شرکتهای فناوری بزرگ در انگلیس جلو میگیرند
0 نظر
اداره رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) تمایل خود را برای نظارت بیشتر بر شرکت های فناوری بزرگ مانند متا پلتفرمز، آلفابت، آمازون و اپل نشان داده است. این تمایل در فرایند خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در سال گذشته آشکار شد. همچنین، CMA در حال بررسی معامله شرکت با اوپن ای آی است. رییس CMA در یک کنفرانس سیلیکون ولی به اهمیت شفافیت در عملکرد و بررسی اسناد برای نمایندگان پارلمان و شرکت های دیجیتال و سهامداران اشاره کرده است. اداره رقابت و بازارهای انگلیس یک واحد بازارهای دیجیتال را بیشتر از دو سال قبل ایجاد کرده و در حال حاضر تحت قانونی که در پارلمان تحت بررسی است فعالیت می کند. CMA به شرکت ها اجازه نمی دهد محصولات و سرویس های خود را بر رقبا ترجیح داده و آنها را وادار می کند تا دسترسی بیشتری به داده ها و قابلیت ها برای رقبایشان فراهم کنند.
به گزارش دیجیاتور به نقل از رویترز، اداره رقابت و بازارهای انگلیس(CMA) نظارت خود برشرکت های فناوری بزرگ مانند متا پلتفرمز، آلفابت، آمازون و اپل بیشتر کرده است. تمایل این اداره برای نظارت بیشتر بر شرکت ها هنگام دخالت آن در فرایند خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت در سال گذشته آشکار شد. همچنینCMA اخیرا اعلام کرده مشغول بررسی معامله این شرکت با اوپن ای آی(سازنده چت جی پی تی) است.
طبق بیانیه CMA، سارا کاردل رییس این اداره در یک کنفرانس سیلیکون ولی خواهد گفت: روند جدید رقابت بازارهای دیجیتال تضمین می کند شرکت های فناوری پیشرفت های جدیدی را عرضه می کنند که محصولات خارق العاده ای برای مصرف کنندگان می سازند.
او در بخشی از سخنرانی خود خواهد گفت: بررسی اسنادی که انجام می شود نه تنها برای نمایندگان پارلمان انگلیس بلکه برای شرکت های دیجیتال و طیف وسیع تری از سهامداران درباره روش عملکرد CMAشفافیت فراهم می کند.
اداره رقابت و بازارهای انگلیس یک واحد بازارهای دیجیتال را بیشتر از ۲ سال قبل ایجاد کرد و اکنون تحت قانونی که در پارلمان تحت بررسی است، این واحد اختیارات جدیدتری می یابد.
CMA اعلام کرده به شرکت ها اجازه نمی دهد محصولات و سرویس های خود را بر رقبا ترجیح دهند و آنها را وادار می کند تا دسترسی بیشتری به داده ها و قابلیت ها برای رقبایشان فراهم کنند.
– اداره رقابت و بازارهای انگلیس نظارت خود بر شرکت های فناوری بزرگ را بیشتر کرده است.
– این اداره در فرآیند خرید شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت دخالت کرده است.
– CMA در حال بررسی معامله این شرکت با اوپن ای آی است.
– روند جدید رقابت بازارهای دیجیتال تضمین می کند شرکت ها پیشرفت های جدید را عرضه می کنند و محصولات خارق العاده ای برای مصرف کنندگان می سازند.
– بررسی اسناد توسط CMA شفافیت فراهم می کند.
– اداره رقابت و بازارهای انگلیس واحد بازارهای دیجیتال را ایجاد کرده است.
– این واحد دارای اختیارات جدیدتری است.
– CMA به شرکت ها اجازه نمی دهد محصولات و سرویس های خود را بر رقبا ترجیح دهند و آنها را وادار می کند تا دسترسی بیشتری به داده ها و قابلیت ها برای رقبایشان فراهم کنند.