دوباره تنظیم کند.

از سوی دیگر این کشور با چالش دسترسی به تراشه های نوین مجهز به AI روبرو است زیرا آمریکا محدودیت‌های بین‌المللی های مختلفی علیه آن وضع کرده و هم پیمانانش را وادار می کند تجهیزات تراشه سازی نوین را به این کشور صادر نکنند.


چین نیاز به استانداردهای کلیدی در تراشه‌های خودروسازی دارد و برنامه‌ریزی می‌کند تا تا سال ۲۰۲۵ بیش از ۳۰ استاندارد کلیدی و تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۷۰ استاندارد مرتبط با تولیدی تراشه‌سازی را تعیین کند. این برنامه در شرایطی انجام می‌شود که چین قصد دارد قوانین صنایع خود را بازبینی و تنظیم کند. اما چین با مشکل دسترسی به تراشه‌های مجهز به AI مواجه است. محدودیت‌های بین‌المللی‌های آمریکا علیه چین و تاکید آمریکا بر برقراری تجهیزات تراشه‌سازی نوین باعث شده تا چین به مشکل دسترسی به تراشه‌های مورد نیاز برای تولیدی خودروسازی برخورد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *