ورود شورای رقابت به تولیدی لوازم خانگی

ورود شورای رقابت به بازار لوازم خانگی


عبدالحمید مرتضوی قاضی، عضو شورای رقابت، در نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی تهران اعلام کرده است که ماجرای سراها بررسی خواهد شد. این موضوع در قالب روابط حکومتی‌های اصل ۴۴ میثاق ملی با حضور نماینده اتحادیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این نامه، اشعاری برای ارسال مستندات و اطلاعات مربوطه به مرکز ملی رقابت ارسال خواهد شد تا کارشناسی در این موضوع صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار دیجیاتور، عبدالحمید مرتضوی قاضی عضو شورای رقابت در نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی تهران پیگیر ماجرای سراها شده و قرار است این ماجرا در قالب روابط حکومتی‌های اصل ۴۴ میثاق ملی با حضور نماینده اتحادیه بررسی شود.

در این نامه آمده است: بازگشت به نامه شماره ۸۰/۱۹۶۰۷۵ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ریاست مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور مالی و دارایی به شورای رقابت در خصوص موضوع نامه شماره ۱۲۷۳۲ مورخ ۱۴۰۲/۹/۱۷ آن اتحادیه مبنی بر اعطای تسهیلات کلان از طرف برخی بانک‌ها به فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی که موجب اخلال در رقابت شده اند این موضوع در چارچوب فصل نهم مقررات اجرای روابط حکومتی‌های کلی اصل (۴۴) میثاق ملی در دست بررسی قرار گرفته است. لذا در اجرای بند (ب) ذیل ماده (۶۰) مقررات، اشعاری مقتضی است حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از مطالعات تاریخی دریافت این نامه مستندات و اطلاعات مربوطه به مرکز ملی رقابت ارسال و یک کارشناس مطلع در این موضوع جهت بررسی موضوع معرفی گردد.


مرتضوی قاضی، عضو شورای رقابت، پیگیری ماجرای سراها را به اتحادیه لوازم خانگی تهران اعلام کرده است. این ماجرا در قالب روابط حکومتی‌های اصل ۴۴ میثاق ملی بررسی خواهد شد. نامه ای به ریاست مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور مالی و دارایی نیز ارسال شده است که در آن به موضوع نامه شماره ۱۲۷۳۲ مورخ ۱۴۰۲/۹/۱۷ اتحادیه اشاره شده است. اتحادیه خواستار تسهیلات کلان از طرف بانک‌ها برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی بود که باعث اخلال در رقابت شده است. در راستای اجرای بند (ب) ماده (۶۰) مقررات، مستندات و اطلاعات مربوطه به مرکز ملی رقابت ارسال شده و یک کارشناس نیز برای بررسی موضوع معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *