راهاندازی قطار سریعالسیر گلولهای در کالیفرنیا
0 نظر
حکومت بایدن به وعده خود پایبند بوده و مبلغ ۸.۲ میلیارد دلار اختصاص داده تا یک راه آهن سریع السیر با ۱۰ پروژه ترانزیت ریلی در آمریکا بسازد. از این مبلغ، ۳.۱ میلیارد دلار به پروژه های خط راه آهن گلوله ای در کالیفرنیا اختصاص یافته است. بایدن مخاطبان خود را مطلع کرده است که ایجاد این پروژه ها از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و انتظار می رود تا ۲۰۲۸ به بهره برداری برسند. قطارهای گلوله ای مسافرت را سریع و ساده تر می کنند و از نظرات قانونگذاران، فرصت های مالی و شغلی جدید ایجاد خواهد شد که به رونق مناطق کمک خواهد کرد و هوا را پاک نگه می دارند.
به گزارش دیجیاتور به نقل از دیلی میل، جوبایدن رییس جمهور آمریکا در طرح تبلیغاتی انتخاباتی خود وعده داده بود یک راه آهن سریع السیر در کلاس جهانی را با برنامهریزی مالی فدرال ۸.۲ میلیارد دلار بسازد. این طرح شامل ۱۰ پروژه حمل ونقل ریلی در سراسر آمریکا بود.
حکومت بایدن ۳.۱ میلیارد دلار برای پروژه های خط راه آهن گلوله ای به ایالت کالیفرنیا اختصاص داد. یکی از این پروژه ها از سنترال ولی می گذرد و بقیه آنها از کالیفرنیا تا نوادا ادامه می یابند. در همین راستا شرکت برایت لاین قطار گلوله ای کالیفرنیا به نوادا را می سازد که احتمالا تا ۲۰۲۶ میلادی عملیاتی می شود و می تواند مسافران را در ۲ ساعت از لس آنجلس به لاس وگاس برساند.
پروژه سرویس ریلی سریع السیر کالیفرنیا نیز مبلغ قابل توجهی از برنامهریزی مالی فدرال را دریافت می کند تا یک راه آهن سریع السیر برای منطقه سنترال ولی کالیفرنیا بسازد. خط راه آهن مذکور در مسافت ۱۷۱ مایل از بیکرزفیلد تا مرسد با ایستگاه هایی در بین راه ساخته می شود.
به تدریج پروژه قطاری بزرگتری بین لس آنجلس تا سن فرانسیسکو و تمام شهرهای مابین آنها راه اندازی می شود که کل مدت زمان مسافرت در آن ۳ ساعت خواهدبود.
به گفته قانونگذاران این پروژه بلندپروازانه فواید زیادی دارد. نانسی پلوسی نماینده دموکرات در این باره می گوید: قطارهای گلوله ای مسافرت را سریع تر و ساده تر می کنند، شغل و فرصت های مالی به وجود می آورند که در غیر اینصورت فراهم نمی شود و علاوه بر آن هوا را پاکیزه نگه می دارند.
فرایند ساخت راه آهن سریع السیر از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده اما مسافران رسما تا ۲۰۲۸ میلادی نمی توانند از آن استفاده کنند.
بر اساس وعده حکومت بایدن، یک راه آهن سریع السیر با برنامهریزی مالی فدرال ۸.۲ میلیارد دلار ساخته میشود. این پروژه شامل ۱۰ پروژه ترانزیت ریلی در سراسر آمریکا است. حکومت بایدن همچنین ۳.۱ میلیارد دلار برای پروژههای خط راه آهن گلوله ای به ایالت کالیفرنیا اختصاص داده است. این پروژه ها شامل سنترال ولی و کالیفرنیا تا نوادا میباشد. پروژه سرویس ریلی سریع السیر کالیفرنیا هم مبالغ قابل توجهی از برنامهریزی مالی فدرال را دریافت میکند تا یک راه آهن سریع السیر برای منطقه سنترال ولی کالیفرنیا بسازد. این پروژهای نانسی پلوسی نماینده دموکرات، افزود: قطارهای گلوله ای مسافرت را سریع تر و ساده تر میکنند، فرصت های مالی را به وجود میآورند و هوا را پاکیزه نگه میدارند.